1. doe niet zo ongeduldig
2. wees specifieker. Wat wil je precies laten zien. Een "access database laten zien" is nogal vaag. Open 'm in notepad "en je laat de access database zien". Maar ik neem aan dat je de inhoud van 1 van de tabellen bedoelt?
Rtfm. Zoek een willekeurige beginners database tutorial op en je leert hoe je een database kan benaderen. Volgens mij zit er zelfs een sample bij VB bij...
2. wees specifieker. Wat wil je precies laten zien. Een "access database laten zien" is nogal vaag. Open 'm in notepad "en je laat de access database zien". Maar ik neem aan dat je de inhoud van 1 van de tabellen bedoelt?
Rtfm. Zoek een willekeurige beginners database tutorial op en je leert hoe je een database kan benaderen. Volgens mij zit er zelfs een sample bij VB bij...
Exact expert nodig?
SorryOp dinsdag 19 juni 2001 20:35 schreef Crazy_D het volgende:
1. doe niet zo ongeduldig
ik heb met het data de database source aangepast
Ik heb hem via listbox gekopelt met datafield en datasource.
En wat moet ik daarna doen?
Verwijderd
"ik heb met het data de database source aangepast"
Lees es terug... haal es diep adem, laat de zuurstof goed tot hersenen door dringen, en stel je vraag nu *NOG* een keer maar nu duidelijk..
Lees es terug... haal es diep adem, laat de zuurstof goed tot hersenen door dringen, en stel je vraag nu *NOG* een keer maar nu duidelijk..
Ik heb uit de toolbar met de data object de source aangepast.Op dinsdag 19 juni 2001 20:57 schreef Yarvieh het volgende:
"ik heb met het data de database source aangepast"
Dus de databasename.
Daarna heb ik de de recordtype op 0-table gezet.
En daarna listbox toegevoegd datasource naar de database.
En datafield naar de veld van de database.
En hoe nu verder?
Bah. Data object zuigt.
doe gewoon lekker:
Zo.
doe gewoon lekker:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| dim dbs as database
dim rs as recordset
dbs.opendatabase("c:\database.mdb")
set rs = dbs.execute ("SELECT * FROM tblTabel")
do while not rs.EOF
listbox.additem rs("veldnaam")
rs.movenext
loop
rs.close
set rs = nothing
dbs.close
set dbs = nothing |
Zo.
Smoke me a kipper, I'll be back for breakfast
Dat ben ik volledig met je eens.Op dinsdag 19 juni 2001 22:06 schreef AceRimmer het volgende:
Bah. Data object zuigt.
En dan ook nog ewven de ADO oplossing, als we hier toch code aan het plaatsen zijn...
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| Dim con As New ADODB.Connection
Dim m_Rs = New ADODB.Recordset
con.Open "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=database.mdb;Persist Security Info=False;"
m_Rs.Open "SELECT * FROM MyTabel", con
Do While Not m_Rs.EOF
List1.AddItem rs.Collect("MijnVeld")
m_Rs.MoveNext
Loop
m_Rs.Close
con.Close
Set m_Rs = Nothing
Set con = Nothing |
Connectieobject heb je er trouwens normaal gesproken maar eentje van voor je hele project...
Exact expert nodig?
Op woensdag 20 juni 2001 08:30 schreef Crazy_D het volgende:
[..]
Dat ben ik volledig met je eens.
En dan ook nog ewven de ADO oplossing, als we hier toch code aan het plaatsen zijn...
[code]Dim con As New ADODB.Connection
Dim m_Rs = New ADODB.Recordset
con.Open "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=database.mdb;Persist Security
..
Connectieobject heb je er trouwens normaal gesproken maar eentje van voor je hele project...
"Driver=Microsoft Access Driver (*.mdb);DBQ=" & db
wat is eigenlijk een betere connection-string?
VOlgens mij maak je op deze manier: "Driver=Microsoft Access Driver (*.mdb);DBQ=" & db gebruik van ODBC. Weet ik eigenlijk niet zeker, ik heb het geleerd met de connectiestring zoals ik die gebruik, en tjah dan wordt het een gewoonte
Exact expert nodig?
Bij mij was het er ook zo ingeslopen..Op woensdag 20 juni 2001 23:08 schreef Crazy_D het volgende:
VOlgens mij maak je op deze manier: "Driver=Microsoft Access Driver (*.mdb);DBQ=" & db gebruik van ODBC. Weet ik eigenlijk niet zeker, ik heb het geleerd met de connectiestring zoals ik die gebruik, en tjah dan wordt het een gewoonte
Maar na enig onderzoek heeft jouw code toch de voorkeur qua mogelijkheden.(gebruikersaantallen, is jonger enz..)
toch: thanx!
mwoh, dat valt toch wel mee ?Op donderdag 21 juni 2001 21:42 schreef KixAss456 het volgende:
ADO zuigt, zo slooooom als de .....
Heb jij een snellere manier ?
Smoke me a kipper, I'll be back for breakfast
Verwijderd
hetgene wat jij zei, een DAO:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| dim dbs as database
dim rs as recordset
dbs.opendatabase("c:\database.mdb")
set rs = dbs.execute ("SELECT * FROM tblTabel")
do while not rs.EOF
listbox.additem rs("veldnaam")
rs.movenext
loop
rs.close
set rs = nothing
dbs.close
set dbs = nothing |
Pagina: 1