Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
  • Registratie: November 2011
  • Nu online
Beste,

Sinds vandaag heb ik problemen om online een match te vinden op Fifa 16, kan geen één tegenstander vinden. EA en Ziggo gebeld, ze helpen mij beide niet echt. En ik wil niet dat ik heel me internet open zet voor de buitenwereld...

https://help.ea.com/en/article/online-ports-for-fifa-16/ hier staan de poorten op voor de PC. Ik snap helemaal niet wat ik moet invullen. Moet ik alle poorten invullen? En bij start port 9000 en bij end poort 9999? En bij TCP 10000 start port en end poort 20000? En waar moet ik het invullen? Bij extern of intern? Vinkjes bij enable neem ik aan? En zit ik in de goede tabel? Sorry veel vragen, maar ik heb nog nooit poorten geopend, en ben bang dat ik teveel poorten open zet oid.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/7oTgkcVVw1UksuOVIIv8b2Ti/thumb.png

[ Voor 5% gewijzigd door dennis_rsb op 13-10-2015 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:35

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

PLATFORM

PC

UDP
3659, 9565, 9570, 9000 - 9999

TCP
3569, 9946, 9988, 10000 - 20000, 42124
WTF :? 8)7

EA flikt het weer - 11006 poorten open moeten zetten om een spel te kunnen spelen |:(

Ja, blijkbaar moet je deze hele zooi openzetten, maar nee, dat zou ik NOOIT doen, al is het alleen maar omwille van de veiligheidsimplicaties. Dit gaat om bijna 10% van alle mogelijke poorten.

Nog los daarvan, een reguliere consumentenrouter is niet bepaald gebouwd op forwarden van zoveel poorten, dus kans dat dit goed gaat met acceptabele performance is minimaal :o

Wil je het toch proberen dan is het toch geen rocket science?

Gewoon de 4 UDP en 5 TCP ranges invullen, zowel intern als extern (een enkele poort moet je in dit geval als range van 1 noteren, dus bijv van UDP 3659 tot 3659), en bij IP-adres je local IP invullen.

Mocht dit niet werken, dan kun je altijd de port forward rules verwijderen en je hele PC in de DMZ zetten, maar dat is dus exact wat je niet wilt: je PC volledig bloot op internet zetten.

IMHO zou ik dit stuk crap retourneren naar de winkel waar je het haalde in kader van non-conformiteit, omdat ze online play beloven, maar datgene wat je ervoor moet doen niet veilig mogelijk is in een normale thuissituatie :/

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

dion_b schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 01:28:
Dit gaat om bijna 10% van alle mogelijke poorten.
offtopic:
Van het aantal poorten dat daadwerkelijk naar buiten kan communiceren (49152) is het ruim 22%, van alle mogelijke poorten (65535 65536) bijna 17%. Of je moet TCP en UDP los rekenen.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

D4NG3R schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 01:39:
[...]

offtopic:
Van het aantal poorten dat daadwerkelijk naar buiten kan communiceren (49152) is het ruim 22%, van alle mogelijke poorten (65535) bijna 17%. Of je moet TCP en UDP los rekenen.
offtopic:
Ik rekende TCP en UDP inderdaad los ;)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
  • Nu online
Dus eigenlijk is het niet veilig om de poorten open te zetten die hun aangeven? En dit staat in de Windows Firewall, is dit wel veilig? Hier staat ook dat alle poorten open staan voor Fifa? Of hoe moet ik dat zien?

