Center Speaker en Subwoofer voor bij KEF t301 surrounds

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ice-T106
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:23
Ik zoek een center speaker en subwoofer die goed matchen bij de 4 KEF t301 speakers die ik reeds heb hangen. Zie afbeelding voor het plaatje.
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/6327018/tv.jpg

Budget voor de center en de subwoofer is rond de 1000 euro (vooral prijs kwaliteit vind ik belangrijk)

Ik wil er met name films mee gaan kijken. Vandaar ook de setup met 4 t301's en center en een sub.

Zit nu heel erg te twijfelen om de set gewoon af te maken met de rest van KEF t series. Dus een KEF t301c als center en een KEF T2 als sub. Beide krijgen wel redelijk goede reviews maar voor deze twee speaker heb ik minder restricties op bepaalde grote.

Dus kan ik beter een diepere center speaker nemen of kan ik beter een matchende set maken? (winkel advies was eventueel een Q200c of de Q600C.

Kan ik beter de matchende subwoofer nemen. Of bevoorbeelde ook goede andere subwoofer? (REL kwam langs als mogelijk advies)

11.635 Wp Solar edge. 7kW Lucht-water, 5kW Daikin Lucht-Lucht, lucht WTW, VW Passat GTE, Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:02

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Voor de center zou ik een met de set matchende willen.
Sub maakt minder uit. Daar zou ik vooral kijken naar het gebruik, als je veel muziek draait wil je wellicht een "muzikale" sub :)

Verder lijk ik een (oudre?) HK receiver te zien? Heeft dat ding Audissey of moet je alles zelf inregelen?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ice-T106
Bedankt. Dan ga ik voor matchende center.
De subwoofer zal met name voor films gebruikt worden.

Versterker is inderdaad een Harman Kardon AVR270. Deze beschik over het EzSet/EQ setup systeem maar deze werkt met huidige speaker combinatie niet altijd vlekkeloos.

11.635 Wp Solar edge. 7kW Lucht-water, 5kW Daikin Lucht-Lucht, lucht WTW, VW Passat GTE, Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:02

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Das vervelend. Waar loop je tegenaan dan?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ice-T106
Met name de afstand van de speakers wordt niet altijd juist gedetecteerd. Dit kan komen door het resoneren van de gashaard (iets wat ik sowieso moet fixen). Maar de huidige center is ook wel van dusdanig inferieure kwaliteit, dus ik hoop dat het met een matchende KEF speaker beter gaat. Ga iig voor T310c, na dit advies.

Voor met name films nog iemand tips voor een goede "matchende" sub? Bijvoorbeeld beter een REL (of iets anders) of de matchende compacte KEF T-2 sub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ice-T106
Zit te denken om de SVS SB2000 te nemen. Met name omdat de woofer graag om de 38cm hoogte wil houden en liefst wel richting de 20Hz wil gaan. Iemand nog betere suggesties? SB2000 is wel echt max van mijn budget hiervoor. Zal het meeste gebruikt worden voor films

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:13
Ik denk niet dat je een verkeerde koop gaat doen met die svs, daarnaast zijn ze veelal kleiner dan de concurrentie en gaan ze zeker laag genoeg. Een gepoort model gaat over het algemeen net iets lager bij het gemiddelde volume, maar is ook meteen een stuk groter.

Ik weet niet hoe groot de ruimte is (open kamer zo te zien), maar misschien is de sb-1000 al genoeg

nvm. Die SB-2000 heeft duidelijk een beter laagbereik
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/TJ6OfEB.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ice-T106
LA-384 schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 19:24:
Ik denk niet dat je een verkeerde koop gaat doen met die svs, daarnaast zijn ze veelal kleiner dan de concurrentie en gaan ze zeker laag genoeg. Een gepoort model gaat over het algemeen net iets lager bij het gemiddelde volume, maar is ook meteen een stuk groter.

Ik weet niet hoe groot de ruimte is (open kamer zo te zien), maar misschien is de sb-1000 al genoeg

nvm. Die SB-2000 heeft duidelijk een beter laagbereik
[afbeelding]
Super bedankt voor de feedback. Naar mijn idee had SB-2000 inderdaad ook een mooie curve, vooral als je het formaat meeneemt. Gaat om een open kamer van 55m2, maar de zithoek voor de t.v. is daar maar een deel van.

• ice-T106
Na feedback van een ander forum neig ik toch weer meer naar een gepoorte sub zoals de klipisch R112SW of de XTZ 1X12. Deze passen ook precies en zouden toch wat meer power geven voor films. Is dat ook jullie inschatting, of is een SB-2000 of een NSB12-NSD toch een betere optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ice-T106
Het is een klipisch R112SW geworden. Erg blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:13
Gefeliciteerd met je keuze! Heb je de sub blind gekocht of heb je een vergelijking kunnen maken? Ik hoor graag wat je argumenten zijn geweest om voor de Klipsch te gaan itt een svs of andere sub.
Pagina: 1