Welke vintage speakers?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friander
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-04-2022
Ik ben op zoek naar vintage speakers in een klein budget (tot ongeveer 150 euro per set) ter upgrading van mijn KEF IQ50 zuilen (2,5 weg). Ik speel over een Pioneer SA-708 en luister voornamelijk oudere rock muziek via een platenspeler. Ik vind de KEF's wel goed maar ik mis een beetje dynamiek. Heeft iemand een idee? Zelf heb ik op Marktplaats B&W DM4 & DM302 gezien waarbij ik de DM4 uiterlijk prefereer maar heb natuurlijk nog geen idee of zij beter klinken dan de KEF's/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcg_nl
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-09 22:21
Ik ben fan van de tannoy speakers met "dual concentric"

Verder zou je gewoon moeten gaan luisteren bij de mensen die ze aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:49

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Tannoy zijn zeker mooie speakers om eens naar te kijken. ;-)

Vraag wel van te voren of je ze uitgebreid mag beluisteren als je dit wenst. Niet alle verkopers zitten te wachten op uitgebreide luister sessies. TIP: vraag of dit mogelijk is als je dit wenst.

Verwacht zelf dat men weet waar men op reageert/wenst te kopen. Sluit het wel altijd aan, maar dit is puur om samen met de koper te controleren dat alles naar behoren werkt. Uitgebreide luistersessies bedank ik zelf voor. Hier heb ik slechte ervaringen mee. Negen van de tien keer wilde men de speakers gewoon keer horen spelen en had men geen intentie om te kopen.

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:24

DjVe

Hatsaflats!

Superdaantje schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 12:08:
Tannoy zijn zeker mooie speakers om eens naar te kijken. ;-)

Vraag wel van te voren of je ze uitgebreid mag beluisteren als je dit wenst. Niet alle verkopers zitten te wachten op uitgebreide luister sessies. TIP: vraag of dit mogelijk is als je dit wenst.

Verwacht zelf dat men weet waar men op reageert/wenst te kopen. Sluit het wel altijd aan, maar dit is puur om samen met de koper te controleren dat alles naar behoren werkt. Uitgebreide luistersessies bedank ik zelf voor. Hier heb ik slechte ervaringen mee. Negen van de tien keer wilde men de speakers gewoon keer horen spelen en had men geen intentie om te kopen.
Dat inderdaad... Ik doe het ook niet meer. Als ik speakers aan biedt, dan zijn ze werkend te horen. Daarna inpakken en wegwezen ;)

Maar waarom speciaal vintage speakers? Ik ben zelf wel gecharmeerd van de oudere Infinity speakers (kappa serie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:21
Vintage en 150 euro de set, ik kan mij niet voorstellen dat je dan iets krijgt wat werkelijk beter is dan jouw Kef's.

Vaak verbaas ik mij ook over de hoge 2e hands prijzen van 20-25 jaar oude speakers, die destijds niet meer dan 800 gulden per set kostten. 8)7

[ Voor 38% gewijzigd door JAHRASTAFARI op 15-10-2015 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friander
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-04-2022
Ik vind die vintage speakers er beter uitzien en bovendien lees ik overal dat ze beter samengaan met een vintage versterker en platenspeler. Ik ga vanmiddag kijken (luisteren) naar een paar B&W DM4 speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-09 15:56

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Ik heb jaren DM4's gebruikt in combinatie met mijn vader zijn ex Quad 33 / 303. Klonk prima!.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barreljan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-09 10:42

Barreljan

...Zoom-Zoom...

Het zijn niet echt zuilen maar de oude Philips 22rh427's spelen wel erg leuk op rock. Beste is om ze wel even van binnen extra te dempen met bitumen matjes (conrad.nl) en een brace tussen voor/achter en de zijkanten.

Te groot? 22rh426 ;)

Time Attacker met de Mazda 323F 2.5 V6 J-spec | PV output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xfile
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 09:54
Ik gebruik al jaren Translator Impact 30. Mooi geluid.

Op marktplaats zijn wat advertenties van Translator:
http://www.marktplaats.nl...r&categoryId=38&postcode=

[ Voor 54% gewijzigd door Xfile op 16-10-2015 17:31 ]

Whereof one cannot speak, one must remain silent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 23:54

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Mijn schoonpa is een oude rocker en muziekfreak. Zijn oude installatie is een Yamaha receiver met Kef Cadenza's er op. Heb daar zelf ook een tijdje mee gedraaid en die Cadenza's zijn echt perfect voor alle soorten rock :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1