• wizencrowd
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 11-12-2020
Hallo,

Ik heb vandaag wat grafische kaarten gekregen van een vriend eerst paste hij niet in mijn computer maar met wat wringen zit hij net perfect. Nu start ik mijn pc en het rood ledje egint te branden van menkaart. Dus hij staat aan maar als ik een spel wil spelen geeft die een error dus na wa opzoekwerk kom ik er achter dat hij men basic gpu die ingebouwd is gebruik dus ik heb het nu nog nooit zo slecht gehad met men pc maar was moet ik nu doen want men kaart ziet er goed uit enig idee hoe ik dit fix?

• endness
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-01 20:43
Ik zou je toetsenbord ook even nakijken, het lijkt erop dat de komma kapot is en de punt af en toe hapert.

Wellicht kun je in je bios instellen dat je niet de on-board videokaart wilt gebruiken, maar de kaart die jij erin gepropt hebt?

Kun je sowieso wat meer informatie geven over de kaart in kwestie? Brand het lampje op je videokaart of op je moederbord? En als je iets in een computer ergens "in moet wringen" betekend dat meestal niet veel goeds..

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:13

BaRF

bijna kerst

wizencrowd schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 23:50:
eerst paste hij niet in mijn computer maar met wat wringen zit hij net perfect.
Blij dat ik die gfx kaart niet ben :P

Maar idd, welke kaart is het, en wat is je mobo etc

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Wat Endness zegt, plus, waar zit je scherm stekker in gestoken?
Als je die in de onboard uitgang prikt, heb je best kans dat de onboard video geactiveerd wordt, en niet je los ingestoken kaart.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• wizencrowd
Ok met wat wringen bedoel ik de kabels wat op andere plaatsen steken, ik heb ook men hdd verplaatst maar die werken. Nu ik las dat men kabel niet goed zat heb ik hem in de grafische kaart gestoken maar nu start hij op en heb ik gewoon een zwart scherm. Hoe moet ik nu die drivers installeren???

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:40
Zonder drivers zou je gewoon beeld moeten krijgen, maar in een lage resolutie. Zwart scherm is waarschijnlijk wat anders dan drivers.

Vul onderstaand lijstje eerst eens aan
  • Merk en type videokaart:
  • Merk en type moederbord:
  • Merk en type scherm:
  • Soort kabel(s) tussen videokaart en monitor (VGA, HDMI, DVI?)

[ Voor 7% gewijzigd door Terror op 14-10-2015 00:20 ]

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

• wizencrowd
De kaart is de gtx 295 als tijdelijke vervanging
De kabel weet ik niet maar het is geen hdmi
Het scherm is zo'n scherm dat geen naam heeft
En het moederbord is hetzelfde als ik de volledige PC kocht dus die ken ik niet

[ Voor 64% gewijzigd door wizencrowd op 14-10-2015 00:23 ]

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17:03
Terror schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 00:20:
Zonder drivers zou je gewoon beeld moeten krijgen, maar in een lage resolutie. Zwart scherm is waarschijnlijk wat anders dan drivers.

Vul onderstaand lijstje eerst eens aan
  • Merk en type videokaart:
  • Merk en type moederbord:
  • Merk en type scherm:
  • Soort kabel(s) tussen videokaart en monitor (VGA, HDMI, DVI?)
Zwart scherm is mogelijk gewoon het "2e beeldscherm. kun je op dit 2e scherm een muispijltje krijgen? Zo ja dan jouw onboard vga aansluting nog actief.

• Tokkes
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-12-2022
Zelfs met 2 schermen zou die op beide schermen toch nog steeds het hele opstart-gebeuren moeten laten zien? Nu weet ik niet of dat ook geldt bij On-board + dedicated GPU.
Krijg je uberhaupt IETS te zien? Zit de voedingsconnector van de videokaart erin? Ik krijg namelijk ook rode lampjes op mijn kaart als de PCI-Express power supply cables niet zijn aangesloten... En dan krijg ik ook zwart beeld :)

[ Voor 9% gewijzigd door Tokkes op 14-10-2015 00:41 ]

GoTBF3 Race topic! -- Battlelog - Battalion'44 Servers :10Slots Wartide 213.32.98.194:7777 - TDM = 213.32.98.194:7781

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 27-01 09:26

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

wizencrowd schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 00:20:
De kaart is de gtx 295 als tijdelijke vervanging
De kabel weet ik niet maar het is geen hdmi
Het scherm is zo'n scherm dat geen naam heeft
En het moederbord is hetzelfde als ik de volledige PC kocht dus die ken ik niet
En je weet 100% zeker dat je voeding adequaat is voor een GTX295? Dat zijn niet de zuinigste beestjes hoor...

Daarnaast klinkt dit gewoon als geen PCI-e kabels erin, kun je eens een foto van de situatie maken?

