• willlem
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-10-2021
Mijn pc geeft geen beeld meer na slaapstand.

Harde reset gedaan, stroom eraf.
De pc start wel de harde schijf, processor(fan), dvd station maar de monitor geeft geen beeld.

Bij opstarten kreeg ik normaal altijd een biospiep, deze komt nu niet... Ik kan ook de bios niet in.
Clear Cmos en vervangen batterij heeft in ieder geval niet geholpen.

Is de bios vaan het moederbord dood?

Verwijderd

Batterijtje van het moederbord vervangen. Eventueel op een andere monitor proberen/beeld kabel vervangen

Verwijderd

Uit welke onderdelen is de pc opgebouwd. Zo volledig mogelijk graag dus ook typenummers erbij.

• Chrotenise
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
Heb je nog een andere PC? Sluit dan de harde schijf daarop aan en kijk of het daarop wel werkt.

Probeer ook met een bootable usb van bijv. een linux-installatie je pc eens op te starten (harde schijf losgekoppeld) of dit nog wat wil bereiken.

Indien bovenstaande niet werkt, inderdaad eerst monitor(snoeren) controleren. Daarna een voor een je onderdelen (geheugen, processor) testen indien mogelijk.

[ Voor 4% gewijzigd door Chrotenise op 14-10-2015 12:49 ]

• willlem
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-10-2021
Monitor doet het prima op de laptop. Batterij had ik vervangen

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
willlem schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 12:43:
Mijn pc geeft geen beeld meer na slaapstand.
Misschien is het ook een idee om de volledige specificaties van je PC hier te posten. Misschien vallen daar nog gekke dingen op.

• Rrob
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:16
probeer eens op te starten zonder geheugen en daarna weer met geheugen. Werkte bij mij ooit met een slaapstand probleem.

en zoals eerger gezegd, welke onderdelen zitten er in je pc?
Pagina: 1