Audi: Vorsprung durch Technik
Gaat wel, beetje VHS kwaliteit. Voordeel is dat je weinig macroblocks hebt. Ik rip ze meestal zelf ergens tussen de 560xiets en 512xiets. Net wat uitkomt.
Nuff Said
Verwijderd
KIjk dat wordt ongeveeer 3x zo blokkerig dus 1 pixel wordt dan 9 pixels... (oppervlakte)
Denk dat het niet zo fijn kijken is..
Denk dat het niet zo fijn kijken is..
720 x 416 vind ik wel ok
Als je kiest voor 720x... heb je wat mij betreft weinig kaas gegeten van divX.
352x288 is VCD resolutie. De kwaliteit hangt veel meer af van de bitrate en in mindere mate van de gebruikte resolutie. 640x... op 600kbps zal een stuk slechter zijn dan 352x288 op 600kbps. Er wordt gewoon te vaak een te hoge resolutie gekozen en alles ziet er leuk uit maar er hoeft maar een beetje beweging te zijn en alles gaat er kut uitzien. Ook wordt vaak precise bilinear ipv precise bicubic gebruikt. Met bicubic kan je met een lagere resolutie een betere beeldkwaliteit krijgen. Bilinear is makkelijker te comprimeren maar omdat het in feite gewoon het beeld blurt zal je een hogere resolutie moeten kiezen.
352x288 is VCD resolutie. De kwaliteit hangt veel meer af van de bitrate en in mindere mate van de gebruikte resolutie. 640x... op 600kbps zal een stuk slechter zijn dan 352x288 op 600kbps. Er wordt gewoon te vaak een te hoge resolutie gekozen en alles ziet er leuk uit maar er hoeft maar een beetje beweging te zijn en alles gaat er kut uitzien. Ook wordt vaak precise bilinear ipv precise bicubic gebruikt. Met bicubic kan je met een lagere resolutie een betere beeldkwaliteit krijgen. Bilinear is makkelijker te comprimeren maar omdat het in feite gewoon het beeld blurt zal je een hogere resolutie moeten kiezen.
Ik probeer mijn Divx altijd op 640*480 te maken, met MP3 audio. op deze manier is een film van ongeveer 2 uur makkelijk op een cdeetje te branden. Ik zet de resolutie van de monitor zo laag mogelijk bij het kijken van de films voor goed scherp beeld.
Verwijderd
mijn rips zijn altijd 720x en dan 192 kbit audio, 2 cd'sOp dinsdag 19 juni 2001 23:20 schreef terw_dan het volgende:
Ik probeer mijn Divx altijd op 640*480 te maken, met MP3 audio. op deze manier is een film van ongeveer 2 uur makkelijk op een cdeetje te branden. Ik zet de resolutie van de monitor zo laag mogelijk bij het kijken van de films voor goed scherp beeld.
Ik gebruik altijd 512x384 als basis.
Bovendien knip ik altijd de zwarte randen weg (Dit VREET bandbreedte).
Als instelling kies ik 2700kbps LowMotion met MP3-audio op tenminste 192kbps (ivm explosies e.d.)
Video wordt vaak gemiddeld rond de 1200 a 1400 kbps (VBR)
Excellente kwaliteit en past op 2 CDtjes...
'Rustige' films passen op 1 CD.
Bovendien knip ik altijd de zwarte randen weg (Dit VREET bandbreedte).
Als instelling kies ik 2700kbps LowMotion met MP3-audio op tenminste 192kbps (ivm explosies e.d.)
Video wordt vaak gemiddeld rond de 1200 a 1400 kbps (VBR)
Excellente kwaliteit en past op 2 CDtjes...
'Rustige' films passen op 1 CD.
Ik laat ze gewoon staan, niks geen ge-crop en ge-resize.
Dan de bitrate tussen de 1500 en 2000 plaatsen.
AC3 geluidje erbij, ondertitels erbij (VobSub) en klaar is klara.
Een film van 120 minuten past dan net op 2 cd's. En als ze langer duren, dan zorg ik gewoon dat ze op 3 cd's passen.
't Zijn wel veel cd's dat wel, maar de kwaliteit is tenminste oke.
Binnenkort krijg ik trouwens een videokaart met TV-Out.
Weet iemand wat de resolutie moet zijn om dan op TV scherp beeld te geven?
