Toon posts:

Programma's blokkeren/beperkt account

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey Tweakeraartjes,

Ik heb een pc waar documenten voor mijn privé en werk op staan, maar ook games. Mijn broertje wil deze games ook graag spelen, maar ik wil niet dat hij bij mijn andere programma's en bestanden kan, alleen bij de games (fifa/gta). Is er een manier om een windows account aan te maken of waarmee ik de andere programmas tijdelijk mee kan blokkeren, alleen als hij op de pc gaat (met een toetsenbord-snelkoppeling, het liefst niet met een wachtwoord, maar als het niet anders kan mag dat ook natuurlijk)

Ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen, het liefst zo veel mogelijk/duidelijke antwoorden, dat zou super zijn. Alvast heel erg bedankt en ik wens jullie nog een super dag!

B-J

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Gewoon een gastaccount/gebruikersaccount aanmaken wat standaard geen permissies heeft om programma's te installeren (behalve portable) en jouw bestanden te zien?...
Beetje eigen inzet mag wel he ;) Wat heb je zelf al gevonden toen je hierop gezocht hebt?

Fixing things to the breaking point...

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben erachter gekomen hoe je gebruikersaccounts maakt, maar waar die permissies enz precies zitten en hoe ze in te stellen weet ik nog niet.

En hoe blokkeer ik bestanden én programmas op dat account?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2015 17:46 ]

• ONiel
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 15-06 21:16
1) Nieuwe gebruiker aanmaken:
Systeemtoets + X > Computerbeheer > Lokale gebruikers en groepen > gebruikers > Rechts-klik > Nieuwe gebruiker > Vul gegevens in > Maken.

2) Paar bestanden toegankelijk maken voor gebruiker X:
Maak een nieuwe map aan op desktop (Systeemtoets + D > Ctrl + Shift + N) > Noem deze map "Games" > Zet alle bestanden van de game (niet enkel de snelkoppeling) in deze map > Rechts-klik op de map > Eigenschappen > Beveiliging > Bewerken > Toevoegen >
Bij "Geef object namen op" typ je de naam van de gebruiker X > Ok > Nu kan je bepaalde machtigingen opgeven, weiger hem de meeste dingen, maar laat logische dingen als lezen, en mapinhoud weergeven aan > Toepassen > Uittesten.

Als ik het goed heb, zou je nu (bijna) exact hebben wat je had gevraagd. Ik ga er wel vanuit dat dit voor Windows is, zou je Linux hebben zou dit veel gemakkelijker, logischer, en sneller gaan.