Performance verschil CentOS en Windows Server 2012 R2

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kun
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 25-09 10:49
Ik ben bezig met het ontwikkelen van een tooltje om bepaalde berekeningen uit te voeren en gebruik Google Compute Engine voor het testen. Nu merk ik een performance verschil van zo'n 20% tussen Windows en CentOS en ik begrijp niet waarom. Om vast te stellen of het door mijn eigen code komt of niet heb ik voor de zekerheid Geekbench gedraaid op beide besturingssystemen en zie een vergelijkbaar verschil van 20% in performance.

De Geekbench resultaten zijn hier terug te vinden:

CentOS: http://browser.primatelabs.com/geekbench3/3810785
Windows: http://browser.primatelabs.com/geekbench3/3810755

Ik heb Geekbench meerdere keren gestart en ook voor de zekerheid de virtual machine meerdere keren opnieuw gestart om zeker te zijn dat het niet komt doordat het mogelijk op een andere fysieke server draait, maar de resultaten zijn elke keer vrijwel hetzelfde. Beide virtual machines draaien in dezelfde zone.

Heeft iemand een idee of mogelijke oplossing voor het performance verschil tussen beide besturingssystemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-09 22:30

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Welke versie van CentOS heb je het over? En wat is de versies van de software die je gebruikt en onderliggende vereisten (denk aan java e.d.)?

Het zou trouwens beter zijn als je in de TS had genoemd welke nou beter presteert, dan hoeven we niet je linkjes te openen om te zien welke nou beter is.

En je hebt het over virtuele machines. Als je de benchmarks in een VM draait, zijn ze hoe dan ook niet representatief. Daarbij zeg je niet welke virtualisatietechniek er gebruikt wordt. Er kan van alles onder de motorkap gedaan worden om het ene OS sneller te laten lijken dan de ander.
Wil je dus een echt antwoord, dan doe je dat op dezelfde of identieke fysieke machines zonder virtualisatie.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:22

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Dat kan op vele niveau's zitten.

Het zou inderdaad beter zijn om het op ijzer te repliceren zodat we virtualisatie kunnen uitsluiten als de bron.
Heb je ervaring met Geekbench? Het zou kunnen dat de benchmark beter is geoptimaliseerd dan het andere.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kun
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 25-09 10:49
Ik kan het helaas niet lokaal testen, omdat mijn software gebruik maakt van Haswell instructies en ik heb hier helaas geen Haswell machine staan.

Echter denk ik dat het probleem veel simpeler is dan ik eerst dacht, namelijk dat er toch verschillende hardware wordt gebruikt binnen dezelfde zone in Google's Compute Engine. Want na het aanmaken van meerdere virtual machine werd er toch een performance verschil zichtbaar tussen de verschillende instances.