Vragen over de Airflow en extra fan op CPU koeler.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 123allan123
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 26-09 22:55
Hallo,

Vraag met betrekking tot mijn case en koeling presentaties. Momenteel heb ik 1 intake fan voorin de case en 1 fan bij mijn scythe mugen 4 koeler. Echter zag ik dat hier 2 fans op kunnen gemonteerd worden en aangezien ik overclock zou ik dit toch wel graag willen toepassen. Ik ga upgraden naar 2 intake fans voor in en wil graag 2 fans op mij cpu koeler toepassen. Nu is mij vraag wat en hoe moet ik deze gaan monteren? intake of exhaust.

Zie mijn afbeelding, ik hoop dat dit het allemaal wat duidelijker maakt. Eventueele tips voor montages voor intake/exhaust of een plekje maken voor een extra intake/exhaust fan?

Alvast bedankt voor enige hulp,
Allan

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/hTDmhXC.png

[ Voor 5% gewijzigd door 123allan123 op 13-10-2015 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pbsuper
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 06-09-2024
bij de fan's moeten op je cpu koeler naar buiten blazen dus gewoon zoals je het op het plaatje hebt staan maar dan met 2 fan's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

De Mugen 4 kan dit toch standaard, alhoewel ik niet weet of 2 fans zijn meegeleverd.

Staat er niets in de handleiding van dat ding hierover? Vergeet even niet dat de meest linkse pijl (outtake) misschien even herzien moet worden en de fan (type/merk onbekend) misschien iets nuttiger wordt als je er eentje neerzet met een hogere cfm.

Als dat inderdaad jouw case is, hoeveel disks heb je erin? Je heb een veel effectievere luchtstroom als je de drive-brackets (die witte stapel ijzer) demonteert en uit de case haalt. Dan kan je mogelijk nog wel met 1 intake blijven werken.

Uiteindelijk stijgt warme lucht toch naar boven dus mijn suggestie over een betere outtake, is misschien nog niet eens een slecht idee.

[ Voor 36% gewijzigd door MAX3400 op 13-10-2015 16:51 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 123allan123
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 26-09 22:55
Max, Het is niet meegeleverd met 2 fans vandaar.
en ik zal je tips meenemen, Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The GUI
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08:50

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

Het belangrijkste is om overdruk te creëren in de kast zodat de lucht er als het ware 'uitgeperst' wordt. Dit kan door meer intake dan outtake te produceren (zij het minimaal).

De opstelling die je tekent is in principe prima en wat MAX3400 zegt is het verstandig overtallige brackets weg te halen omdat deze de airflow blokkeren. Ik denk wel dat jouw GPU meer naar boven blaast dan recht naar beneden.

Als je 2 fans op je Mugen4 gaat zetten dan is het het beste om de outtake ook aan de achterkant i.p.v. de bovenkant te doen zodat de lucht in een rechte lijn uit de kast wordt gezogen.

Qua fans zou ik sowieso Airflow fans (hoge CFM) aanraden voor de intake aan de voorkant, eventueel static pressure fans (lagere CFM maar gaat beter langs obstakels) op de Mugen4 en de huidige fan van de Mugen als outtake. Maar ik hoor ook graag andere Tweakers hierover omdat de mening vaak verdeeld zijn over het te kiezen type fan.

GB Aorus Elite | AMD 3700X | 32GB 3733C16 | GTX 1070 Ti