Subwoofer voor bij Quadral M3

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:37
Ik zag dat er een Quadral topic was, maar hoewel dit topic daar op zich wel mee te doen heeft, blijft de vraag toch min of meer algemeen.

Ik ben in 2005 begonnen met een setje Mordaunt-Short Premier incl de MS 308 subwoofer. Nou, ongeveer 2,5 jaar geleden heb ik de LR en RF vervangen door 2 zuilen, te weten de Quadral M3 in hoogglans wit De rest van de set is nog steeds volledig MS.

Begin van dit jaar heb ik de Denon 2113 (die ik niet al te lang heb gehad) vervangen door een Marantz SR7009. Daardoor had ik de 2113 over. Ik speelde toen met het idee om die receiver t.z.t. te verplaatsen naar de slaapkamer, samen met het gehele MS setje. Dat betekent wel dat ik dus SR, SL, center en Sub moet vervangen eerst.

Voor wat betreft SR, SL en center ben ik daar wel uit, dat gaat gewoon ook Quadral worden. Voor wat betreft de sub ben ik er nog niet helemaal uit. Wat hier zwaar mee speelt (ook al zou dat niet moeten) is dat de sub in ieder geval verkrijgbaar moet zijn in hoogglans wit. Dus logischerwijs kom ik dan uit op een sub van Quadral, te weten de http://www.stassen.nl/lui...fer/quadral-sub-88-active.

De speaker daar in is 25cm, en daarmee een stukje groter dan de speaker in de MS308. (Google wil hier niet laden dus ik kan geen specs van dat ding opzoeken).

De vraag is (en ik heb te weinig verstand er van om dat fatsoenlijk te kunnen beoordelen, vandaar de post hier) of die sub een goed idee is, in het algemeen, en of het me veel brengt t.o.v. van de MS308 die ik nu heb staan.

Daarnaast de algemene vraag of ik beter eerst een nieuwe center kan kopen, of eerst een nieuwe sub? Ik kijk vrij veel film en game ook veel.

Och ja, je moet toch wat he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:40

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Zelf vind ik een center belangrijker voor films dan een sub. Deze zou ik dan ook als eerste aanschaffen.

Sub voor de slaapkamer heb ik zelf gekozen voor een witte B&W ASW608. Meer dat ik hier veel korting op kreeg. Anders had ik gekozen voor de SVS sb1000 in het wit

De 2113 ook gehad in de slaapkamer prima versterker. Nu vervangen voor de 6009 (zilver).

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herofruit
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 03-07-2023
Wat betreft de sub-vergelijk: zowel Quadral als Mordaunt geven geen exacte waarden voor het frequentiebereik, althans, de Quadral gaat tot 22Hz en de Mordaunt tot 35Hz, maar er is geen informatie bekend over hoe deze waarden worden berekend (-3dB of -6dB). Op basis van giswerk stel ik ze beide op -3dB en dan is de Quadral natuurlijk een stuk beter. Het laag van de Quadral gaat een stuk lager dan de Mordaunt. Dit zegt verder niks over de snelheid van de sub, eventuele chuffing etc etc... Daarom is het i.m.o. belangrijk (en slimmer) om bij Stassen of een andere HiFi zaak langs te gaan en de subs te vergelijken. In jouw prijscategorie is er veel beschikbaar, ook in het hoogglans wit. B&W, Camebridge, Dali en ook SVS. Laatstgenoemde merk heeft de SVS SB-1000, dat is een zeer waardige sub.

Verder ben ik niet van de films dus ik kan niet oordelen of je een center of een sub moet aanschaffen.

[ Voor 7% gewijzigd door herofruit op 13-10-2015 12:45 ]

4800wp zuid - pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
herofruit schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 12:44:
Wat betreft de sub-vergelijk: zowel Quadral als Mordaunt geven geen exacte waarden voor het frequentiebereik, althans, de Quadral gaat tot 22Hz en de Mordaunt tot 35Hz, maar er is geen informatie bekend over hoe deze waarden worden berekend (-3dB of -6dB). Op basis van giswerk stel ik ze beide op -3dB en dan is de Quadral natuurlijk een stuk beter. Het laag van de Quadral gaat een stuk lager dan de Mordaunt. Dit zegt verder niks over de snelheid van de sub, eventuele chuffing etc etc... Daarom is het i.m.o. belangrijk (en slimmer) om bij Stassen of een andere HiFi zaak langs te gaan en de subs te vergelijken. In jouw prijscategorie is er veel beschikbaar, ook in het hoogglans wit. B&W, Camebridge, Dali en ook SVS. Laatstgenoemde merk heeft de SVS SB-1000, dat is een zeer waardige sub.

