Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Dell xps15

Pagina: 1
Acties:

• brazooka
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 28-11-2022
Hallo allen,

Ik heb mijn oog laten vallen op de nieuwe Dell Xps15 met infinity display. Nu zijn er in Nederland slechts 4 configuraties beschikbaar en is niks aan te passen volgens de Dell customer service. Nu weten ze bij de Dell chat helemaal niets over de laptops, dus vandaar wil ik vragen of het model cbx5503 van 2079 euro op de site, een 85Whr batterij heeft en een uhd touchdisplay heeft. Het gaat om het model met een 512gb ssd.

Daarnaast wil ik vragen of iemand ervaring heeft laptops zakelijk te bestellen via dell. Ik ben momenteel student, maar ik zou zakelijk willen bestellen vanwege het prijsverschil. Ik heb echter geen zaak.

Met vriendelijke groet.

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-11 18:00
Toon het prijsverschil eens aan, ben benieuwd, studenten krijgen namelijk doorgaans een even hoge korting als zakelijke klanten.

Verder zijn typenummers en bedragen minder zeggend dan gewoon een link naar betreffend product.

Vraag UHD Touch? Ja, staat er gewoon duidelijk bij
Vraag 85Whr batterij? Nee er staat bij 84Whr (ook vrij duidelijk aangegeven)

Dat de dell helpdesk zelf van niks weet ben ik wel gewend..

Verder krijg kan je nog vaak kortingscodes gebruiken bij dell waarmee je al snel 50-150 euro goedkoper uit bent, wellicht bij de nieuwe XPS ook wel, en je kan aangeven dat je het apparaat als student aan wilt schaffen.

[ Voor 74% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 13-10-2015 13:47 ]

• brazooka
Particulier zit ik op 2108 euro en zakelijk op 1759 euro. Voor studenten zie ik niks van kortingen of iets...

• brazooka
http://www.dell.com/nl/p/xps-15-9550-laptop/pd?ref=PD_OC dit is de link naar de vier xps modellen. Het gaat mij om het tweede model van rechts van 2079 euro

• Kooj1980
  • Registratie: September 2007
  • Nu online
Vergeet niet dat de zakelijke variant ex. btw is...

PSN: Kooi1980 - Xbox Live: Kooister

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-11 18:00
Die 1759 is wel exclusief 21% BTW he.. Oftewel particulier ben je goedkoper uit, gooi daar nog een studentenkorting of een kortingscode overheen en je kan heel het zakelijke verhaal vergeten. Kijk even naar consumenten recht en zakelijk recht ook, alles heeft zijn voor en nadelen.

Modelletje uitzoeken, je e-mail adres van school gebruiken en een passende offerte aanvragen. (Dell_EMEA_VIP@dell.com)

Als u in aanmerking komt voor VIP Club korting (maximaal 10%) dan kunnen wij uw order handmatig plaatsen,

Hiervoor dienen wij over de volgende gegevens te beschikken,

- Naam en achternaam :
- Uw Woonadres,postcode,stad :
- Uw online winkel mandje :
- Uw telefoonnummer :
- Naam van het bedrijf,school of instelling :

Web gebaseerde e-mail adressen worden niet geaccepteerd.U kunt gebruik maken van uw bedrijf/universiteit e-mailadres voor het aanmelden.

[ Voor 53% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 13-10-2015 13:54 ]

• brazooka
thanks all! dacht dat je ook ex btw gefactureerd werd vandaar.
Ik ga er een mailtje uitgooien naar dell emea.

Iemand die overigens weet of het model waar ik naar kijk van 2079 euro (zie link hierboven) incl een uhd touschreen komt en voorzien is van de 84Whr accu?

• phpn3rd
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10:29
brazooka schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 15:01:
thanks all! dacht dat je ook ex btw gefactureerd werd vandaar.
Ik ga er een mailtje uitgooien naar dell emea.

Iemand die overigens weet of het model waar ik naar kijk van 2079 euro (zie link hierboven) incl een uhd touschreen komt en voorzien is van de 84Whr accu?
Dat staat er toch gewoon onder?
15.6" 4K Ultra HD (3840 x 2160) InfinityEdge touch
in combinatie met
2kg with 84Whr battery, SSD and touch display
Aangezien er staat dat het om de touch variant gaat is het gewicht dus wat hoger en heb je een 84Whr accu.

• brazooka
Bedankt voor de info. Het probleem is dat ik nu al twee dagen contact met de Dell Chat heb, maar de medewerkers weten niet precies hoe of wat omdat er algemene informatie onder elk model staat. Althans dit is wat een medewerker mij wist te vertellen. Ook de medewerker die ik telefonisch heb gesproken gaf toe niks te weten omdat het onduidelijk op hun site staat. Maar ik denk dat je gelijk hebt.

