2 x Sonos play:3 of 1 nieuwe Sonos play:5

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabio_bruna
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-04 08:44
Beste tweakers,

Wat is de beste keuze voor een huiskamer van +/- 35 m2? Twee losse gekoppelde luidsprekers model 3, of 1 meer krachtig nieuwer model 5?
Ik neig naar die 2 modellen, misschien ook een beetje omdat ze direct verkrijgbaar zijn. Zou dat nieuwe model zoveel beter kunnen zijn?

--
Fabio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 48051

Over de nieuwe Play 5 kan je eigenlijk pas wat zeggen als je deze beluisterd hebt.

Mijn voorkeur heeft het altijd wel om voor een stereopaar te gaan. Zelf heb ik 2x Play1 in stereo mode naast mijn grote HT set staan voor radio en achtergrond muziek. Was echt blij verrast door deze kleine speakers, in tegenstelling tot de Play3 die ik het minste vind klinken van de huidige reeks.

Wordt dit echt je hoofd-installatie en waar wil je het precies voor gaan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 709184

Hoi,

De Play 3 zou ik bij defenitie al niet doen, ik heb hem zelf als stereopaar gehad en het geluid is niet echt overtuigend, vooral de lage tonen en de bass is echt bagger.

De Play 5 (gen2) is in zijn 1tje echt een baas en voldoende voor een ruimte van 35m2 en overtreft zeker een stereopaar van de Play 3 met kop en schouders.

Ik heb nu zelf in de woonkamer van ook circa 35m2 , 2 x Play 5 (gen2) staan. Ik moet de trueplay functie aanzetten ( haalt scherpe randjes eraf) om geen ruzie met de buren te krijgen. :o

1 was al ruim voldoende maar de Play 5 gen1 had ik er ook 2 van staan dus had ik er 1 bij genomen.

Play 1 is perfect voor de badkamer of slaapkamer of werkkamer, maar de Play 3 gewoon niet aan beginnen. :X