Verder ben ik niet van de films dus ik kan niet oordelen of je een center of een sub moet aanschaffen.
Bedankt voor je uitgebreide reactie. Als ik kijk naar de prijs van die Quadral, dan zit die op 549 euro. Dat vind ik op zich een nette prijs. Ik wil best meer uitgeven, maar ik vind bv meer dan 700 euro een beetje te veel van het goede (maar dat dacht ik ook toen ik een nieuwe versterker kocht...eerst kijken in de prijsklasse rond 600 euro en uiteindelijk 1100 euro uitgeven :P ). Eigenlijk wil ik het liefst zo rond de 600 euro uitkomen (en dan wil ik dus wel dat ie in het hoogglans wit beschikbaar is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-12-2021
Superdaantje schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 12:39:
Zelf vind ik een center belangrijker voor films dan een sub. Deze zou ik dan ook als eerste aanschaffen.

Sub voor de slaapkamer heb ik zelf gekozen voor een witte B&W ASW608. Meer dat ik hier veel korting op kreeg. Anders had ik gekozen voor de SVS sb1000 in het wit

De 2113 ook gehad in de slaapkamer prima versterker. Nu vervangen voor de 6009 (zilver).
Ik kreeg toch een serieuze glimlach op mijn gezicht toen ik mijn sub heb aangesloten. Dat voegt voor mij echt meer toe dan een center. Het zal ook wel aan het genre film liggen en misschien mijn kinderachtige gevoel als er een diepe bas dreunt :P

Ik zag nog deze sub review, misschien heb je er iets aan.
https://www.avforums.com/...sb-subwoofer-review.11864

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
Superdaantje schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 12:39:

Mag ik vragen...ik zat net even te kijken naar de ASW610. Kost 600 euro, maar ik denk dat ik daar wel wat vanaf gepraat krijg...maarrr...hij is wit, maar geen hoogglans wit volgens mij? Klopt dat? Want dat is wel balen omdat mijn autisme dat niet trekt dat er een speaker naast staat zowat die hoogglans wit is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:13

FeaR

In GoT we trust

herofruit schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 12:44:
Op basis van giswerk stel ik ze beide op -3dB...
Quadral zou ik uit giswerk eerder op -6 dB zetten, Duitse merken meten wel meer op die manier en aan de opgegeven bereiken van Quadral te zien is het toch net allemaal wat te positief om voor -3 dB te gaan. Voor het geld van de Quadral zou ik ook eerder op safe spelen met iets als een BK XXLS400 of SVS. Kleur hoeft mijn inziens geen issue te zijn aangezien je tegenwoordig met een rol plakfolie een heel eind komt.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
FeaR schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 14:58:
[...]

Quadral zou ik uit giswerk eerder op -6 dB zetten, Duitse merken meten wel meer op die manier en aan de opgegeven bereiken van Quadral te zien is het toch net allemaal wat te positief om voor -3 dB te gaan. Voor het geld van de Quadral zou ik ook eerder op safe spelen met iets als een BK XXLS400 of SVS. Kleur hoeft mijn inziens geen issue te zijn aangezien je tegenwoordig met een rol plakfolie een heel eind komt.
Een rol...plakfolie? :{ Maar, jij zegt wel een SVS of BK boven een B&W?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Just_A_User schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 14:59:
[...]
Een rol...plakfolie? :{ Maar, jij zegt wel een SVS of BK boven een B&W?
Jup, ze gooien ook van die folie over auto's van vele malen meer dergelijke bedragen dan de subwoofer. Laten spuiten kan natuurlijk ook, maar dat is zo definitief en meer kostbaar. Zwart is op één of andere manier toch een meer gewenste kleur dan wit wat het aanbod wat beperkt.

SVS en BK (al is die laatste wat lastiger te krijgen in Nederland) leveren meer subwoofer voor het geld dan een genoemde B&W. Dus even niet meetellende dat je soms af kan dingen en de B&W laten we zeggen voor 150 euro minder mee kan nemen. Maar de B&W zou ik weer verkiezen boven de Quadral, ik ben niet zo heel erg van de gepoorte subwoofers als is dat persoonlijke smaak en voorkeur.