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/3s1bP95QJTG3kuN6xh0s7Btq/thumb.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Je hoeft ze niet aan de firewall toe te voegen. Deze gaat er automatisch prima mee om. Maar 11006 poorten zijn er belachelijk veel.. De meeste games gebruiken er tussen de 2 en 8.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
  • Nu online
D4NG3R schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 14:41:
Je hoeft ze niet aan de firewall toe te voegen. Deze gaat er automatisch prima mee om. Maar 11006 poorten zijn er belachelijk veel.. De meeste games gebruiken er tussen de 2 en 8.
Maar de screenshot die ik vanochtend post zijn de standaard instellingen van fifa 16 in de windows firewall? Kloppen deze standaard settings? Want lijkt alsof die heel mijn netwerk open zet, maar bij itunes en windows applicaties staat dit vaak hetzelfde. Zoals je ziet staat bij lokaal en extern "alle poorten" is dat gevaarlijk?

[ Voor 6% gewijzigd door dennis_rsb op 14-10-2015 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:23

lier

MikroTik nerd

Gelukkig heb je nog een router die in principe alles binnenkomend tegenhoudt. Het zou een gevaar kunnen zijn als je gebruik maakt van UPnP, maar als een echte tweaker heb je dat natuurlijk uit staan ;)

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
  • Nu online
lier schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 16:32:
Gelukkig heb je nog een router die in principe alles binnenkomend tegenhoudt. Het zou een gevaar kunnen zijn als je gebruik maakt van UPnP, maar als een echte tweaker heb je dat natuurlijk uit staan ;)
Ik weet niet of ik UPnP heb? Ik heb wel WPS uitgezet een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:35
Ik speel Fifa 15 en normaal online nooit geen probleem.
Zonet kon ik niet de ea servers connecten. Heb in mijn modem al die poorten hierboven open gezet maar nog steeds geen verbinding..

Neem aan dat de ea servers eruit liggen? Waar kan ik zoiets zien?

edit: speel het spel zelden, toevallig eindelijk tijd nu en doet ie het niet :(

[ Voor 13% gewijzigd door Harribo op 14-10-2015 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Harribo schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 21:24:
Ik speel Fifa 15 en normaal online nooit geen probleem.
Nooit geen => dus altijd?
Zonet kon ik niet de ea servers connecten. Heb in mijn modem al die poorten hierboven open gezet maar nog steeds geen verbinding..

Neem aan dat de ea servers eruit liggen? Waar kan ik zoiets zien?

edit: speel het spel zelden, toevallig eindelijk tijd nu en doet ie het niet :(
Fifa 15 moest ook al zo'n idiote lading poorten geopend hebben. Fifa 14 ook al. Vandaar dat ik schreef "EA flikt het weer". Dit is je reinste idioterij, een normaal spel hoeft er maar een handjevol open te hebben.

Ik zou zoals ik al eerder zegt met je voeten - en vooral je portemonnaie - stemmen en een bedrijf als dit geen cent gunnen.

Ter vergelijking een paar andere spellen:
PES 2016 - 300 TCP poorten, 10 UDP poorten 1/30e van Fifa 2016, en nog steeds IMHO onbegrijpelijk veel :o
World of Warcraft - 2 TCP en 2 UDP (!) voor het spel zelf, voor de downloader (eigenlijk een torrent client) komen daar nog eens 7 TCP en UDP poorten bij.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Ok snap je frustratie
Maar wat kan ik nu doen aan mijn probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Spel retourneren en niet meer zooi van EA kopen. PES is een prima alternatief.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Nou ik heb jaren PES gespeeld en ik ben het helemaal beu.
Het spel werkt gewoon niet vloeiend en snel. En barst van de cheat ai, meer dan fifa.

Iemand nog een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09-09 21:21
lier schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 16:32:
Kan UPnP IGD niet gewoon aan? Dan kan FiFa zelf met die poorten doen wat 'ie wil (oke, niet helemaal zoals een tweaker het wil), en werkt het gewoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
  • Nu online
dion_b schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 09:55:
Spel retourneren en niet meer zooi van EA kopen. PES is een prima alternatief.
Zou je post 5 van dit topic willen beantwoorden aub? Want als jij denkt dat dat ook onveilig is wat ik daar vraag, dan trek ik die regel in de Windows Firewall wel in en speel dan wel offline voortaan.
Pagina: 1