Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Asus ROG GL552VW-CN108T

Pagina: 1
Acties:

• GainedLotus
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10:12
Beste tweakers,

Het valt me op dat de Asus ROG GL552VW-CN108T al een tijdje stevig bovenaan in de pricewatch staat.

Zelf vind ik dit ook een erg interessante laptop, alleen kan ik verder niet veel informatie over dit model vinden.
Aangezien in denk veel tweakers erg geïnteresseerd zijn in deze laptop zou ik hier wat meer informatie willen verzamelen en uitwisselen!

Heeft iemand bijvoorbeeld al een degelijk review gevonden? 8)

• g-funk
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01-12-2023
http://laptopmedia.com/re...t-it-doesnt-feel-like-it/ dit is de enige review die ik tot nu toe gevonden heb, maar is een iets oudere; gaat over een model met Haswell CPU en GTX950M. Vermoed wel dat het scherm ed nog steeds hetzelfde is, vandaar mijn vraag aan eigenaren: hebben jullie last van de PWM-techniek die waarschijnlijk in het scherm gebruikt is?

• DM89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11:44
Heb deze laptop gezien bij de Mediamarkt. De hardware is wel netjes maar de buitenkant voelt goedkoop want het is helemaal van plastic.. het voelt ook niet stevig vind ik al ziet het er wel leuk uit.

• S-Wacko
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-05 09:31
Heb de laptop gisteren besteld en als het goed is komt hij vandaag binnen. Hij gaat mijn alienware m11xr2 vervangen die helaas niet meer aan gaat. Zodra ik er een beetje een indruk van heb laat ik dat weten.

• Mayhew
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 17-06-2024
Is er een reden waarom de Asus ROG GL552VW-CN108T niet meer leverbaar is bij veel leveranciers de afgelope dagen?

• Olrac.Srednjim
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 27-10-2022
Asus ROG GL552VW-CN108T, in het nieuwe model zit een skylake proc. iemand enig idee of er plaats is voor 2 interne 2,5" schijfjes?
Zie dat er namelijk voor pakweg 300 euro ook een variant met een extra ssd is?

Dell XPS 15 9550 FHD

• Alcmaria
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-10 13:48

Alcmaria

Syntax Error in 10

Olrac.Srednjim schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 09:49:
Asus ROG GL552VW-CN108T, in het nieuwe model zit een skylake proc. iemand enig idee of er plaats is voor 2 interne 2,5" schijfjes?
Zie dat er namelijk voor pakweg 300 euro ook een variant met een extra ssd is?
Nee, er is plek voor 1, 2.5" drive (die is nu bezet door de HDD) en 1 plek voor een mSata SSD.

• Olrac.Srednjim
Kwam er net ook achter
1x 2,5"en 1 x m.2
De ruimtes zijn heel makkelijk te bereiken om het een en ander zelf in te prikken scheelt weer een hoop geld, 8gb werk geheugen en ssd kan je zelf inbouwen voor de helft 300/2= ca 150 euro.

Is er al iets meer bekend over de bouw kwaliteit van deze laptop?
Heb 1 gebruikersreview kunnen vinden en daar viel te lezen dat de bouw kwaliteit slecht zou zijn?

Ik gebruik nu Fujitsu-siemens xi3650 van 7 jaar oud, 18,4" alleen wordt de hardware te traag....
Behuizing is op een enkele kras en kleine scheurtje nog helemaal goed.

[ Voor 10% gewijzigd door Olrac.Srednjim op 26-10-2015 13:55 ]

Dell XPS 15 9550 FHD

• Alcmaria
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-10 13:48

Alcmaria

Syntax Error in 10

Ik had dit in een ander topic over deze laptop geplaatst:
Toevallig heb ik deze laptop sinds gisteren in mijn bezit. Ik kan je dus nog niet heel veel vertellen over het gebruik gedurende een substantiele hoeveelheid tijd, maar wel de eerste indrukken.

om eerst even je vragen te beantwoorden, er zit ddr4 geheugen in, in 2 slots die beide bezet zijn (2x4gig) dus als je wil uitbreiden zal je 2x8gig moeten kopen (of 1x8gig erbij kopen maar dan verlies je je dual channel)

de laptop is dus 2,6 kg (zoals ook in de specs staat) dat zal niet een direct dilemma zijn om hem mee te kunnen slepen, however, de bouwkwaliteit is niet super.. dwz de laptop zit stevig in elkaar, maar het scherm buigt best makkelijk. Ik weet dan ook niet hoe dit apparaat zich houdt als je hem vaak verplaatst in een rugzak bijvoorbeeld.

Verder vind ik dat het scherm best wel last heeft van backlight bleeding, ik heb een flinke witte plek boven in beeld waar ik me direct aan ergerde (en dat heb ik eigenlijk nooit). Overigens als het scherm een andere kleur heeft dan zwart dan zie je het nauwelijks.

De ingebouwde harde schijf is flink traag, dus een SSD is een must wil je je vingernagels behouden.

er is inderdaad een m.2 slot vrij en je kan relatief simpel ook de harde schijf omruilen voor een SSD.. Dan ben je natuurlijk wel je recovery partitie kwijt dus je moet zelf wel een beetje handig zijn in het installeren van windows en zelf de drivers enzo kunnen vinden (op de asus site)

Al met al ben ik blij met de laptop, ondanks zijn tekortkomingen (want die zijn er!) is het voor dat geld geen slechte aanschaf. Al had ik iets minder backlight bleeding wel fijn gevonden.

Verder weet ik niet wat je smaak is, maar de keyboard verlichting is "amsterdamse wallen"-rood.. en het logo op de deksel licht ook rood op als je hem aanzet (en kan je niet uitzetten voor zover ik weet). Dus als je ergens gaat werken met dat apparaat op een plek waar een boel mensen zitten die zichzelf serieus nemen, zou je hier en daar wel een klein snuifje kunnen verwachten.

Nogmaals, voor mijn doel is hij eigenlijk prima, spelletje spelen en simpel laptop werk . (Diablo III en WoW draaien er zonder problemen op)
Voor zwaardere games wijk ik uit naar mijn PC, die nog steeds een factor 3 oid sneller is dan deze laptop . (maar die wil je echt niet in een rugzak meesjouwen :-) )

Mocht je nog vragen hebben.. shoot.

• Olrac.Srednjim
Voor de specs is hij redelijk scherp geprijsd....
Ergens moet er bezuinigd zijn, bouwkwalitiet zou 1 er van kunnen zijn.

De verlichting van het tobo kan uit, alleen als ik lees dat er een lichtgevend logo opzit gaan mijn nek haren direct recht opstaan!

Wil eigenlijk helemaal geen tierlantijnen gewoon zwart of grijs is al voldoende.. zijn er nog andere alternatieven voor dit bedrag?

Dell XPS 15 9550 FHD

Pagina: 1