Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAITii
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-09 10:43
Beste Tweakers,

momenteel zit ik met een raar probleem wat mij steeds meer is op gaan vallen en gaan irriteren.

Thuis heb ik een server met hierop OpenVPN, enkel mijn netwerk is bereikbaar hierdoor. Wanneer ik buiten de deur zit verbind ik d.m.v. mijn laptopje en de OpenVPN client naar mijn server, hierdoor kan ik altijd en overal netjes en zover veilig bij mijn servertjes thuis.

Enkel merk ik de laatste tijd dat wanneer ik ergens zit met een ADSL (PPPoE) / Experiabox verbinding (ben er nog niet achter waar het probleem in zit), dan valt na zo'n 3/4 minuten het verkeer weg.
De VPN verbinding blijft volgens OpenVPN wel bestaan (geen foutmelding, groen beeldschermpje), maar het netwerk aan de andere kant (thuis dus) is totaal niet te bereiken.

Heb al meerdere dingen geprobeerd in de client config als MTU-waardes en mssfix maar niks levert wat op.

Vreemd is dat ik dit alleen heb achter een ADSL lijn (PPPoE) i.c.m. een Experiabox v8. Connect ik bijvoorbeeld d.m.v. een 4G hotspot op mijn telefoon met OpenVPN, of bijvoorbeeld bij iemand met een glaslijn dan gaat het wel perfect...

Bij mij thuis staat een pfSense met enkel poortje 1149 op UDP open.

Heeft iemand dit al eens eerder meegemaakt, of weet iemand waar dit hem in zou kunnen zitten?
Ik ben ongeveer ten einde raad waar het probleem hem nou in zit.

Alvast bedankt!

Steam: GAITii | PSN: GAITii | 3DS FC: 0361-7487-5231

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Soms zie je dat langer openstaande verbindingen waar geen verkeer meer overheen gaat, gesloten worden door firewalls. Probeer eens een ping te laten lopen over de tunnel (ping x.x.x.x -t). Wordt hij dan nog steeds gesloten?

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAITii
Room42 schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 16:17:
Soms zie je dat langer openstaande verbindingen waar geen verkeer meer overheen gaat, gesloten worden door firewalls. Probeer eens een ping te laten lopen over de tunnel (ping x.x.x.x -t). Wordt hij dan nog steeds gesloten?
Ja, ik ben afgelopen twee dagen constant aan het testen geweest en elke keer een ping open laten staan. Dan zie ik heel mooi dat hij gewoon de eerste 2/3 minuten netjes pingt, en daarna klapt die eruit maar blijft de OpenVPN wel verbonden / groen beeldschermpje.

Ook wanneer ik door blijft pingen, herstart OpenVPN na ongeveer 2/3 minuten de verbinding en begint het liedje weer van voor af aan.

[ Voor 10% gewijzigd door GAITii op 13-10-2015 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAITii
Iemand misschien een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• isene
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-07 19:07
ik heb hier mischien een linkje dat je iets verder kan helpen:
http://robertlathanh.com/...nvpn-over-dsl-with-pppoe/

Heeft toch waarschijnlijk te maken met de MTU.
DSL voegt een overhead toe aan een packet waardoor open-vpn het niet meer snapt.

Hello darkness my old friend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09-09 21:21
GAITii schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 16:12:
Beste Tweakers,

momenteel zit ik met een raar probleem wat mij steeds meer is op gaan vallen en gaan irriteren.

Thuis heb ik een server met hierop OpenVPN, enkel mijn netwerk is bereikbaar hierdoor. Wanneer ik buiten de deur zit verbind ik d.m.v. mijn laptopje en de OpenVPN client naar mijn server, hierdoor kan ik altijd en overal netjes en zover veilig bij mijn servertjes thuis.

Enkel merk ik de laatste tijd dat wanneer ik ergens zit met een ADSL (PPPoE) / Experiabox verbinding (ben er nog niet achter waar het probleem in zit), dan valt na zo'n 3/4 minuten het verkeer weg.
De VPN verbinding blijft volgens OpenVPN wel bestaan (geen foutmelding, groen beeldschermpje), maar het netwerk aan de andere kant (thuis dus) is totaal niet te bereiken.

Heb al meerdere dingen geprobeerd in de client config als MTU-waardes en mssfix maar niks levert wat op.

Vreemd is dat ik dit alleen heb achter een ADSL lijn (PPPoE) i.c.m. een Experiabox v8. Connect ik bijvoorbeeld d.m.v. een 4G hotspot op mijn telefoon met OpenVPN, of bijvoorbeeld bij iemand met een glaslijn dan gaat het wel perfect...

Bij mij thuis staat een pfSense met enkel poortje 1149 op UDP open.

Heeft iemand dit al eens eerder meegemaakt, of weet iemand waar dit hem in zou kunnen zitten?
Ik ben ongeveer ten einde raad waar het probleem hem nou in zit.

Alvast bedankt!
Volgensmij helpt MTU waarden veranderen niets omdat de Experiabox altijd 1500(?) gebruikt. Kan je niet een andere Experiabox op die ADSL lijn zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAITii
RobinF schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 10:14:
[...]

Volgensmij helpt MTU waarden veranderen niets omdat de Experiabox altijd 1500(?) gebruikt. Kan je niet een andere Experiabox op die ADSL lijn zetten?
Nee KPN wil geen Experiaboxen omruilen om zo'n redenen.

Echt drama dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plizz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:19
GAITii schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 10:32:
[...]

Nee KPN wil geen Experiaboxen omruilen om zo'n redenen.

Echt drama dit.
Heb je het geprobeerd bij een KPN winkel? Daar heb ik mijn v9 omgeruild naar een v10. Ik zou het proberen.
Pagina: 1