Toon posts:

W10 Operating system wasn´t found.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

Mijn laptop liep vast tijdens het opstarten ik kreeg een eeuwige loop tijdens het laden van Windows ik heb hem 12 uur aan laten staan maar hij wou niet opstarten. Ik heb een recovery drive gemaakt maar als ik op "Back up system files to the recovery drive." dan geeft hij een error. Dus ik heb die optie uitgevinkt en toen een recovery drive gemaakt.

Als ik op een optie druk nadat ik opgestart ben in de recovery drive geeft hij aan "This option is not supported on the operating system you've selected". En dan houd het op. Maar ik kom wel in de command prompt. Mijn versie is trouwens Windows 10 Pro.

Als ik in CMD sfc /scannow druk geeft hij aan dat er een scan in de wacht staat zodra Windows opgestart wordt dus hij wil niet uit zichzelf scannen. Ook de DISM health check werkt niet.

Ik laat de laptop gewoon opstarten via de harde schijf en de bcedit entry lijkt te kloppen die wijst naar windows/system32/winload.exe en hij herkent Windows 10 pro maar toch blijf ik die error houden van "An operating system wasn't found. Try disconnecting any drives that don't contain an operating system."

Ik ben er al 3 dagen mee bezig nu dus ik denk dat ik een backupje maak in Minixp en dan wordt het weer Windows 7 voor deze laptop. Heeft iemand nog suggesties?

Ik heb ook al alle bootfixes geprobeerd zoals bootsec etc. etc. etc.

Ik heb nog een bootsector fix gevonden en die lijkt te werken:
bootsect /nt60 c: /force /mbr
bcdboot c:\windows /s c:

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2015 00:29 ]

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19:01

br00ky

Moderator Harde Waren
CSL is geen problemenhonk, schopje naar OT.

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14:45

Umbrah

The Incredible MapMan

Tsja, het lijkt me toch tijd om de SMART status eens uit te lezen van die disk, en de S-ATA connector te controleren (een kabel zou het niet zijn).

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Gezien je toch al besloten hebt om onieuw te beginnen, wat voor nut heeft dit topic. Stel je gegevens veilig en reinstall..
Het kan idd zijn dat je disk gaar is of de bekabeling. Hij zal niet voor niets gecrasht zijn.

Verwijderd

Topicstarter
De disk en bekabeling is 100% ok ik heb die al getest met diverse programma's. Ik had laatst een update geschreven dus in de laatste 3 zinnen staat dat ik de boot manager gemaakt heb en hij probeert nu weer Windows 10 op te starten. Maar hij blijft in een eeuwige lus hangen die hij ook had voordat de bootmanager crashte. Ik heb dus nog 2 problemen:

#probleem 1:
Ik kan op mijn eigen pc (dus niet de kapotte laptop) geen recovery drive maken met de optie "backup system files to recovery drive" aangevinkt want dan geeft hij een error aan. Ik weet niet of dat veel uitmaakt maar het is een raar probleem.

#probleem 2:
Windows 10 blijft in een eeuwige lus zitten tijdens het opstarten en bij de recovery drive kan ik niks troubleshooten omdat er dan staat "This option is not supported on the operating system you've selected".

Ik ben nog niet opnieuw begonnen maar ik troubleshoot al 3 dagen en de eigenaar wil zijn laptop terug...

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Dan haal je de disk eruit en maak je handmatig een backup, heb je iig zijn files en kun je schoon beginnen.
Dit had je natuurlijk ook allang kunnen bedenken, 3 dagen is wel érg lang.
Pagina: 1