Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 459575

Topicstarter
korte intro
Ik ben op zoek naar een nieuwe behuizing, dit vooral omdat mijn huidige Coolermaster 690 verouderd is en zijn beste tijd wel heeft gehad. Ik heb al een beetje rond gekeken en vond deze kast erg interessant:

http://tweakers.net/price...ter-cosmos-se-closed.html
de prijs (bij Afuture)+ design spreken mij erg aan. Ook is de opvolger van de CM 690, de CM 690 III een mogelijke optie. Maar er is natuurlijk een groot aanbod.

Daarom vraag ik graag even aan de medetweaker of zij een uitblinker van een kast hebben gezien, of een mooi alternatief die ik zelf nog niet gezien heb.

Wat zoek ik precies?
Ik zoek een ruime kast. full tower of zeer ruime mid tower, dit omdat ik graag waterkoeling (open) een kort termijn hierna wil hebben. Hierbij zal ik ook het een en andere aanpassen aan de kast, maar dat is een ander verhaal. (airbrush, metaalbewerking etc.).

Eigenschappen die ik wil terug vinden in een kast.
  • Redelijk strak uiterlijk, niet te strak zoals Fractal Design Define R5 . Maar mag wel een smoel hebben. De CM 690 III of CM Cosmos se zijn hier voorbeelden van
  • "Closed" of "windowed" maakt niet uit.
  • Full tower of hele ruime mid tower.
  • Tool free design voorkeur.
  • Geen deur aan de voorkant
  • Drive Stealthing is een plus
  • Stevig sidepanel
  • Front IO aan de bovenkant
  • kleur zwart van binnen en buiten
  • vooral bij een open kast hele goede kabel management
  • DVD bay hoeft niet aanwezig te zijn.
  • 1 video kaart met deze afmetingen moet er in kunnen passen. 2 slot, 305(L)X113(B)X38(H) mm
  • USB 3.0 front I/O
  • fan controler liever niet.
  • Airflow is niet het meest belangrijk.
  • voorkeur, weinig tot geen verlichting. Er kan natuurlijk die ene kast zijn waar dit wel heel mooi is, ik sluit niks uit.
Wat is je budget?
Hoewel ik niet aan een budget vast zit zou onder 200 leuk zijn. Maar als ik een behuizing zie die voor mijn gevoel iets heeft mag dit ook ruim het dubbele zijn.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Een merk maakt mij helemaal niks uit. de rest is hierboven genoemd.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Hoewel ik niet alle hardware uit mijn hoofd ken kan ik wel zeggen dat het een simpel systeem is. Het enige dat waar misschien op gelet moet worden is het coolblok van de CPU, Scythe Mugen 4 PCGH Edition. Deze word later vervangen, en de grafische kaart zoals hier boven met afmetingen is aangegeven. Voor de rest word deze kast ingezet voor een krachtige thuis computer.

Sorry als dit nogal kort is, heb het even snel in elkaar geknutseld. Dit is ook de reden waarom ik hier om hulp vraag, tijd is iets wat ik niet al te veel heb voor een aantal weken door VEEL werk. echter ben ik nog steeds wel actief.

Mochten er nog vragen zijn dan hoor ik het graag hier beneden.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 459575 op 15-10-2015 09:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-05 09:10

WCA

Fractal R3/4/5? Of anders een Be Quiet Silent base 600/800?

Eigenlijk voldoen de meeste kastjes wel aan je eisen.

Share and Enjoy!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Je hebt eigenlijk zeer coulante eisen waardoor er nog ontzettend veel behuizingen overblijven in je zoektocht :)
Met een mogelijk budget tot 200 euro kan je het zo minimaal of gek maken als je zelf wilt, in een range van 60 tot 200 euro.

Ik kan wel een greep doen uit een aantal behuizingen die ik persoonlijk interessant vind:

pricewatch: Fractal Design Define S
pricewatch: Fractal Design Define R5 Zwart
pricewatch: Fractal Design Define R5 Titanium (Ook met window)
pricewatch: NZXT H440 Zwart (ook in wit)
pricewatch: Phanteks Enthoo Pro Closed Zwart (Ook in wit met/zonder window)
pricewatch: be quiet! Silent Base 600 Zwart/Oranje

Maargoed het uiterlijk blijft zéér persoonlijk en met jouw eisen voldoet eigenlijk elke kast in jouw budgetcateregorie wel zoals GreNade al aangeeft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Zal later mijn eerste post aanvullen met eisen. Maar alvast bedankt voor de reacties. Een kast zal altijd een persoonlijk iets blijven wat op de eisen aansluit. Ik zal later op de dag hier meer bij zetten om mijn eisen en wensen te verduidelijken..

to be continued.

Edit: eerste post aangepast.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 459575 op 15-10-2015 09:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09-05 22:33
Als hij custom waterkoeling wil en ruimte voor airbrushen wens ik jullie veel succes met die kleine kastjes zonder ruimte.

Cosmos 2/780T/900D zijn goede opties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Als je de Cosmos SE leuk vindt dan is die kast voor 95 euro geen slechte deal hoor. Hoop alleen dat Afuture voor die prijs gaat leveren, want bij de rest is hij een stuk duurder. Voor dat geld...

