Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Slechte kwaliteit audio cd?

Pagina: 1
Acties:

• Garwinski
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 06-11 11:51
Dag tweakers,

Ik vond een verzameling cd' s van Muse (origineel gekocht), en besloot ze eens te rippen. Ik kwam er toen achter dat er twee cd's zijn die niet goed afspelen op mijn computer. Het stoort ontzettend en het is heel erg vaag geluid. In zowel VLC als in windows media player is het niet om aan te horen. Dit terwijl de drie andere cd's gewoon perfect werken, en de geripte FLAC files perfect geluid afspelen.
Kopiëren vanaf de cd en dan rechtstreeks afspelen vanaf de harde schijf is geen optie, want als ik de CD open zie ik alleen maar kleine bestandjes van 1kb. Als ik de cd rip vanuit windows media player, dan zijn de FLAC (lossless) files van net zulke slechte kwaliteit als dat ik ze rechtstreeks vanaf de cd afspeelde.
Nu las ik iets dat het te maken kon hebben met de file format CDFS, maar een oplossing of iets dergelijks heb ik niet kunnen vinden.

Hebben andere mensen hier ervaring mee?

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:22

TheBorg

Resistance is futile.

Nog nooit last van gehad. Probeer eens Exact Audio Copy. De enige fatsoenlijke manier om audio CD's te rippen.

http://www.exactaudiocopy.de/

Als dat ook niet werkt dan zou ik het op een andere computer proberen.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Misschien zijn die CD's wel voorzien van anti-rip gebeuren. Met name Sony deed zulke irritante troep op de CD's er bij zetten om rippen tegen te gaan.

Wat ook kan, zoals hier boven staat, is dat je optische drive gewoon de originele schijfjes niet leuk vindt, en dan kan het zijn dat het op een ander device wel goed gaat.

Die bestandjes van 1kb zijn .CDA files, en die laat eigenlijk alleen zien hoeveel tracks er op de CD staan, en verders niks bijzonders, en daardoor kan je natuurlijk vanuit verkenner een track starten.

Ik zou gewoon eens kijken of je die albums niet ergens in FLAC kan downloaden. Dat zal wellicht de meest makkelijke oplossing zijn.

Ey!! Macarena \o/

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:34

Tazzios

..

Als je vermeld welke cd het is is het makkelijker om te achterhalen of het om kopier beveiliging gaat.

• Garwinski
Het zijn cd' s van muse: Showbiz en Absolution. Aangaande de beveiliging: Simpelweg de cd zelf afspelen gaat ook niet, dus dat is voordat ik überhaupt ben begonnen aan rippen. Downloaden in FLAC zou kunnen inderdaad, ik heb immers toch voor een licentie betaald en als die cd's dan niet meer werken is dat wel een oplossing. Het lijkt er inderdaad op dat het aan een te nieuwe dvd-drive ligt die de cd niet op de goede snelheid af kan spelen, want in een oude radio met cd speler werken ze wel.

@begintmeta: Volgens mij zou dat wel eens kunnen werken, maar ik kom er niet uit hoe ik aan het programmatje kom.

Iedereen bedankt voor het meedenken en de tips! Ik ga kijken of ik ze in hoge kwaliteit elders kan verkrijgen. Het lijkt er simpelweg op dat cd's in combinatie met het formaat CDFS te verouderd zijn en niet ondersteund worden in hoge versies van Windows, of dat de dvd speler het niet meer ondersteund. Ach ja, dit zijn dan ook maar twee van de vijf cd's in mijn bezit, dus gelukkig zal ik hier niet vaak meer tegenaan lopen :P

• hypotweaker
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-10 14:35
Misschien dat je met EZ-CD Audio Creator eens kunt proberen om de cd te rippen. Het lijkt me namelijk sterk dat het bestandsformaat debet is aan de slechte geluidskwaliteit. Ook met Audiograbber behaalde ik een paar jaar geleden goede resultaten. Heb hele collecties cd's en cd-singles geript met dat programma. Gelukkig is er nu Spotify ;)

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:18
Heb Showbiz ook en hier ript hij gewoon goed. Is de versie uit 1999. Misschien dat er meerdere versies zijn?

• Garwinski
Mmm bij mij staat er ook 2003 bijop, dus misschien zit daar het verschil dan in. Ik heb inmiddels mijn collectie al compleet via de digitale weg: CD's zijn toch wel al een dikke 10 jaar not done :p

• Tunaflish
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-11 12:42
Mijn vriendin had dat een paar jaar geleden ook bij Absolution; haar laptop kon die CD maar gewoon niet spelen, terwijl de stereo er geen enkele moeite mee had. Zou mij niet verbazen als het inderdaad rare kopieërbeveiliging is.

Audiograbber pakt ze meestal nog wel op, weet niet of die ook naar FLAC kan. Ik jaag ze gewoon naar mp3, mijn speler heeft niet genoeg ruimte om alles in flac op te slaan :+

So long, and thanks for all the fish!

Pagina: 1