(Dat moet volgens mij kleiner zijn als 720x576 en dus sneller te coderen
(Alsof ik 3 uur voor een film van 100 minuten erg vind))
Dan de bitrate tussen de 1500 en 2000 plaatsen.
AC3 geluidje erbij, ondertitels erbij (VobSub) en klaar is klara.
Een film van 120 minuten past dan net op 2 cd's. En als ze langer duren, dan zorg ik gewoon dat ze op 3 cd's passen.
't Zijn wel veel cd's dat wel, maar de kwaliteit is tenminste oke.
Binnenkort krijg ik trouwens een videokaart met TV-Out.
Weet iemand wat de resolutie moet zijn om dan op TV scherp beeld te geven?
(Dat moet volgens mij kleiner zijn als 720x576 en dus sneller te coderen
Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen
Je moet die zwarte banden echt weghalen. Anders gaat een groot deel van je kostbare bites naar de strakke overgang van film naar zwart.
En 192kb MP3 is zonde: voor een paar kb meer (bij veel DVD's zo'n 260 of 320kb) heb je de ongewijzigde multichannel Dolby Digital soundtrack eronder lopen! Dus doe dat dan als je het toch op 2 cd's zet.
Ik kies meestal een resolutie van ongeveer 450x?, bij een veel hogere resolutie wordt de beeldkwaliteit eerder slechter dan beter.
En 192kb MP3 is zonde: voor een paar kb meer (bij veel DVD's zo'n 260 of 320kb) heb je de ongewijzigde multichannel Dolby Digital soundtrack eronder lopen! Dus doe dat dan als je het toch op 2 cd's zet.
Ik kies meestal een resolutie van ongeveer 450x?, bij een veel hogere resolutie wordt de beeldkwaliteit eerder slechter dan beter.
Van alle Divxen die ik heb gezien, was er een die er duidelijk boven uit stak "the Warriors", door de goede scherpte van de film en mooie heldere kleuren, niks wazig of zo, geluid was redelijk.
Ik heb de info file bewaard voor als ik zelf ga rippen, alleen audio mag iets hoger 160kps
Onderstaande info komt uit de info file, kijk maar of je er wat mee kan.
THE WARRIORS
Year: 1979
Overview
--------
The warriors, a New York City street gang, are unfairly blamed for the death
of a rival gang leader. Now they must fight for their lives against armies
of gangs that outnumber the police 5 to 1!
Technical Details
-----------------
Source: DVD
Format: SBC DivX ;-)
Video: 640x352, 23.97 fps, 1029 kBit/s
Aspect Ratio: 1.85:1
Audio: MPEG Layer-3, 96 kBit/s, 44,100 Hz, Stereo
File Size: 700MB
Running Time: 93 mins 8 secs.
Ik heb de info file bewaard voor als ik zelf ga rippen, alleen audio mag iets hoger 160kps
Onderstaande info komt uit de info file, kijk maar of je er wat mee kan.
THE WARRIORS
Year: 1979
Overview
--------
The warriors, a New York City street gang, are unfairly blamed for the death
of a rival gang leader. Now they must fight for their lives against armies
of gangs that outnumber the police 5 to 1!
Technical Details
-----------------
Source: DVD
Format: SBC DivX ;-)
Video: 640x352, 23.97 fps, 1029 kBit/s
Aspect Ratio: 1.85:1
Audio: MPEG Layer-3, 96 kBit/s, 44,100 Hz, Stereo
File Size: 700MB
Running Time: 93 mins 8 secs.
"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant
Resolutie maakt mij niet uit, als ik maar bij snelle bewegingen van die ENORME blokkken zie 
Das echt lelijk
Das echt lelijk
met papier mache kun je alles maken!!
Verwijderd
Meestal gewoon tussen de 500x??? en 600x???. Voor capture gebruik ik 320x240 of 384x288. En de bitrate dan boven de 1000 (ach joh, neem gewoon FairUse, dan is een resolutie kiezen veel makkelijker).
idd. 352x288 is prima te kijken. Zorg eerder voor een betere qualiteit (VHS is iets van 320x... en dan hebben we het nog niet over de bandbreedte....)Op dinsdag 19 juni 2001 22:29 schreef sampoo het volgende:
Als je kiest voor 720x... heb je wat mij betreft weinig kaas gegeten van divX.
"The Major advances in civilization are processes that all but wreck the societies in which they occur." -A. N. Whitehead
Pagina: 1