Edit:
Qua prijzen vallen de verschillen nog mee zo te zien. Ik had de B&W iets duurder ingeschat en de SVS iets goedkioper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
FeaR schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 15:10:
[...]

Jup, ze gooien ook van die folie over auto's van vele malen meer dergelijke bedragen dan de subwoofer. Laten spuiten kan natuurlijk ook, maar dat is zo definitief en meer kostbaar. Zwart is op één of andere manier toch een meer gewenste kleur dan wit wat het aanbod wat beperkt.

SVS en BK (al is die laatste wat lastiger te krijgen in Nederland) leveren meer subwoofer voor het geld dan een genoemde B&W. Dus even niet meetellende dat je soms af kan dingen en de B&W laten we zeggen voor 150 euro minder mee kan nemen. Maar de B&W zou ik weer verkiezen boven de Quadral, ik ben niet zo heel erg van de gepoorte subwoofers als is dat persoonlijke smaak en voorkeur.

Edit:
Qua prijzen vallen de verschillen nog mee zo te zien. Ik had de B&W iets duurder ingeschat en de SVS iets goedkioper.
Waar zie jij de SVS staan als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Just_A_User schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 14:33:
[...]

Mag ik vragen...ik zat net even te kijken naar de ASW610. Kost 600 euro, maar ik denk dat ik daar wel wat vanaf gepraat krijg...maarrr...hij is wit, maar geen hoogglans wit volgens mij? Klopt dat? Want dat is wel balen omdat mijn autisme dat niet trekt dat er een speaker naast staat zowat die hoogglans wit is :P
Zelf een 610 in de woonkamer gehad, maar wordt compleet weg gespeeld door de SVS sb2000.
De B&W is geen hoogglans wit, maar meer mat wit. Heb die van mij toen voor 500,- euro gekregen. En voor zelfde bedrag twee jaar later verkocht.

Voor de slaapkamer waren wij niet zo veeleisend en hebben dan ook gekozen voor een B&W 608. Deze kregen wij nieuw voor 330,- De sub staat op SVS soundpath pootjes om te ontkoppelen van de laminaat vloer. Speelt voor de slaap kamer meer dan prima. Niet vergelijkbaar met een SVS.

Als je er heel veel gebruik van gaat maken of sub erg belangrijk vind dan zou ik zelf toch eerder kijken naar merken als SVS of BK.

EDIT:
Hifi corner is in NL enige dealer. Ben geen fan van Hifi corner heb dan ook verder gekeken. Die van mij in Duitsland besteld en had nog eens het geluk dat die daar 70 euro goedkoper was. :D

[ Voor 8% gewijzigd door Daan_ op 13-10-2015 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
Superdaantje schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 15:17:
[...]

Zelf een 610 in de woonkamer gehad, maar wordt compleet weg gespeeld door de SVS sb2000.
De B&W is geen hoogglans wit, maar meer mat wit. Heb die van mij toen voor 500,- euro gekregen. En voor zelfde bedrag twee jaar later verkocht.

Voor de slaapkamer waren wij niet zo veeleisend en hebben dan ook gekozen voor een B&W 608. Deze kregen wij nieuw voor 330,- De sub staat op SVS soundpath pootjes om te ontkoppelen van de laminaat vloer. Speelt voor de slaap kamer meer dan prima. Niet vergelijkbaar met een SVS.

Als je er heel veel gebruik van gaat maken of sub erg belangrijk vind dan zou ik zelf toch eerder kijken naar merken als SVS of BK.

EDIT:
Hifi corner is in NL enige dealer. Ben geen fan van Hifi corner heb dan ook verder gekeken. Die van mij in Duitsland besteld en had nog eens het geluk dat die daar 70 euro goedkoper was. :D
Nou, laat ik nou aan de Duitse grens wonen, dus welke winkel moet ik dan hebben voor audio spullen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu
  • Laatst online: 12-10 21:06

Mikayu

.srt

Mijn SVS PB-2000 komt uit Noorwegen voor 699.

