Hallo, ik wou een ssd in mijn optical drive installeren, hier heb ik een speciale hdd caddy voor gekocht. Op de gebruiksaanwijzing stond dat er ingebouwde schroefjes zaten in de caddy en dat ik die moest aandraaien, dus dat deed ik. En plotseling zit er een schroefje in mijn ssd. Ik heb niks geforceerd, hij zat er ineens in.
Geen foto? Want een schroefje in je SSD is wel ruim begrip. Sommige SSD's zitten namelijk ook gewoon dicht met schroeven.
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
nee er zit geen enkele schroef in de ssd, hij zit er los in. hij rammelt als je hem heen en weer schut. het is een SanDisk ssd plus. Ik kan geen enkele schroef vinden om hem mee los te maken.
Verwijderd
Mischien een overbodige aanvulling; ik zou hem in ieder geval niet zomaar aansluiten (met pech kortsluiting)
Bedoel je dat het schroefje dolgedraaid is of er (muur)vast in zit?
Verder is het natuurlijk vrij vreemd om een schroef met een schroef proberen los te maken
.
Verder is het natuurlijk vrij vreemd om een schroef met een schroef proberen los te maken
Inderdaad, niet gebruiken ! Is de behuizing van plastic ? Als je het aandurft en de garantie wilt verbreken
kun je hem waarschijnlijk wel open krijgen door hem met een schroevendraaier lamgs de naad open proberen te wrikken. Als je voorzichtig bent blijft de SSD verder wel heel.
Hoe kan er nu een schroefje tijdens aandraaien IN je SSD terechtkomen?
Loshalen lijkt me de enige verstandige optie.
Hij zou los moeten kunnen.

Zitten de schroefjes achter een sticker o.i.d.?
tip: schroef een ssd niet vast. Ding heeft geen draaiende delen en zit redelijk goed opgesloten in zo'n HDD caddy.
Loshalen lijkt me de enige verstandige optie.
Hij zou los moeten kunnen.

Zitten de schroefjes achter een sticker o.i.d.?
tip: schroef een ssd niet vast. Ding heeft geen draaiende delen en zit redelijk goed opgesloten in zo'n HDD caddy.
nee hij zit echt los in de ssd te rollen. hij is er helemaal in. want er zat geen kop op de schroef om een of andere vage reden.
En, wat zegt de leverancier van de speciale caddy dan toen je erover belde/mailde? Het klinkt alsof bij het vastschoeven daar iets is afgebroken en in de SSD terecht is gekomen.skill0wnya schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 17:30:
nee hij zit echt los in de ssd te rollen. hij is er helemaal in. want er zat geen kop op de schroef om een of andere vage reden.
[ Voor 3% gewijzigd door MAX3400 op 13-10-2015 17:32 ]
Ik vind het een raar verhaal. Ik heb nog nooit een SSD gezien die zo slecht is afgewerkt dat er een schroef in kan vallen.
1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro
Die zegt alleen: draai de ingebouwde schroeven aan om de schijf vast te zetten.
Ik wou net zeggen TommieW....
In mijn SSD kan niks invallen.
Zit ie niet in het schroefdraad losjes en komt ie er daardoor niet uitvallen...
In mijn SSD kan niks invallen.
Zit ie niet in het schroefdraad losjes en komt ie er daardoor niet uitvallen...
[ Voor 40% gewijzigd door J.S. Bach op 13-10-2015 17:34 ]
Johann Sebastian Bach
Hij is er sirieus in gevallen. Ik heb meerdere ssd's en dit is mij nog nooit overkomen.
Heb je misschien een foto van de SSD? Of kan je op het merk googlen om te zien of je hem kan demonteren... Dit is erg vaag....
Johann Sebastian Bach
Ik zie op het filmpje als je hem omdraait meteen al 4 schroeven zitten. Ik Snap het probleem niet.
[ Voor 15% gewijzigd door J.S. Bach op 13-10-2015 17:38 ]
Johann Sebastian Bach
Gewoon schroefdraad dus met een gleuf (voor schroevendraaier) of inbus-opening?
Normaal gesproken horen die wel geborgd te zijn, als in: niet helemaal in kunnen draaien.
Gevalletje terugsturen, of als het je niet boeit: gewoon open draaien.
Normaal gesproken horen die wel geborgd te zijn, als in: niet helemaal in kunnen draaien.
Gevalletje terugsturen, of als het je niet boeit: gewoon open draaien.
