Welke Monitor met Adobe sRBG weergave

Pagina: 1
Acties:

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Wat is een goede en relatief goedkope monitor die 2560 x 1440 + 95% sRGB kan weegeven?
Is het verschil met een 6-bit TN panel + 80% sRGB en 8-bit IPS + 100% sRGB goed waar te nemen?
Maximaal kan ik € 500,- á € 600,- besteden.

Als dat niet mogelijk is, snap ik dat best. Het hoeft geen diepgaand topic te zijn, maar een simpel antwoord is voldoende. Alnog ben ik dab benieuwd waar de prijzen starten voor monitoren die Adobe sRGB weergeven voor zo'n 95%.

Voor Photoshop ben ik op zoek naar een monitor met 2560 x 1440 die ~95% Adobe sRGB weer kan geven.
Tenzij jullie het idee hebben dat 100% sRGB al ruim voldoende is. Het is wel zo dat ik de meeste foto's aan anderen toon via internet... en dat dan voldoende is uiteraard.

Het gaat er mij meer om dat Adobe sRGB veel meer kleuren weer kan geven dan sRGB. De stap van bijvoorbeeld TN 80% sRGB naar IPS 100% sRGB lijkt me een stuk kleiner, dan van 100% sRGB naar 95% Adobe sRGB. Zie hieronder.

Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/37/Colorspace.png

De vraag is of er een betaalbaar scherm is voor € 500,- á € 600,- die dat kan bieden?
Diegene die ik zou kopen, en Adobe sRGB maar aan de kant zet, is deze:

pricewatch: Asus PB278QR Zwart

Daar komt bij dat ik enkel bij de Mediamarkt kan kopen, omdat ik daar een paar honderd euro kan besteden via cadeaupasjes. Volgens mij heeft Mediamarkt geen monitoren die 95% Adobe sRGB weergeven, of toch wel?

...

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 05:53

FeaR

In GoT we trust

CEA > CAA

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• NxCPU
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
De Dell Ultrasharp U2713H heeft 99% AdobeRGB dekking. Maar kost nu € 695,-- en ik zie de Mediamarkt niet erbij staan in de PW.
http://www1.euro.dell.com...e_irrank=1&~ck=dellSearch

De Asus PA279Q heeft ook 99% AdobeRGB dekking. Helaas is de prijs € 779,-- en ook hier staat de Mediamarkt niet in de PW.
http://www.asus.com/Comme...rs/PA279Q/specifications/

Als je echt aan de MediaMarkt gebonden bent, dan is het wellicht beter ieder filiaal binnen je bereik te bezoeken. Op het moment zijn ze achterblijvertjes aan het lozen. Veel staat uitgestald met een sticker erop met de tekst "Ik ben het laatste exemplaar". Ik kan alleen spreken over de 4 filialen in Amsterdam. Bij allemaal is het achterblijvertjes aanbod anders. Ik kan mij trouwens niet herinneren Dell monitoren (de afgelopen week) gezien te hebben bij alle vier, tijdens mijn zoektocht naar nieuw wit- en bruingoed.

Voordat je gaat shoppen is het wellicht handig om eerst wat uitgebreide reviews te lezen om te controleren of de geclaimde AdobeRGB dekking wel waar is.

Wellicht even afwachten tot je je maximum met € 95,-- kunt verhogen tot € 695,-- en niet meer aan de Mediamarkt gebonden bent. Dat laatste lijkt mij de hoogste horde om te nemen.