Verder, zoals al vermeld, vallen er zo extreem veel goede cases binnen jouw wensen en budget, dat advies bijna niet goed samen te vatten is (Vandaar ook tig adviezen hierboven die allemaal prima zijn). Wat vind je mooi, bekijk wat reviews, en volg je gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:22
Ik zou inderdaad eerst even een selectie maken. En kijken wat je echt mooi vind. En kasten boven de 100 gaan in kwaliteit niet echt omhoog. Wel in looks. Maar of je daar 100 euro voor wil uitgeven is de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
loki504 schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 08:11:
Ik zou inderdaad eerst even een selectie maken. En kijken wat je echt mooi vind. En kasten boven de 100 gaan in kwaliteit niet echt omhoog. Wel in looks. Maar of je daar 100 euro voor wil uitgeven is de vraag.
Zoals aangegeven is boven 200 ook geen probleem, Ik wil hier geen geld op besparen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:22
http://tweakers.net/product/403343/corsair-graphite-780t/
http://tweakers.net/product/341128/phanteks-enthoo-primo/
http://tweakers.net/produ...hanteks-enthoo-evolv-atx/
http://tweakers.net/product/369752/corsair-graphite-760t/

en dan de meeste asociaal grote kast ooit gemaakt.
pricewatch: Corsair Obsidian 900D

maar dat is gewoon voor de echte diehard waterkoelers.

en dan nog de vreemde eend in de bijt
http://tweakers.net/product/423349/thermaltake-core-x9/
grote cube kast. die je op elkaar kan stapelen en door kan lussen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 09-05 09:53

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Veel kasten hiervan zijn net iets te strak, ik zoek net iets een tandje terug.

De Corsair Graphite 760T Black is een kast waar ik even verder naar ga kijken. Hoewel het niet de strakste kast is, heeft het wel wat.

Ik heb mijn eerste post aangepast op het moment dat jijzelf deze post hebt geplaatst. Hierdoor heb je denk ik niet gezien dat ik niet te strak wil voor deze build. Corsair 900D is inderdaad in erg grote kast die ik zelf ook al in gebruik heb

Bedankt!

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 459575 op 15-10-2015 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XFlame
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 21:15
http://tweakers.net/product/321238/cm-storm-trooper/
Wellicht? Heeft wel een fancontroller, maar als eigenaar van de witte variant (Stryker) heb ik de fans altijd op zijn zachtst staan en zit er verder niet aan. Werkt prima, ook in de zomer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09-05 22:33
Anoniem: 459575 schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 10:47:
[...]

Veel kasten hiervan zijn net iets te strak, ik zoek net iets een tandje terug.

De Corsair Graphite 760T Black is een kast waar ik even verder naar ga kijken. Hoewel het niet de strakste kast is, heeft het wel wat.

Ik heb mijn eerste post aangepast op het moment dat jijzelf deze post hebt geplaatst. Hierdoor heb je denk ik niet gezien dat ik niet te strak wil voor deze build. Corsair 900D is inderdaad in erg grote kast die ik zelf ook al in gebruik heb

Bedankt!
Je hebt nu een 900D? Tja, veel beter vind je eigenlijk niet. Je hebt van die look kastjes, zoals de 760(slecht leverbaar) en nu de 780. Maarja die hebben gewoon veel minder ruimte, als je echt een custom loop hebt. Dan zul je ruimte nodig hebben, afhankelijk hoe groot de loop is etc.

Enige vertegelijken alternatief : pricewatch: Cooler Master Cosmos II
De ruimte is aanwezig, en zelf vind ik het design strak maar toch net wat extra.

[ Voor 11% gewijzigd door rolandos582 op 16-10-2015 07:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
rolandos582 schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 07:51:
[...]

Je hebt nu een 900D? Tja, veel beter vind je eigenlijk niet. Je hebt van die look kastjes, zoals de 760(slecht leverbaar) en nu de 780. Maarja die hebben gewoon veel minder ruimte, als je echt een custom loop hebt. Dan zul je ruimte nodig hebben, afhankelijk hoe groot de loop is etc.

Enige vertegelijken alternatief : pricewatch: Cooler Master Cosmos II
De ruimte is aanwezig, en zelf vind ik het design strak maar toch net wat extra.
Yep de cosmos 2 is inderdaad erg ruim.

Gister ben ik nog even bij de computerboer langs geweest en heb ik toch de Cooler Master SE gekocht.
Voor deze prijs was het wel heel aantrekkelijk, overig is het een design waar ik graag verder mee ga.

De nadelen van deze behuizing hebben geen directe invloed op mij en is daarom ook een prima keuze.

nu nog even wat meer nadenken over de airbrush hehe, zit een beetje in de "gothic" hoek te denken. Meestal heb ik nogal vrolijke thema's, deze keer wat anders.

Afbeeldingslocatie: https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/74/c1/95/74c195c298d985052c8f97b8133f75a9.jpg
Pagina: 1