Hallo allemaal!
Ik zit hier met een probleem waar ik stiekem een beetje gek van wordt, namelijk het volgende:
Ik heb gisteren een systeem geassembleerd, maar loop nu tegen het probleem aan van een defect in het moederbord, geheugen of misschien wel allebei.
Het gaat hier om een Gigabyte GA-Z170XP-SLI moederbord met een setje Crucial Ballistix sport bls2c4g4d240fsb, een setje van 2x 4gb. De processor is een i5-6600.
Ik krijg in de volgende combinaties het probleem dat de computer niet opstart, met 5 piepjes (CPU error) als gevolg:
Alleen ram stick 1 in slot 1, 2 & 3 : Werkt niet
Alleen ram stick 2 in slot 1 : Werkt niet
Alleen ram stick 1 in slot 4 : Werkend
Alleen ram stick 2 in slot 2, 3 & 4: Werkend.
Tevens werkt de computer niet als het ram in slot 1 & 2 zit, wel in slot 3&4.
Ik heb hier een spreadsheet gemaakt voor nog verdere combinaties (bijvoorbeeld zonder dual channel draaien), of is dit niet nodig?
Gaat het nu om een RAM fout, of een moederbord fout? (Defect ram slot 1)?
Ik snap er in ieder geval niks meer van..
Ik zit hier met een probleem waar ik stiekem een beetje gek van wordt, namelijk het volgende:
Ik heb gisteren een systeem geassembleerd, maar loop nu tegen het probleem aan van een defect in het moederbord, geheugen of misschien wel allebei.
Het gaat hier om een Gigabyte GA-Z170XP-SLI moederbord met een setje Crucial Ballistix sport bls2c4g4d240fsb, een setje van 2x 4gb. De processor is een i5-6600.
Ik krijg in de volgende combinaties het probleem dat de computer niet opstart, met 5 piepjes (CPU error) als gevolg:
Alleen ram stick 1 in slot 1, 2 & 3 : Werkt niet
Alleen ram stick 2 in slot 1 : Werkt niet
Alleen ram stick 1 in slot 4 : Werkend
Alleen ram stick 2 in slot 2, 3 & 4: Werkend.
Tevens werkt de computer niet als het ram in slot 1 & 2 zit, wel in slot 3&4.
Ik heb hier een spreadsheet gemaakt voor nog verdere combinaties (bijvoorbeeld zonder dual channel draaien), of is dit niet nodig?
Gaat het nu om een RAM fout, of een moederbord fout? (Defect ram slot 1)?
Ik snap er in ieder geval niks meer van..
[ Voor 7% gewijzigd door Gnermo op 14-10-2015 12:16 ]