Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kogel070
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15:57
Goedenavond Tweakers,

Als eerst excuses als ik het topic in het verkeerde deel geplaatst heb..Maar graag zou ik jullie advies willen hebben over het volgende. Bij mijn huidige werkgever is het behalen van certificaten niet noodzakelijk, het wordt ook niet vergoed. Wel heb ik de mogelijkheid om in een dood uurtje te kunnen leren of een examen te doen.

Ik ben dus op zoek naar een organisatie liefst in de randstad waar ik de Microsoft certificaten kan halen als particulier. Dus dan heb ik het alleen over het losse examen(geen cursus). Ik wil best wel eens 300 euro uittrekken om een certificaat te halen, maar geen duizenden euro's. Het moet tenslotte wel leuk blijven :9 .

Zelf heb ik een beetje rondgekeken en dit is wat ik tegen kwam:
• Via Microsoft zelf?
(bijv. https://www.microsoft.com/learning/nl-nl/exam-70-410.aspx)
Zodra je op examen plannen klikt heb je een account nodig, dus ik kan niet bepalen wat de eisen zijn en waar het examen dan plaats vind of dat het online is)

• Compu’Train
(Meeste examens zijn alleen in combinatie met cursussen)

• Globalknowledge.nl
(Zo ver ik kan zien, alleen met strippenkaarten) Of via Prometric of Pearson VUE. Zijn zo te zien internationale organisaties. Iemand ervaring hiermee?

Het gaat met name om de volgende examens / certificaten:
- 70-346 (Office 365)
- 70-410/411/421 (MSCA 2012)
- 70-687/688 (Windows 8)

Nu is mijn vraag hebben jullie ervaring met een bepaalde organisatie of kunnen jullie mij er een aanraden.

Alvast bedankt voor de input _/-\o_

Groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAzN
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
als je op die MS-pagina die je linkt naar beneden scrollt, dan zie je toch de eisen en de mogelijkheden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megajr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-12-2024
Examen zelf kost €150 euro, dus je hebt nog wat budget voor een boek of de CBT nuggets.

Ik zou zelf via de Microsoft site even registreren. Dat is gewoon je hotmail of outlook account. Dan kun je alle examen locaties zien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Ik heb geen ervaring met MS examens, maar Global Knowledge in Adam (vlakbij station slotervaart) is een zeer prettige examenlocatie.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Global Knowledge/Pearson VUE bij Slotervaart is volgens mij hetzelfde. Heb daar examen gedaan en dat was prima.

Die locaties zijn zo basic dat er weinig mis mee kan zijn: gewoon een lokaal vol met computers (en camera's ;) ). Pak gewoon de dichtstbijzijnde.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddkiller0900
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-06 23:19
Volgens mij kan je via Prometric en Pearson Vue ook terecht als particulier. Je krijgt via hun website trouwens een lijst met examencentra in de buurt te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

ddkiller0900 schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 22:00:
Volgens mij kan je via Prometric en Pearson Vue ook terecht als particulier. Je krijgt via hun website trouwens een lijst met examencentra in de buurt te zien.
Prometric doet het volgens mij niet meer. Is nu alleen nog Pearson Vue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:29

Rem

Heb er een aantal gedaan. De examens zijn niet meer dan een aantal vragen die je op een computer invult in een test-centrum. Reserveren gaat via de site van Microsoft. Even inloggen met een MS account (Heb je sowieso nodig om je certificaten aan te linken!), dan gewoon de dichtsbijzijnde uitzoeken.

Er zal geen verschil zijn tussen de verschillende testcenters, dus gewoon op gemak uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Laatst online: 13-11-2022
Via de website van Pearson Vue moet je het examen inboeken. Je krijgt dan een overzicht van alle mogelijke locaties. Daar kies je er eentje van en een datum met tijdstip. Niets met cursus erbij.

Voor het boeken van examens heb je een Microsoft account nodig. Als dit je eerst examen is dan moet nadat je geslaagd bent ook een paar extra stappen nemen om de resultaten aan die account te verbinden. Dat doe je dan op: http://mcp.microsoft.com.

Wel raar dat je examens moet doen maar geen vergoeding krijgt. Ik zou op zijn minst toch verwachten dat je het examen vergoed krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
CMD-Snake schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 06:45:
Via de website van Pearson Vue moet je het examen inboeken. Je krijgt dan een overzicht van alle mogelijke locaties. Daar kies je er eentje van en een datum met tijdstip. Niets met cursus erbij.

Voor het boeken van examens heb je een Microsoft account nodig. Als dit je eerst examen is dan moet nadat je geslaagd bent ook een paar extra stappen nemen om de resultaten aan die account te verbinden. Dat doe je dan op: http://mcp.microsoft.com.

Wel raar dat je examens moet doen maar geen vergoeding krijgt. Ik zou op zijn minst toch verwachten dat je het examen vergoed krijgt.
Hij moet van z'n werkgever helemaal niets ;)

Verder beschrijf je precies hoe het in z'n werk gaat, meer is het niet.

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kogel070
  • Laatst online: 15:57
Ik zal vanavond na het werk even rustig kijken. Maar alvast bedankt voor jullie reacties!
Pagina: 1