Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• thijseend
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 02-05 19:37
Hallo, ik wil een html5 video player maar op deze manier:
Ik wil dat als je op de source klikt dat je dan een popup met een video player krijgt die de source afspeeld. :D

• Jeroen_N
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 14-08 16:55

Jeroen_N

Tweakers.net

Nee, mag niet

• JaapN
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 17-09 17:41

• André
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 21-09 15:48

André

Analytics dude

"Ik wil"??

Wat heb je al geprobeerd, wat lukte er niet?

• thijseend
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 02-05 19:37
Mijn exuses voor het taalgebruik, 8)7

Ik heb van alles gegoogled maar ik kom er niet uit.
Ik wil eigenlijk mijn private netflix opzetten doormiddel van een simpele html directory met verschillende video bestanden. Maar als je dan op een video bestand klikt dat er een videoplayer geopend wordt met het bestand. Ik heb gekeken naar videojs en soortgelijke codes. Maar hierbij moet je een source gebruiken.
Ik zat zelf te denken aan een playlist generator voor videos of een mysql database die de folder scant indien mogelijk. Ik heb al dingen als plex geprobeerd maar dit werkt niet goed omdat ik het op mijn raspberry pi 2 model B wil runnen. 8)

• Raem
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 30-08 16:20
Als je XBMC op je Pi zet ben je toch al klaar?

• AW_Bos
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 01:11

AW_Bos

💜 Elisha Cuthbert 💜

Ikzelf gebruik http://videojs.com/. Een mooie HTML5 video-player.

🎵Inner joins, outer joins, oh wat een feest! 🎵
🎵Insert, Update en Select, die gebruik je toch het meest! 🎵

• bonzen
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 00:25
Als je je video bestanden op des manier wilt beschermen dan zou je dat kunnen doen door het bestand via een server-side script te laten lopen (bijvoorbeeld met PHP).
Een PHP bestand die je een parameter mee geeft waardoor deze weet welk bestand er moet worden geserveert. Wanneer dit script anders dan door een door houw bepaalde pagina wordt opgeroepen, dan zou deze wellicht een bron kunnen tonen met daarin een aanroep naar zichzelf met de juiste parameters waardoor de video afgespeeld wordt.

Deze methoden wordt al regelmatig toegepast door websites waar je bijvoorbeeld bureaublad achtergronden kunt downloaden. Als je via bv google image search de afbeelding direct opvraagt dan krijg je niet de afbeelding te zien maar wordt de zojuist omschreven situatie weergegeven.

(Ik zit op mijn telefoon, dus ga geen voorbeelden opzoeken, die zijn met deze uitleg vast wel te vinden).

Dit is slechts een theoretische omschrijving. Het gaat te ver in een forumpost om deze case volledig uit te werken, maar wellicht dat je jouw project met deze theorie wellicht kunt opsplitsen in haalbare deelproblemen. Als je per onderdeel vastloopt dan denk ik dat met gerichte vragen je hier prima terecht kunt.

BTO

Pagina: 1

Apple iPhone X Google Pixel XL 2 LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*