Nieuwe iPhone 5S batterij gaat op 100% langzamer leeg

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19-07 16:56
Ik heb een paar dagen terug de iPhone 5S batterij vervangen (besteld bij phonegigant.nl). Over het algemeen ben ik tevreden over de resultaten, maar wat me wel opvalt is dat de batterij na het volledig opladen, nog heel lang op 100 procent blijft hangen. En de procenten daarna lijken ook redelijk lang aan te houden. De laatste ~50 procent lijken een stuk vlotter te gaan.

Heeft dit te maken met een foute batterijkalibratie? En moet ik deze dan opnieuw kalibreren? (hoe?) Of ligt dit aan iets anders.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitarist
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Gitarist

Jan

[conspiracy mode]Puur een onderbuikgevoel, maar is dit misschien niet hetzelfde als bij auto's. Daar schijnt de tankmeter enigszins gemanipuleerd te worden waardoor de tank langer "vol" lijkt, met als doel dat mensen die een proefrit maken de indruk krijgen dat de auto heel zuinig is.[/conspiracy mode]
Ik heb ook het idee dat mijn iPhone (veel) langer doet over de "eerste" 50% dan de laatste. Maar dat gevoel had ik destijds ook bij m'n 4S, later bij m'n 5S ook en voor zover ik nu heb kunnen testen (heb hem pas sinds vrijdag) bij m'n 6S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Ik heb dit ook wel ervaren, zowel met batterijen als met auto's :). Bij telefoons kan het inderdaad de calibratie zijn die 'roet' in het eten gooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
De laatste 10% duren ook weer heel lang. Het is geen nette lineaire indicator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
  • Laatst online: 19-07 16:56
Nee, ik denk dat de procent-indicator ook niet voor niets standaard uit staat. Ik doe 'm bij mij ook weer uit, toch wel misleidend zo.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenety
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09-09 13:36
http://www.appledystopia....calibrate-iphone-battery/

Altijd het proberen waard. Ik heb met mijn Nexus 6 ook altijd het idee dat de laatste 35% (zonder batterijbesparing op 15%) sneller gaan. Maar toch denk ik dat het meer een gevoel is. Hoe dichter bij je bij de 0% komt hoe vaker je gaat denken dat je hem aan de lader moet leggen. Als je het 100% zeker wilt weten moet je het een keer timen. Of misschien is er wel een appje voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Kalibratie in het Nederlands uitgelegd door Timosha, werkt perfect:

• Sluit je iDevice aan de originele lader met de originele USB-kabel
• Druk de thuis- en aan/uit knop gelijktig in tot de het Apple logo verschijnt
• De batterij wordt nu voor de eerste keer gekalibreerd

Laat de batterij nu tot 100% opladen. Je zal merken dat de laatste procenten tot de 100% heel langzaam verlopen. Dit is het balanceer-proces, de cellen worden ontladen en geladen tot ze de eindspanning van 4,20V hebben bereikt.

Wanneer je iDevice de capaciteit van 100% heeft bereikt laat je jouw iDevice nog ongeveer 60 tot 90 minuten aan de lader hangen. Je zal merken dat je iDevice de batterij nu volledig kan benutten en iets langer mee zal gaan. Uiteraard blijven apps, GPS-fucntie, enzovoorts invloed hebben op je batterij.

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Laatst online: 24-09 19:19
Als het goed is zijn de batterijen al voorgekalibreerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Hij kan met behulp van de laadstroom meten of de batterij vol zit. Immers wil een volle batterij geen energie meer opnemen.
Foto van het charge profile van een iPhone 5.
Voor dit moment heeft hij al ruim één uur geladen vanaf het "eerst opladen" scherm. Dat was een vrij lineare daling vanaf ~700mA tot 500mA.

[ Voor 18% gewijzigd door jeroen3 op 14-10-2015 19:00 ]

Pagina: 1