Dolby atmos ? Welke speaker moet ik hebben?

Pagina: 1
Acties:
  • 2.465 views

• marcelmaria
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 02-12-2025
Beste medetweakers

Ik wil graag gebruik gaan maken van dolby atmos.

Alleen zijn er amper tot geen speakers nog te koop hiervoor

Of hoef ik hier helemaal geen Dolby Atmos Speakers voor te kopen ?

Kan dit met elke willekeurig dolby surround speakers als ze maar naar beneden gericht zijn bij de zitplaatsen van de bank ?

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:24
http://www.homecinemamaga...wat-het-en-hoe-werkt-het/

Gevonden met zoek optie "dolby atmos speakers".

Maar hoofdzakelijk gaat het om je surround set en dan 4 speakers boven welke naar beneden zijn gericht. Voor vliegtuigen die overvliegen of regen die valt.
Lijkt me dat het niets uit maakt of je speciale speakers gebruikt hiervoor.
Je moet uiteraard wel een versterker hebben die het ondersteund.

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:57

DarkSide

theres no place like ::1

Er zijn genoeg speakers te koop.
Waar heb je op gezocht. Wat wil je precies bereiken. En wat is je budget en wat heb je nu?

Er zijn speakers die speciaal voor Atmos zijn gemaakt deze vervangen je fronts speakers en hebben een reflectie speaker die naar boven gericht is.
Deze reflectie speakers zijn ook los te koop.

Verder heb je genoeg plafond speakers van verschillende merken die prima als Atmos speaker kunnen werken. Vaak wordt wel aangeraden om een verstelbare Tweeter te hebben zodat je deze beter kunt richten

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Op het forum verwachten we toch echt ook wat eigen inzet en dat is meer dan alleen een vraag posten.

Zoals Arunia al aangaf, het eerste resultaat van een zoekopdracht op Google beantwoord al je vragen. En dat had je natuurlijk prima zelf kunnen doen.

Dit topic gaat op slot.

Dit topic is gesloten.