Ophalen ip-adressen van VPS'en op fysieke server

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenED
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 05-10 20:18
Hallo,

Mijn server gaat af en toe (meerdere malen per week) volledig plat. Dit duurt meestal slechts een paar minuten, maar is wel heel vervelend als je op dat moment met het en ander bezig bent.

Persoonlijk denk ik dat een derde persoon met het zaakje bemoeid en anderen op internet zit vol te spammen (statistieken wijzen uit dat OVH de grootste spammer van de wereld is) en zou graag een case openen bij ovh.

Om deze case te openen had ik graag zoveel mogelijk info willen bemachtigen zoals IP-adressen.
Ik weet niet of dit legaal is, maar ik zou willen checken op de fysieke server op het moment dat ik platlig welke ip(s) de meeste data genereren op poort 25.

Ik heb het ip-adres van de fysieke server kunnen bemachtigen via tracert (tracert gaf op de voorlaatste hop 37.59.99.178).

Kan iemand mij helpen?

Jeroen

Elke gebeurtenis in de wereldgeschiedenis begon met een nijlpaard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-10 19:12
Daar ga je al de mist in, dat IP is niet het adres van de fysieke server, dat adres is het adres van de laatste router voordat je bij de fysieke server uitkomt :)

Open gewoon een ticket bij OVH onder vermelding van de tijden waarop de server plat gaat, dan kunnen zij gaan kijken wat er mis is.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehvc
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 02-10 22:53
Is er al meer bekend?

Als alternatief zou je je log files kunnen bekijken?
Wat draait er op de server?
Daarnaast zou je eens een TCP dump kunnen doen op port 25