Maar je wilt liever dialoog verstaan dan achter de bank worden geblazen.
Gisteren die nieuwe Terminator zitten kijken op slechts -16dB, maar dat ben je na een tijdje ook wel zat. Nog maar te zwijgen over het interieur dat je weer op zijn plek moet zetten :p

Nu viel het wel mee kwa lack of vocal clarity in die film, maar sommige zijn echt erg en dan ben je blij dat je een goeie center hebt met eventueel uitbreiding naar front height speakers om het center meer uit het center te laten komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
Mikayu schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 16:01:
Mijn SVS PB-2000 komt uit Noorwegen voor 699.

Maar je wilt liever dialoog verstaan dan achter de bank worden geblazen.
Gisteren die nieuwe Terminator zitten kijken op slechts -16dB, maar dat ben je na een tijdje ook wel zat. Nog maar te zwijgen over het interieur dat je weer op zijn plek moet zetten :p

Nu viel het wel mee kwa lack of vocal clarity in die film, maar sommige zijn echt erg en dan ben je blij dat je een goeie center hebt met eventueel uitbreiding naar front height speakers om het center meer uit het center te laten komen
Ik zag de PB-1000 voor 649 euro, maar bij SVS zelf. Ik denk dat ik groter niet moet gaan, zo groot is mijn woonkamer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Just_A_User schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 15:53:
[...]

Nou, laat ik nou aan de Duitse grens wonen, dus welke winkel moet ik dan hebben voor audio spullen?
Er zijn meerdere dealers, maar die van mij komt van Hifi-Schluderbacher vandaan. Service is ook erg goed. Gewoon bellen of mailen voor de beste prijs. Dit hebben wij gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Just_A_User schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 16:03:
[...]

Ik zag de PB-1000 voor 649 euro, maar bij SVS zelf. Ik denk dat ik groter niet moet gaan, zo groot is mijn woonkamer niet.
Wil je een gesloten op open sub. Zelf heb ik gekozen voor gesloten. Deze vind ik prima voor films, maar omdat wij ook veel muziek draaien gekozen voor de gesloten. Open is wel lekker als je veel voor films gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
Superdaantje schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 16:25:
[...]

Wil je een gesloten op open sub. Zelf heb ik gekozen voor gesloten. Deze vind ik prima voor films, maar omdat wij ook veel muziek draaien gekozen voor de gesloten. Open is wel lekker als je veel voor films gebruikt.
Ik gebruik de gehele set veel meer voor film / game audio dan echt voor muziek. Overigens is die PB-1000 in genoemde Duitse winkel gewoon 100 euro goedkoper, dat scheelt wel behoorlijk zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Ben zelf niet voor de prijs in Duitsland gaan kijken, maar meer omdat mijn persoonlijke ervaringen met de NL winkel niet zo goed waren. Zelf heb ik ze even gebeld en ze hebben toen mooie prijs gemaakt inclusief verzenden met DHL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
Superdaantje schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 16:31:
Ben zelf niet voor de prijs in Duitsland gaan kijken, maar meer omdat mijn persoonlijke ervaringen met de NL winkel niet zo goed waren. Zelf heb ik ze even gebeld en ze hebben toen mooie prijs gemaakt inclusief verzenden met DHL.
Nou ja, mijn vriendin is Duits, en werkt ook in Duitsland, dus ik kan die sub gewoon naar haar werk laten versturen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Dacht ook laat hem bezorgen op Duits adres, maar voor zelfde geld hebben ze bij mij aan de deur bezorgd. Hoefde ik niet nog een zelf te gaan zeulen met die grote doos ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
Nou, na wat zoeken en reviews lezen weet ik het niet meer. :( Ik lees overal dat SVS wel het merk is om te hebben als het aankomt op subwoofers, maar daar lees ik ook dat als je vooral veel gamed en film kijkt, je eerder bij de PB-1000 moet zijn, en niet bij de SB-1000.

Allemaal leuk en aardig, maar dat ding is er natuurlijk weer niet het hoogglans wit :( Ik heb zelf 2 linkerhanden dus dan zou ik hem moeten laten lakken, en dat kan op zich wel, maar dan heb ik weer het probleem dat het scherm wat er voor zit dan alsnog in het zwart is, wat ik dus niet wil.

:( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
Nou, gisteren even gebeld naar eerder aangeraden zaak in Duitsland. Ik vertelde geïnteresseerd te zijn in een nieuwe subwoofer, en dat ik op hun website veel dingen had gezien die interessant waren, want ik wilde graag de kleur wit, en of ik die zaterdag kon komen bekijken/horen.

