Toon posts:

Windows 7 wilt niet updaten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik nog steeds Windows 7 omdat mijn laptop ook wat ouder is en ik windows 7 fijn vind werken.
Maar dat terzijde. Ik ben erachter gekomen dat mijn windows niet meer automatisch wilt updaten.

Er staat bij kopje beveiliging: "Windows updaten is uitgeschakeld door de systeembeheerder". Ik ben de enige systeembeheerder en zit ook niet binnen een netwerk waar iemand anders systeembeheerder van mijn laptop zou kunnen zijn.
Als ik handmatig wil updaten krijg ik de melding:"Enkele instellingen worden door de systeembeheerder beheerd." De knop 'Meer Informatie' lijdt tot wat triviale informatie vanuit Microsoft.

Toen ik de geschiedenis ging bekijken bleek mijn pc niet ge-update vanaf 7-juli. Dit lijkt mij vrij essentieel. Is er misschien iemand die mij kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Probeer dit even in een "als administrator" uitgevoerde Powershell:
Stop-Service wuauserv
Remove-Item -Path 'HKLM:\Software\Policies\Microsoft\Windows\WindowsUpdate\*' -recurse -force
Start-Service wuauserv

Dit wist de WSUS-settings uit je registry.

Bron: http://jeffwouters.nl/ind...ttings-from-the-registry/

[ Voor 6% gewijzigd door Room42 op 14-10-2015 00:01 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalief
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-10 19:57
Ik zie niet wat je zelf al bekeken en geprobeerd hebt.
Als je googled naar het probleem vind je wel het een en ander, wat daarvan heb je uitgeprobeerd?

Niemand wordt Kalief in plaats van de Kalief!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Evanescent: Ik krijg deze melding

@Kalief:
-Ik heb geprobeerd via een command window waarin je 'echte administrator' rechten krijgt te werken. Hier kreeg ik wederom te horen dat ik niet genoeg privileges heb.
-Ik heb de helps op de microsoft en troubleshooters vanuit daar geprobeerd. Deze konden geen probleem detecteren.
-Ik heb de editor voor lokaal groepsbeleid gebruikt (gpedit.msc) maar deze gaf geen succes.
-Via RegEdit Hier stond alles al goed maar had niet het gewenste resultaat.
-Ook geprobeerd om mijn AUC aan te passen maar ook geen effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Je hebt mijn bericht niet goed gelezen ;)

Hint: "als administrator"

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Een mooi plaatje laat hij ditmaal achterwege. Maar als ik hem als administrator, heb dit gedaan door een 'als administrator' verkenner te openen en via daar de Powershell te draaien, start dan krijg ik "Windows PowerShell
Copyright (C) 2009 Microsoft Corporation. All rights reserved.

PS C:\Windows\system32> Stop-Service wuauserv
Stop-Service : Service 'Windows Update (wuauserv)' cannot be stopped due to the
following error: Kan de service wuauserv op de computer . niet openen.
At line:1 char:13
+ Stop-Service <<<< wuauserv
+ CategoryInfo : CloseError: (System.ServiceProcess.ServiceContro
ller:ServiceController) [Stop-Service], ServiceCommandException
+ FullyQualifiedErrorId : CouldNotStopService,Microsoft.PowerShell.Command
s.StopServiceCommand

PS C:\Windows\system32>"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Klik op Start, type "powershell", klik met rechts op powershell.exe (of "Windows PowerShell") en klik op "Als administrator uitvoeren". Je kunt de Verkenner niet als administrator draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gedaan en ik krijg dit keer inderdaad geen enkele foutmelding. Echter kan hij nog steeds niet updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalief
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-10 19:57
Toen ik de geschiedenis ging bekijken bleek mijn pc niet ge-update vanaf 7-juli.

Ik neem aan dat dit de update geschiedenis-optie binnen het Windows Update scherm is.
Kun je daar de instellingen aanpassen zoals wel/niet automatisch update, wel downloaden maar handmatig installeren, etc, en staat daar de optie allow all users to install updates aangevinkt?

Niemand wordt Kalief in plaats van de Kalief!

Pagina: 1