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:40
Type moederbord staat altijd op het moederbord. Meestal tussen de PCI(e) sloten of ergens aan de rand. Foto zou idd erg helpen.

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

• wizencrowd
Misschien ben ik nu heel dom maar in mijn videokaart zij er twee ingangen 6 pin en 8 pin welke moet ik gzbruik en of ze allebei want men 8 pin kabel kan er juist niet bij

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Tja, Kuusj kan een punt hebben, GTX295's lusten wel een slokje, anderzijds, een HD7970 lust bijna net zoveel. Maar, als in je OEM een schattig mid-end kaartje met 100w verbruik zat, zal de voeding daar wss op aangepast zijn, en dan kan een verbruik van meer dan 100w extra toch zeker teveel zijn.

En uiteraard moet je alle stroomgaten vullen van een videokaart, zijn maar weinig videokaarten die werken met te weinig kabels aangesloten.

People as things, that’s where it starts.

• wizencrowd
Is er een manier om die 8 pin te verlengen en ik heb hier nog een power supply liggen als het nodig zou zijn

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 30-01 09:50

Emiel1984

Made in NL

wizencrowd schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 00:55:
Is er een manier om die 8 pin te verlengen en ik heb hier nog een power supply liggen als het nodig zou zijn
Ja..
Afbeeldingslocatie: http://www.quietpc.com/images/products/nx-ext-08.jpg

Echter even de kabel loshalen en kijken of je deze via een korte weg wel bij de videokaart kan krijgen lijkt me makkelijker. Meestal heb je voldoende lengte.

[LTS][MTS][HTS]

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:16

br00ky

Moderator Harde Waren
Dit topic gaat voorlopig dicht. Zoek eerst exact de antwoorden uit de post van Terror uit. Op alles staat een label, dus met een beetje moeite gaat je dat echt wel lukken. Stuur me een bericht als je daarmee klaar bent. Kan het topic daarna weer open.

Nu moet iedereen met halve en vage informatie maar gissen waar het probleem ligt. Dat werkt niet. In de tussentijd heb je alvast een titel met meer inhoud.

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
En weer open.
IK had een forum post die je had gesloten maar ik heb al de nodige info gevonden
Grafische kaart: Geforce GTX 295
Kabel: Dit weet ik echt niet het is geen hdmi
Scherm: Samsung SyncMaster 920Nw
Moederbord: Acer F672CR (Socket 775)

• legendareN
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-09-2025
Je moet inderdaad beide stroomkabels aansluiten, en vervolgens wel je monitor op je grafische kaart aansluiten.

Het is helemaal niet erg dat je niet zoveel verstand hebt / vrij nieuw bent met hardware. Als je er echt niet uit komt, ook niet met aanwijzingen, kan die vriend je wellicht niet assisteren?

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:20

Nemesizz

Untouchable

Moederbord: Acer F672CR (Socket 775)
Dus een OEM PC, dikke dikke kans dat die voeding bij lange aan niet voldoende vermogen heeft om zo'n GTX295 van power te voorzien. Met een beetje pech kun je de voeding zelfs om zeep helpen.
(OEM PC's zit vaak een voeding die nét aan voldoende is voor de standaard configuratie, waarschijnlijk iets wat net zoveel verbruikt als de GTX295 alleen al doet, en gezien de voeding de benodigde power stekkers al mist geeft denk ik wel aan dat het geen goed idee is om hier mee door te gaan).

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Een andere reden zou nog whitelisting kunnen zijn. Je zou dat eens kunnen nazoeken voor jouw moederbord.

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15:44
wizencrowd schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 00:52:
Misschien ben ik nu heel dom maar in mijn videokaart zij er twee ingangen 6 pin en 8 pin welke moet ik gzbruik en of ze allebei want men 8 pin kabel kan er juist niet bij
Dit lijkt me gewoon het eerste aandachtspunt, als hij nu eerst eens alle kabels aansluit (en ja beide moet je aansluiten) dan kunnen we daarna verder kijken mocht het nog niet werken. Want zonder die stroomkabels er in doet hij überhaupt niets.

Wat hierboven gezegd wordt is overigens wel waar, een OEM pc gaat de stroom voor die kaart waarschijnlijk niet kunnen leveren. Dus kleine kans dat het gaat werken.

Offtopic: wel apart dat een topic gesloten wordt als de mensen die helpen al niet eens fatsoenlijk kunnen lezen. Stap voor stap een oplossing zoeken werkt een stuk beter dan met hagel gaan schieten zoals er hier (te) vaak gebeurd. Ja hij geeft weinig informatie, maar als al blijkt dat de stroomkabels er niet inzitten, lijkt me het eerste probleem al duidelijk.

[ Voor 33% gewijzigd door Arjant2 op 15-10-2015 09:02 ]

Pagina: 1