Interesse in een custom build workstation, voor gaming, wetenschappelijke toepassingen, of puur om de stijl? Contact @ https://vogd.design
Geen rare vervormingen/verkleuringen te zien tijdens de POST?Ik heb hier een HD6950 liggen die op zwart gaat zo snel als het Windows-logo tevoorschijn moet komen. Dus de POST zie ik nog wel.
En daar deed de kaart het dus ook niet?Ik heb de kaart in verschillende systemen getest. Prima systemen met prima voedingen.
Mogelijk gevalletje ESD (statische ontlading), kan een killer zijn voor computer hardware, grote kans dat daar het probleem wel van komt.na wat spullen opnieuw erin zetten, of eens stofzuigen (zoiets, I know), het niet meer helemaal lekker ging.
Als het statische lading is, is het gevalletje prullenbak waarschijnlijk.Heeft iemand een idee waar het aan kan liggen? Kan zoiets door een handig persoon worden gerepareerd? Moet 'ie gewoon de oven in!?
In de oven gooien heeft alleen nut (als tijdelijke fix) voor microbreukjes in het soldeer, helpt geen ene malle moer bij andere defecten (zoals statische ontlading).
Nooit computer hardware stofzuigen! Bij een videokaart de fans ook niet laten opspinnen. Waarschijnlijk is hij zoals Nemisizz al zegt dood.
Heb je al geprobeert in veilige modus te booten, daarin zijn de videodrivers uitgeschakelt.
Heb je al geprobeert in veilige modus te booten, daarin zijn de videodrivers uitgeschakelt.
Ja ik ging van zoiets uit, m.b.t. ESD.
Ik dacht dat veilig modus ook niet ging, maar ik kan het eens proberen. In principe is er softwarematig niets aan de hand, gezien de tests op verschillende systemen.
Ik dacht dat veilig modus ook niet ging, maar ik kan het eens proberen. In principe is er softwarematig niets aan de hand, gezien de tests op verschillende systemen.
Interesse in een custom build workstation, voor gaming, wetenschappelijke toepassingen, of puur om de stijl? Contact @ https://vogd.design
Stofzuigen met een reguliere consumenten stofzuiger kan inderdaad funest zijn voor hardware.. Probeer zoals aangedragen even te kijken of het in veilige modus wel lukt, want het probleem wat je nu aankaart klinkt als een softwareprobleem.
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
2 weken geleden had ik precies hetzelfde probleem met mijn HD 6950 !
Windows 10, van de een op andere dag kreeg ik een zwart schem bij windows logon.
Ik heb alle topics over dit fenomeen (Tomshardware guide voornamelijk) doorgeplozen.
Ik vermoede een driver/software issue en heb zo'n beetje 6 verschillende driver versies gedownload en getest van recent tot wat ouder (~3 jaar). Deïnstallatie van drivers met DDU Dit zul je in veilge modus omgeving moeten doen.
Ik heb ook alle veschillende uitgangen getest, HDMI / DVI / Displayport.
Zelfs een format en clean win 10 install, en weer een variatie aan drivers getest.
Dit mocht allemaal niet baten, zodra "installing driver" tevoorschijn kwam ging het scherm op zwart.
Vervolgens heb ik de kaart zelf getest in de hardware van lokale PC boer, met hetzelfde resultaat.
Aangezien de kaart alweer wat jaartjes mee gaat en toch wel wat herrie maakte, heb ik nu een nieuwe Asus 970 GTX Strix gekocht. De 970 wertke na de laatste drivers geinstalleerd te hebben gelijk zonder problemen.
Mijn HD6950 kaart zat in een ITX case (Ncase M1), en ik had de case in een wat meer gesloten omgeving gezet. Misschien dat de kaart oververhit is geraakt over de afgelopen periode. En zodoende een hardware defect heeft veroorzaakt.
Helaas heb ik geen goede oplossing voor je en kan alleen m'n recente ervaring met je delen.
Als ik het zo lees .... is je kaart waarschijnlijk ook dood
edit: reactie beneden: Vergeten te melden, ik heb ook een schone win7 installatie gedaan destijds.
Windows 10, van de een op andere dag kreeg ik een zwart schem bij windows logon.
Ik heb alle topics over dit fenomeen (Tomshardware guide voornamelijk) doorgeplozen.
Ik vermoede een driver/software issue en heb zo'n beetje 6 verschillende driver versies gedownload en getest van recent tot wat ouder (~3 jaar). Deïnstallatie van drivers met DDU Dit zul je in veilge modus omgeving moeten doen.
Ik heb ook alle veschillende uitgangen getest, HDMI / DVI / Displayport.
Zelfs een format en clean win 10 install, en weer een variatie aan drivers getest.
Dit mocht allemaal niet baten, zodra "installing driver" tevoorschijn kwam ging het scherm op zwart.
Vervolgens heb ik de kaart zelf getest in de hardware van lokale PC boer, met hetzelfde resultaat.
Aangezien de kaart alweer wat jaartjes mee gaat en toch wel wat herrie maakte, heb ik nu een nieuwe Asus 970 GTX Strix gekocht. De 970 wertke na de laatste drivers geinstalleerd te hebben gelijk zonder problemen.
Mijn HD6950 kaart zat in een ITX case (Ncase M1), en ik had de case in een wat meer gesloten omgeving gezet. Misschien dat de kaart oververhit is geraakt over de afgelopen periode. En zodoende een hardware defect heeft veroorzaakt.
Helaas heb ik geen goede oplossing voor je en kan alleen m'n recente ervaring met je delen.
Als ik het zo lees .... is je kaart waarschijnlijk ook dood
edit: reactie beneden: Vergeten te melden, ik heb ook een schone win7 installatie gedaan destijds.
[ Voor 17% gewijzigd door Frenzy_LS op 14-10-2015 04:20 ]
Lijkt me een Windows 10 issue, je kan het testen door een Linux Live systeem te booten, bijvoorbeeld Ubuntu Live vanaf een USB stick. Als dat dan wel werkt weet je dat de videokaart goed moet zijn en het puur een Windows + Driver probleem is.
Hetzelfde verhaal helaas bij een poging de BIOS in te gaan, en van veilig modus is helemaal geen sprake.
Erg bedankt voor al jullie reacties. Ik denk dat m'n eerste oordeel helaas waar is: Dood.
Erg bedankt voor al jullie reacties. Ik denk dat m'n eerste oordeel helaas waar is: Dood.
Welke HD9650 is het precies? Sommige hebben een dual bios knopje, dan zou je dat nog kunnen proberen?
Pagina: 1