Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers,

Ik heb een Macbook Pro van Mid 2009, de laptop is op zich prima, de batterij is wel aan vervanging toe, hij wordt na een lange tijd gebruiken erg warm, maar dat zijn op zich problemen waar ik wel mee kan leven. Alleen sinds een tijdje loopt hij vaak vast, en ik heb ik vaak last van de welbekende 'strandbal'. Nu heb ik de harde schijf gecontroleerd en die is dus aan vervanging toe. Nu weet ik dus niet of het nog het investeren waard is om een nieuwe harde schijf (van rond de 70) te bestellen, ivm de eerder genoemde problemen die zich dan nog steeds blijven voordoen en de laptop al een tijdje meegaat, ook weet ik niet zeker of dat de problemen mbt. het vastlopen en de 'strandbal' verhelpt?

Met vriendelijke groet,

Thijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-09 21:37
Koop een Ssd! Lekker snel en als hij niet bevalt is er altijd wel iemand op v&a die hem wil hebben.

while (! ( succeed = try ()));

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor uw antwoord! En wat voor Ssd zou u dan aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweegroenethee
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19-08 11:32
850 evo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 12:39

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Of een Crucial MX100 of 200. Die hebben bescherming tegen stroomuitval.

Overigens, als je laptop heet wordt, dan kun je eens kjken of je fans niet vol met stof zitten. Dat was bij onze Macs wel een probleem. Notoire stofhappers. Blij dat je met die toenmalige Macs nog zelf voor de upgrades van de hardware kunt zorgen. Ik heb er inmiddels ook gezien waarbij alles vast op het moederbord zit :(

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hee,

Ik ga zeker mijn SSD vervangen. Ik ben alleen nog aan het twijfelen of ik het zelf moet doen of dat ik naar een winkel moet gaan. Ik heb zelf niet zoveel verstand van computers en ook geen speciale schroevendraaier om hem open te schroeven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-09 21:37
ElCondor schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 09:37:
Ik heb er inmiddels ook gezien waarbij alles vast op het moederbord zit :(
Ze leveren niet anders meer... Zelfs bij de Macbook Pro is het geheugen vastgesoldeerd.

Ik heb in Macbooks inmiddels Samsung 840, Samsung 850 Evo, Crucial MX100, Crucial BX100 en Crucial MX200 gestopt. Werkt allemaal prima.

Koop gewoon de goedkoopste of de best verkrijgbare. Welke je ook kiest, je apparaat gaat enorm op vooruit. Of dat nou 8,3 of 8,7 keer sneller is maakt niet uit.

Edit: qua energieverbruik is de Samsung 850 Evo trouwens de absolute winnaar. Die gebruikt gewoon het minste en zorgt ervoor dat je zo lang mogelijk op je accu kunt werken. Misschien een leuk puntje als je hem in een laptop gaat stoppen.

[ Voor 17% gewijzigd door hans_lenze op 17-10-2015 19:45 ]

while (! ( succeed = try ()));

Pagina: 1