slimme deurbel in behuizing plaatsen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 04-10 22:24
heb thuis een domoticz systeem met z-wave modules.

Tevens heb ik een draadloze deurbel op batterijen die ik aan domoticz wilde koppelen door een fibaro binaire schakelaar.

In het heel kort: in de deurbel gong gaat lampje branden op moment van aanbellen. Door een transistor achter dit lampje te knopen icm de binaire schakelaar krijg ik melding op domoticz.

Echter de behuizing is te klein om en de binaire schakelaar. + transistor binnenin te plaatsen. Tijdelijk voor elkaar te krijgen de transistor in de behuizing en de schakelaar eruit (deze heeft ook eigen voeding nodig). Was nogal houtje-touwtje met een losliggende transistor in de behuizig en provisorisch aan elkaar geknoopte draadjes. 3 weken later werkte het niet meer....

Nu ben ik eigenlijk vrij onhandig en ook weinig soldeerskills... maar toch wil ik me wagen om de gehele deurgong + binaire sensor in een behuizing te plaatsen. Echter geen idee hoe te beginnen, alleen nog maar maar met breadbord zitten pielen.

Foto:
Afbeeldingslocatie: http://i1217.photobucket.com/albums/dd396/trekker25/IMG_5706_zpscsrqypxl.jpg

bovenaan buiten de behuizing zie je de fibaro schakelaar; 2 draadjes voor voeding (die gaan buiten beeld). 2 draadjes gaan de behuizing in.
in de behuizing een batterij unit (2x 1.5v). In het midden zie je mijn transistor. Verder heeft de behuizing de algemene controller unit, kleine speaker en het ledje (1 kabel al los die naar de weerstand gaat....

Iemand suggesties hoe hier mee te beginnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Zelfs met de simpelste soldeerkunsten en wat krimpkousjes krijg je het gemakkelijk goed (misschien wat hotglue).

[ Voor 12% gewijzigd door Fietsbel op 13-10-2015 16:50 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 04-10 22:24
Fietsbel schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 16:49:
Zelfs met de simpelste soldeerkunsten en wat krimpkousjes krijg je het gemakkelijk goed (misschien wat hotglue).
ja maar ik wil beginnen met nieuwe behuizing omdat ik het er gewoon niet in gefrot krijg....

En is toch beter dat ik die transistor ergens op vast soldeer ipv los rond te laten hangen?

en die binaire schakelaar is gewoon echt te groot en blijft die er buiten hangen wat niet echt mooi is.
(is het misschien zelfs een idee deze bestaande deurbel ook meteen de voeding te laten gebruiken die ook de schakelaar voedt?)

onderstaand is een heel ander project:
http://domotica4all.com/v...-universal-binary-sensor/

maar op zo'n manier zou ik het ook wel willen wegwerken op zo'n print plaatje. Maar heb gewoon weinig / tot geen idee hoe mee te beginnen?

EDIT zit te denken als ik de voeding niet via de batterij zou doen maar extern. En snij dat stuk plastic weg, heb ik misschien wel genoeg plek??

[ Voor 23% gewijzigd door trekker22 op 13-10-2015 16:57 ]