[ Voor 51% gewijzigd door NeutraleTeun op 13-10-2015 17:39 ]
Ik begrijp er nog steeds niets van. Er is een schroef IN de SSD gevallen. Die moet "ergens" vandaan komen. Mis je nu een schroef in je speciale caddy? Mis je een schroef zichtbaar ergens anders? Of denk je dat er iets los in de SSD zit maar ben je niks kwijt.
Filmpje toont een schroef zonder kop en die heb je er waarschijnlijk te ver ingedraaid, of het schroefje was te klein en dus viel die er zo in.
Loshalen is de enige manier om die er uit te krijgen.
[ Voor 16% gewijzigd door albino71 op 13-10-2015 17:42 ]
Oke, Ik heb een hddcaddy. In die caddy zitten 2 ingebouwde schroeven die je aan moet draaien om de ssd vast te zetten. Maar 1 van die schroeven is in de ssd gevallen tijdens het draaien. Dit is omdat er geen kop op die schroeven zit, die kun je dus oneindig doordraaien.
En nu is de vraag hoe los ik dit op.
De oplossing is: de behuizing open maken
Het kan zijn dat de schroeven (om de behuizing open te maken) verstopt zitten onder de grote Sandisk sticker. Als je met je vinger over de sticker wrijft kun je meestal wel voelen of er schroeven onder zitten.
Het kan zijn dat de schroeven (om de behuizing open te maken) verstopt zitten onder de grote Sandisk sticker. Als je met je vinger over de sticker wrijft kun je meestal wel voelen of er schroeven onder zitten.
Ik heb dus geen idee hoe ik hem uit elkaar haal. Er zitten geen schroeven in waarmee hij vast zit, en losklikken gaat denk ik ook niet, moet ik te veel kracht voor zetten.albino71 schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 17:40:
Filmpje toont een schroef zonder kop en die heb je er waarschijnlijk te ver ingedraaid, of het schroefje was te klein en dus viel die er zo in.
Duidelijk.skill0wnya schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 17:42:
Oke, Ik heb een hddcaddy. In die caddy zitten 2 ingebouwde schroeven die je aan moet draaien om de ssd vast te zetten. Maar 1 van die schroeven is in de ssd gevallen tijdens het draaien. Dit is omdat er geen kop op die schroeven zit, die kun je dus oneindig doordraaien.
Is de SSD gloednieuw? Is de caddy gloednieuw? Indien 2x ja: zoek contact met verkoper voor een oplossing. Indien SSD buiten garantie; anderen hierboven adviseren om je SSD open te schroeven.
ze zijn beide gloednieuw, ik weet niet welke van de 2 ik nu moet contacten.
Ah, een herkenbaar probleem! TS heeft het schroefje iets te ver gedraaid, zodat hij nu in de behuizing van zijn SSD is gevallen. Zonder de SSD open te maken krijg je dit niet opgelost.
My favorite programming language is solder.
Denk je niet dat de garantie van de SSD al is afgelopen? Er is een schroefje in gevallen door eigen toedoen.
Voel nou eens of er schroeven onder de stickers zitten, als dit zo is en ze zitten vlakbij de rand kun je die sticker heel voorzichtig loshalen (met een scherp mesje voorzichtig lospeuteren) en de schroeven loshalen. Als je voorzichtig te werk gaat (neem de tijd) zou dit prima te doen moeten zijn.
[ Voor 8% gewijzigd door peterpv op 13-10-2015 17:47 ]
Als TS het al door eigen toedoen veroorzaakt heeft, is er allicht een fijne verkoper die wil helpen om het euvel te fixen. Ik bedoel; TS klinkt niet heel technisch en om nou zelfstandig een nieuwe (doch mogeljk onbruikbare) SSD open te gaan schroeven, lijkt me ook geen normaal advies?albino71 schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 17:44:
Denk je niet dat de garantie van de SSD al is afgelopen? Er is een schroefje in gevallen door eigen toedoen.
Desondanks vind ik wel dat beide verkopers even ingelicht kunnen worden, mogelijk een linkje naar dit topic; misschien dat er inderdaad iets niet goed was met deze revisie van de caddy. I dunno.
ik heb beide stickers er al afgehaald en er zijn geen schroeven 0.0
Hmm, dan is het dus toch een klikverbinding.
Je wou een SSD in een optical drive installeren?skill0wnya schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 17:17:
Hallo, ik wou een ssd in mijn optical drive installeren
Gewoon een heel grote verzameling snoertjes
Ja een optical HDD caddyCompizfox schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 17:53:
[...]
