Voor een website waar ik aan werk wil ik graag een staging omgeving neerzetten. Normaal gesproken niet zo'n bijzonderheid, maar we hosten bij fortrabbit.com (zelfde idee als Heroku). Dat werkt dus net even anders.
Situatie
- develop/master branches (git flow met SourceTree).
- master gaat nu naar productie (bijv. app.eu01.fortrabbit.com).
- staging app al aangemaakt (bijv. app-staging.eu01.fortrabbit.com).
- master word altijd gebruikt door app, dus je kunt niet wisselen naar develop oid.
Mijn idee
Om een nieuwe branch aan te maken, genaamd 'staging' die als master gedeployed word naar die app-staging. Dan kan ik ontwikkelen in develop, als dat klaar is naar staging en als klant akkoord is naar master (productie).
Dat zou er zo uit moeten zien:
- develop
- develop -> staging (remote app-staging.master)
- staging -> master (remote app.master)
Maar...
Ik kan niet echt wat wijs worden uit http://help.fortrabbit.com/multi-staging. Daarnaast vraag ik me af of dat invloed heeft op git flow.
Kortom; staging branch naar remote master A en master branch naar remote master B. Kan dat zo?
Situatie
- develop/master branches (git flow met SourceTree).
- master gaat nu naar productie (bijv. app.eu01.fortrabbit.com).
- staging app al aangemaakt (bijv. app-staging.eu01.fortrabbit.com).
- master word altijd gebruikt door app, dus je kunt niet wisselen naar develop oid.
Mijn idee
Om een nieuwe branch aan te maken, genaamd 'staging' die als master gedeployed word naar die app-staging. Dan kan ik ontwikkelen in develop, als dat klaar is naar staging en als klant akkoord is naar master (productie).
Dat zou er zo uit moeten zien:
- develop
- develop -> staging (remote app-staging.master)
- staging -> master (remote app.master)
Maar...
Ik kan niet echt wat wijs worden uit http://help.fortrabbit.com/multi-staging. Daarnaast vraag ik me af of dat invloed heeft op git flow.
Kortom; staging branch naar remote master A en master branch naar remote master B. Kan dat zo?
[ Voor 6% gewijzigd door TheNephilim op 14-10-2015 14:34 ]