Ik kreeg de vraag wat voor versterker ik had, dus ik gaf antwoord, en toen kreeg ik in 1 zin te horen dat ze dan een... Sunfire hadden van 1700 euro of een...Heco? volgens mij? van 1000 euro maar dat ze zaterdag 'geen tijd hadden voor subwoofers'. En dan vooral het toontje waarop.

Patsboem, geen vraag hoe groot de ruimte is, wat mijn budget was, welke speakers ik had, helemaal niks, maar wel direct een advies van minimaal 1000 euro. Ik heb daarop aangegeven dat ze hun slogan op hun website totaal niet waar maken, en ik mijn geld in een andere zaak ging achter laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Hmm dat is niet zo netjes. Compleet andere ervaring dan ik heb. Zou zelfde reageren . Zijn meerdere dealers in duitsland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
Superdaantje schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 11:37:
Hmm dat is niet zo netjes. Compleet andere ervaring dan ik heb. Zou zelfde reageren . Zijn meerdere dealers in duitsland
Tja, de website doet heel vriendelijk aan, en misschien had ik een medewerker te pakken die een klotebui had, maar als ze zaterdags gewoon 'geen tijd' hebben voor subwoofers, dan bespaar ik me ook de moeite om daar heen te rijden.

De vraag is nu alleen, welke subwoofer wil ik. Die SVS SB1000 is best interessant, maar hoe verhoudt die zich tov bv een B&W ASW610, KEF Q-400b of een DALI E-12F?

Daarnaast is er nog een zaak die een voor mij totaal onbekend merk levert, te weten de Sumiko S.5, wat een samenwerking zou zijn tussen REL en Sonus Faber. Ik weet niet echt waar ik moet letten. Ik ga de subwoofer gebruiken voor 90% film / game, en maar 10% voor muziek, en ik wil hem eigenlijk meer voelen dan horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Heb de b&w 610 gehad en de SVS 1000 gaat daar met gemak overheen. Als je hem wilt vloelen dan kom je op de pb1000 uit. Dit is een open systeem. De b&w en sb1000 zijn gesloten. Minder voelbare druk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
Superdaantje schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 14:17:
Heb de b&w 610 gehad en de SVS 1000 gaat daar met gemak overheen. Als je hem wilt vloelen dan kom je op de pb1000 uit. Dit is een open systeem. De b&w en sb1000 zijn gesloten. Minder voelbare druk.
Mja, ik word op en neer geworpen tussen die sb en de pb. die pb is echt wel een STUK groter tov de sb. (maar ik lees in alle reviews dat hij -logisch- ook de betere optie is voor film/game.) Misschien maar even in het echt gaan zien.

Nadeel is dat het ding dus mat zwart is, dat draagt alleen nog maar bij aan hoe groot het overkomt. Misschien toch maar overwegen om hem pianolak wit te laten lakken. De PB kost 549 euro, en de SB kost datzelfde...behalve als je hem in het wit wil, dan komt er ineens 100 euro bij.

Voor die 100 euro moet ik 'm toch ook wel kunnen laten lakken, denk ik?

[ Voor 32% gewijzigd door Just_A_User op 23-10-2015 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
Zo, update: Vandaag de PB1000 gekocht. Wat een enorm monster is dat, zowel in grootte als in geluid. Ook met een vriend van me gesproken, hij heeft een schildersbedrijf en gaat 'm voor me piano-wit lakken :) :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Gefeliciteerd met je aankoop ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Just_A_User schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 19:21:
Zo, update: Vandaag de PB1000 gekocht. Wat een enorm monster is dat, zowel in grootte als in geluid. Ook met een vriend van me gesproken, hij heeft een schildersbedrijf en gaat 'm voor me piano-wit lakken :) :) :)
Feli met je aanschaf :)

Uit nieuwsgierigheid: wat betaal je voor een speaker te laten lakken als je geen vrienden hebt binnen die kring? Iets in mij zegt dat je met 100 euro niet ver komt dan, maar dat is puur gevoel. Vandaar dat ik benieuwd ben of het gevoel correct is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
FeaR schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 20:22:
[...]

