Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Zoek compacte maar krachtige video editen aankunnende laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedenavond,

Ik wil een nieuwe laptop gaan aanschaffen omdat ik steeds meer video en foto editing doe. De zwaarste programma's die de laptop moet aankunnen zijn dan ook Adobe Premiere Pro, After Effects, Lightroom en Photoshop. Verder geen gamen oid.

Ik denk aan een bedrag tussen de 1000 en 1800.

Qua specs heb ik het idee dat ik minstens 8 GB ram, i7, sterke GeForce, >8GB SSD nodig heb.

Verder hoop ik dat het een compacte laptop zou kunnen zijn (ultrabook type, 13/14 inch, niet te zwaar). Ik weet dat dit lastig is wanneer je grafische power nodig hebt maar wellicht hebben jullie suggesties.

Qua merk maakt het me niet zo veel uit maar ik heb een voorkeur voor Windows.

Wat ik tot nu toe heb gezien in de winkels wat lijkt op wat ik zoek zijn (maar deze zijn beide 15.6" en heb liever kleiner en lichter):
- Toshiba Satellite P50t-C-109 15.6" 4K
- Toshiba P50-C-12Z 15.6"

Ik hoor graag wat jullie denken!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2015 19:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik heb wat meer reaearch gedaan en kom op de volgende mogelijkheden, wat denken jullie?

1. HP ZBook 15u G2

2. Dell XPS 15

3. Asus Zenbook UX501 JW

4.ASUS Zenbook NX500JK

5. Macbook Pro 15.4″ with Retina Display (heb liever Windows)

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-11 14:06
Heb je ervaring met video editting op een 15" scherm? Ik persoonlijk vind dat totaal niet werken. Sterker nog, soms is mijn 27", 1440p monitor nog te klein. Ik merk dat een klein scherm mijn productiviteit tijdens het editen ontzettend belemmerd.

Ik zou dus toch voor een groter scherm gaan. Zeker als je in 1080p of hoger edit.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ervaring met een klein scherm en het is inderdaad niet ideaal maar het feit dat het mobiel is is wel belangrijk genoeg voor me om voor dit soort laptop te willen gaan.

Helemaal gezien het feit dat ik thuis een groot scherm heb waar ik de laptop op aan sluit wanneer ik thuis wil werken. Maar dan moet de power van de laptop nog wel groot genoeg zijn om alles smooth te kunnen laten verlopen :)