Je wou een SSD in een optical drive installeren?
Heel voorzichtig een plastic creditcard of een andere platte stevig iets bij de naad indoen en dan overal langs halen (ik zou ook bij een deel dat al los is iets tussen doet, zodat het niet weer vastklikt) en kijk of het dan los gaat.
Is er anders geen video op youtube van hoe je die model ssd uit elkaar kan halen?
Is er anders geen video op youtube van hoe je die model ssd uit elkaar kan halen?
Sorry, een wat?
Een optische harde schijf?

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes
Zo'n ding waarmee je je DVD speler/brande vervangt voor een HDD.. Kom op een beetje nadenken mag ook wel
Het is een caddy, zeer wslk heeft de TS een laptop. Dan kan je een hdd caddy kopen en in plaats van een optical drive, doe je de caddy erin. De caddy heeft de vorm van de optical drive met in het midden een gat voor een 2.5 inch harde schijf.
ik zou de ssd opsturen ter garantie, met als boodschap dat je er 1 met extra rammelend schroefje hebt gekregen. Mochten ze dit niet slikken, en melden ze dat dit je eigen schroefje is, zou ik melden dat je het ongebruikelijk vindt dat een ssd uberhaupt niet 'dicht' is van de buitenwereld. Stof kan er nu ook zo inkruipen.
iig niet zomaar de zegel verbreken. Tenzij je zeker weet dat hij het na afloop van je schroefjes draaien nog werkt. Misschien heb je iets stuk gedraaid.
iig niet zomaar de zegel verbreken. Tenzij je zeker weet dat hij het na afloop van je schroefjes draaien nog werkt. Misschien heb je iets stuk gedraaid.
Ja joh, laten we de boel gewoon oplichten.HBSVDK schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 18:03:
ik zou de ssd opsturen ter garantie, met als boodschap dat je er 1 met extra rammelend schroefje hebt gekregen.
In dat geval weet ik al wat de TS gedaan heeft, zo'n zelfde caddy heb ik zelf ook.. Daar zitten schroeven bij waar de kop letterlijk in de schroef zelf verwerkt zit. Dit idee:

Maar het lijkt mij stug dat de achterkant van het schroefgat in de SSD letterlijk open is tot binnenin de behuizing..
[ Voor 24% gewijzigd door D4NG3R op 13-10-2015 18:10 ]
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
jongens, ik heb met flink forceren het schroefje eruit gekregen, nu nog de vraag of hij het nog doet
Ik snap nog steeds het probleem niet.. En een SSD gaat niet magisch kapot hiervan.
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Zolang de printplaat, connecties en chips niet zijn beschadigd is al het andere plastic / frame niet echt nodig (wel handig en beschermend
).
Nou ja als dat schroefje zonder kop sluiting maakt in je SSD, dan zou er wel een probleem kunnen ontstaanD4NG3R schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 18:17:
Ik snap nog steeds het probleem niet.. En een SSD gaat niet magisch kapot hiervan.
Ziet ernaar uit dat de ssd het gewoon doet. Hoort hij helemaal stil te zijn? Want hij maakt heel zachtjes een soort van elektrisch geluidje.
Misschien kun je een filmpje maken zodat wij ook kunnen meeluisterenskill0wnya schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 18:29:
Ziet ernaar uit dat de ssd het gewoon doet. Hoort hij helemaal stil te zijn? Want hij maakt heel zachtjes een soort van elektrisch geluidje.
Lord-The-Gamer (L-T-G)
Het is niet echt storend, je hoort m een beetje werken als je je oor dichtbij de laptop houdt. En misschien is het wel niet eens de ssd en heb ik er gewoon nooit eerder op gelet.
.
[ Voor 100% gewijzigd door warhamstr op 13-10-2015 19:21 ]
P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K
Hé bah, geen pics. Pics or it didn't happen 
Een schroefje in een SSD. Hoe krijg je het voor elkaar. Gelukkig is een SSD niets bijzonders om open te maken. Net even wat anders dan een harddisk, die je dan eigenlijk wel kunt weg gooien.
Een schroefje in een SSD. Hoe krijg je het voor elkaar. Gelukkig is een SSD niets bijzonders om open te maken. Net even wat anders dan een harddisk, die je dan eigenlijk wel kunt weg gooien.
Pagina: 1