Feli met je aanschaf :)

Uit nieuwsgierigheid: wat betaal je voor een speaker te laten lakken als je geen vrienden hebt binnen die kring? Iets in mij zegt dat je met 100 euro niet ver komt dan, maar dat is puur gevoel. Vandaar dat ik benieuwd ben of het gevoel correct is.
Dank je :) Dat schijnt correct te zijn, ik had geen idee, en ik had er ook helemaal niet meer aan gedacht dat hij dat ook kan. Ik kom nu heel goedkoop weg (Lees: gratis), maar schijnbaar moet je toch denken aan een euro of 3 a 400. Daar sloeg ik wel even van achterover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
Zo, gisteren de PB-1000 weg gebracht om wit te laten lakken. Gaat nog wel een klusje worden begreep ik. De achterkant (wat hout is) zijkanten, boven- en onderkant zijn geen probleem. De voorkant is wat lastiger, omdat er dus de speaker zit, maar er vlakbij ook de baspoort, en daar zit allemaal plastic, wat niet wit wordt. Dus dat wordt een kwestie van heel goed afplakken.

Van wat ik begreep krijg ik hem maandag (dus volgende week) terug. Op hoop van zegen dan maar, ik ga denk ik donderdagavond wel even kijken, want ook al vertrouw ik hem volledig, en op zijn vakmanschap, maak ik me toch wat zorgen.

Maar, hij zei me 'geen zorgen, dat ding wordt helemaal netjes hoogglans wit gelakt, komt helemaal goed'. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Het plastic zou je ook kunnen spuiten. Heb ooit oude stopcontacten wit gespoten met spuitbus van de action. En dat werkte echt heel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
Superdaantje schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 11:38:
Het plastic zou je ook kunnen spuiten. Heb ooit oude stopcontacten wit gespoten met spuitbus van de action. En dat werkte echt heel goed.
Jawel, maar ik denk niet dat dat netjes gaat uitzien als je dat doet NAdat je hem al gelakt hebt, want je spuit er altijd gedeeltelijk naast, dus op de behuizing (laat staan op de speaker zelf). Als je er daarna nog overheen lakt valt dat weg, maar nu zou ik dat niet meer doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
Zo, de grondlaag zit er op. Hij moet het in de avonduren doen, dus dat duurt even, maar heb wat foto's gekregen waar alles netjes is afgeplakt, etc. Hij zei me gistermiddag dat of gisteravond of anders vandaag de eerste laklaag er op komt, en hij denkt zelf dat hij 2x moet lakken. :)

Gaat mooi worden :) :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Just_A_User schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 12:28:
[...]

Jawel, maar ik denk niet dat dat netjes gaat uitzien als je dat doet NAdat je hem al gelakt hebt, want je spuit er altijd gedeeltelijk naast, dus op de behuizing (laat staan op de speaker zelf). Als je er daarna nog overheen lakt valt dat weg, maar nu zou ik dat niet meer doen.
Lekker zo laten ja.

Overigens lees ik ook genoeg positieve berichtten mbt het muzikale karakter van de SP (tov de SB1000). Ik ben zelf lichtelijk aan het oriënteren voor een andere sub en zit qua budget (en ook voorkeur) voor de SB/SP1000 en de BK. De SB en de BK ontlopen elkaar volgens mij niet zoveel, de SP zal wegens gesloten een andere ervaring geven. Weet iemand hoe dat in de praktijk zal zijn? Iets minder prettig om te horen met basgevoelige (hardcore, trap, bepaalde metal albums) muziek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
Verwijderd schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 09:52:
[...]

Lekker zo laten ja.

Overigens lees ik ook genoeg positieve berichtten mbt het muzikale karakter van de SP (tov de SB1000). Ik ben zelf lichtelijk aan het oriënteren voor een andere sub en zit qua budget (en ook voorkeur) voor de SB/SP1000 en de BK. De SB en de BK ontlopen elkaar volgens mij niet zoveel, de SP zal wegens gesloten een andere ervaring geven. Weet iemand hoe dat in de praktijk zal zijn? Iets minder prettig om te horen met basgevoelige (hardcore, trap, bepaalde metal albums) muziek?
Ik kan alleen maar praten over de PB1000, omdat ik die zelf dus heb, maar ik heb hem eigenlijk niet mee laten spelen met muziek. Dat moet ik nog gaan doen, dus ook daar kan ik weinig over zeggen nog. De sub is nog niet terug, maar zodra ik hem terug heb zal ik even kijken of ik hem met muziek mee kan laten spelen.

Ik heb dat na calibratie wel geprobeerd overigens, maar hij speelde niet mee dus ik denk dat dat in de instellingen uit staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Just_A_User schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 10:37:
[...]

Ik kan alleen maar praten over de PB1000, omdat ik die zelf dus heb, maar ik heb hem eigenlijk niet mee laten spelen met muziek. Dat moet ik nog gaan doen, dus ook daar kan ik weinig over zeggen nog. De sub is nog niet terug, maar zodra ik hem terug heb zal ik even kijken of ik hem met muziek mee kan laten spelen.

Ik heb dat na calibratie wel geprobeerd overigens, maar hij speelde niet mee dus ik denk dat dat in de instellingen uit staat.
Denk het ook ja. Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
Verwijderd schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 10:43:
[...]

Denk het ook ja. Ben benieuwd!
Ik had gehoopt hem (voor) dit weekend terug te hebben, maar dat is niet zo. Vandaag gaat pas de eerste laklaag er op, hij heeft hem nu wel 2x in de grondverf gezet. Hij denkt dat hij 2x moet lakken, maar in het weekend is hij ook druk, dus dan wordt 't 'm niet.

Wil hem wel graag terug hebben maar ja, ik weet hoe ik ben, als ik niet direct spijkers met koppen had geslagen en hem vrijwel direct na aanschaf weg te brengen, dan had ik het w.s. niet meer gedaan en had daar zo'n zwarte kist gestaan.

En hij _is_ groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar zet je hem neer, in een hoek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
Verwijderd schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 10:48:
Waar zet je hem neer, in een hoek?
Uhm, das lastig zo zonder foto, maar hij komt direct naast mijn tv dressoir te staan. Ik heb een meubel van 2.10 lang ofzo, uit de lijn Quint van Goossens, en dat ding is 46cm hoog ofzo. De sub komt daar dus een cm boven uit. Hij staat daar direct langs, en dan iets van 40cm niks, en dan staat er een Quadral zuil, en die zuil staat in de hoek.

Het meubel is wel dieper dan de sub diep is, dus hij steekt aan de voorkant niet uit, dat scheelt wel een hele hoop qua 'looks'.

Aanvulling: omdat het ding zo groot is (47 bij 47 bij 38cm) wilde ik hem wit hebben, want hij is dan hopelijk wat 'vriendelijker'. Daarnaast zijn de zuilen wit, en wil ik de andere speakers ook gaan vervangen voor witte (nu grijs).

[ Voor 15% gewijzigd door Just_A_User op 30-10-2015 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
Zo, de eerste laklaag zit er op, ziet er direct een heel stuk vriendelijker uit in plaats van zo'n grote zwarte kist. Hopelijk dat ik hem maandag weer terug heb :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Als je in de toekomst nog last krijgt van je witte fetisj dan moet je eens het product plasti dip opzoeken :)
Nu heb je natuurlijk de garantie en de verkoopwaarde van je subwoofer naar nul gebracht. Met plasti dip kun je alles zo eraf trekken indien nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
BARACUS schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 20:53:
Als je in de toekomst nog last krijgt van je witte fetisj dan moet je eens het product plasti dip opzoeken :)
Nu heb je natuurlijk de garantie en de verkoopwaarde van je subwoofer naar nul gebracht. Met plasti dip kun je alles zo eraf trekken indien nodig.
Dat is correct, die heb ik naar 0 gebracht. De verkoopwaarde interesseert me niet, want met de vorige subwoofer heb ik 10 jaar gedaan, en die gaat naar de slaapkamer. Als ik 'm zou verkopen zou ik er een paar tientjes voor krijgen, en daar ga ik geen moeite voor doen.

Witte fetisj ja? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
Zo, inmiddels is de speaker 4x bestreken, dus morgenavond krijg ik hem terug. Ondertussen zit ik even te kijken naar wit speakerdoek, en schijnbaar kun je dat bij de Conrad krijgen, maar de vraag is of dat een beetje kwaliteit is?

Het laten bespannen van het originele frame heb ik ook een kennis voor :P dus dat gaat het probleem niet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Just_A_User schreef op maandag 02 november 2015 @ 15:25:
Zo, inmiddels is de speaker 4x bestreken, dus morgenavond krijg ik hem terug. Ondertussen zit ik even te kijken naar wit speakerdoek, en schijnbaar kun je dat bij de Conrad krijgen, maar de vraag is of dat een beetje kwaliteit is?

Het laten bespannen van het originele frame heb ik ook een kennis voor :P dus dat gaat het probleem niet zijn.
Ik heb zwarte doek van Conrad een keer gebruikt, dat is prima spul.
Heel rekbaar en dun, oogt heel mooi.

[ Voor 3% gewijzigd door BARACUS op 02-11-2015 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
Subwoofer is terug en staat op zijn oude plekkie. Ik heb het zwarte front er weer voor gedaan, want mijn vorige subwoofer is een downfiring ontwerp, maar deze is front firing en de hondjes vinden dat uitermate interessant, dus heel gauw dat zwarte front er voor gedaan.

Helaas blijft dat front ook zwart, want er zit nog een aparte plastic, brede rand achterin dat ding, en die krijg je er niet uit zonder het stuk te maken, en als je die er niet uit krijgt kom je ook niet bij het doek wat je er dan netjes uit zou kunnen halen.

Oftewel, ga ik niet aan beginnen, dat ding blijft dus zwart. Maar alsnog ziet het er nu veel vriendelijker uit, want in het zwart was hij wel heel erg aanwezig, en dat zinde me niet zo.

Heb toen ik hem terug had even getest met Transformers 4, en ook met Jurassic Park (de originele, uit 1993), maar wat zijn, naast U-571, nou echt goede titels om het ding eens goed op zn donder te geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:41
Aangezien ikzelf misschien ook een Svs pb1000 kan bemachtigen en deze eventueel piano wit wil laten lakken (of plasti dip? Zoals hier ergens genoemd werd)

Heb je nog toevallig ergens foto's van de witte sub? Ben namelijk wel benieuwd naar het eindresultaat. Bvd

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone Air Cloud White  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liliuokalani
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
Verkeerd |:(

[ Voor 97% gewijzigd door Liliuokalani op 30-03-2016 01:09 . Reden: Verkeerde topic ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ampie187
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15-03-2023
Just_A_User schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 14:52:
Subwoofer is terug en staat op zijn oude plekkie. Ik heb het zwarte front er weer voor gedaan, want mijn vorige subwoofer is een downfiring ontwerp, maar deze is front firing en de hondjes vinden dat uitermate interessant, dus heel gauw dat zwarte front er voor gedaan.

Helaas blijft dat front ook zwart, want er zit nog een aparte plastic, brede rand achterin dat ding, en die krijg je er niet uit zonder het stuk te maken, en als je die er niet uit krijgt kom je ook niet bij het doek wat je er dan netjes uit zou kunnen halen.

Oftewel, ga ik niet aan beginnen, dat ding blijft dus zwart. Maar alsnog ziet het er nu veel vriendelijker uit, want in het zwart was hij wel heel erg aanwezig, en dat zinde me niet zo.

Heb toen ik hem terug had even getest met Transformers 4, en ook met Jurassic Park (de originele, uit 1993), maar wat zijn, naast U-571, nou echt goede titels om het ding eens goed op zn donder te geven?
Ik zou de foto's ook wel eens willen zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
Ampie187 schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 17:19:
[...]

Ik zou de foto's ook wel eens willen zien :)
Afbeeldingslocatie: https://i303.photobucket.com/albums/nn135/Ohjajoh1234/IMG-20151028-WA0000_zpsprqdyhia.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i303.photobucket.com/albums/nn135/Ohjajoh1234/IMG-20151030-WA0000_zpslnvxkfhe.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i303.photobucket.com/albums/nn135/Ohjajoh1234/Mobile%20Uploads/20151104_193828_zpsdhxrimo4.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ampie187
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15-03-2023
Knap hoor! Ziet er volgens mij ook wel beter uit in het wit! Vandaag zelf ook de pb-1000 besteld maar 100€ extra voor het kleurtje was me ook iets teveel van het goede. Denk ook eerder aan zelf lakken of plastidip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je nog overwogen de sub hoogglans te polijsten nadat de laklaag eenmaal is doorgehard??
Dat zal pas echt superstrak worden. ;)

Laklaag wel eerst fijnslijpen met zeer fijn waterproof schuurpapier, zodat alle kwast sporen/strepen etc. zijn verdwenen en daarna machinaal polijsten.
Pagina: 1