Denk dat dit mn nieuwe laptop is!!!!

• brazooka
Ik heb zojuist een offerte gekregen van dell waar ik akkoord mee ben gegaan. Nu heb ik het bedrag overgemaakt. Nu heb ik net alleen nog een mailtje teruggehad dat ik binnen 4 dagen meerdere mails krijg met alle bevestigingen. Is dit gebruikelijk?

• Tkima
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19-10 21:22
Wat heb je uiteindelijk voor prijs aangeboden gekregen? Overweeg ook deze notebook (als student) te bestellen.

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
De VIP korting is 10%, dus reken maar uit. ;)

• brazooka
Ik heb uiteindelijk 1900 euro afgetikt. Maar wat ik wel wil weten of dit een normale procedure is. Heb namelijk niks van een officiele bevestiging ofzo gehad...

• Tkima
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19-10 21:22
Dank voor je antwoord, het is wel een aparte procedure (zal je mee moeten leven omdat je het buiten het normale bestelproces doet, voor de korting) maar ik zou me geen zorgen maken aangezien je met een grote partij zoals Dell te maken hebt.

Dat heeft als nadeel dat het een wat loggere organisatie is dan een webshop waar je je laptop bestelt (dus reactie kan even op zich laten wachten), maar ze zullen je laptop natuurlijk wel gewoon leveren. Zie dat er een levertijd van 2 a 3 weken op zit dus daar kan het ook mee te maken hebben.

• ikbentomas
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 26-11 21:13
TWeaKLeGeND schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 13:48:
Modelletje uitzoeken, je e-mail adres van school gebruiken en een passende offerte aanvragen. (Dell_EMEA_VIP@dell.com)

Als u in aanmerking komt voor VIP Club korting (maximaal 10%) dan kunnen wij uw order handmatig plaatsen ...
@Tweaklegend waar heb je deze gegevens gevonden? Ik ben wel benieuwd hiernaar.

En zelf zou ik graag dezelfde laptop willen als Brazooka maar dan met het matte full HD scherm.
Deze configuratie wordt wel aangeboden in de Amerikaanse webshop maar volgens de medewerker op de chat is dat niet leverbaar in Nederland.
Heeft een van jullie ervaring met afwijkende configuraties bij Dell?

• BokitoD
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20-03-2018
@ikbenthomas

Ik heb zojuist een XPS13 besteld (6th gen i5, 8GB, non-touch). Kreeg een prijsopgave van 1198.59. Ik heb vanaf mijn schoolmail een mailtje gestuurd naar Dell (Dell_EMEA_VIP@dell.com) en gevraagd om 10% korting. Deze heb ik gekregen. Levertijd staat nu op 11-11-15

• spacecrap
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 26-11 14:16
@BokitoD; is dat met 256 GB SSD?

Zo ja, hoe kreeg je die aangepaste aanbieding dan? (dus voor de mail naar Dell_EMEA_VIP)

• BokitoD
Ja de i5 8GB komt standaard met 256GB HD. De VIP store ligt eruit dus als je mailt krijg je volgensmij standaard 10 procent korting. Ik ben zelf student en vroeg om studentenkorting.. vandaar dat ik die 10% kreeg.... Probeer nu alleen de verzendkosten er nog af te krijgen, want via een omweggetje staat er op de site dat er ook nog eens géén verzendkosten worden gerekend op alle XPS modellen (mega onduidelijke site trouwens).

• jOnAt
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21-11 21:13
@brazooka en @ikbenthomas, ben heel benieuwd om straks van jullie te horen hoe hij bevalt. Heb in het verleden 2x een dell XPS gehad, maar met beiden problemen gehad (1x oververhitting en 1x defecte HDD). Ben met name benieuwd wat de fan gaat doen op basis van UHD en i7.

Zou voor mij eventueel een opvolger van mijn vaio S zijn. Eindelijk weer eens een 'lichte' laptop met dedicated GPU.

Verwijderd

BokitoD schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 13:38:
@ikbenthomas

Ik heb zojuist een XPS13 besteld (6th gen i5, 8GB, non-touch). Kreeg een prijsopgave van 1198.59. Ik heb vanaf mijn schoolmail een mailtje gestuurd naar Dell (Dell_EMEA_VIP@dell.com) en gevraagd om 10% korting. Deze heb ik gekregen. Levertijd staat nu op 11-11-15
Ik neem aan dat dit bedrag ex btw is?

• spacecrap
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 26-11 14:16
Nee, incl. BTW en -/- 10% discount volgens mij

[ Voor 8% gewijzigd door spacecrap op 19-10-2015 13:37 ]

• jugger naut
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 26-11 18:29
BokitoD schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 13:38:
@ikbenthomas

Is de 1198.59 inclusief shipping en de 10% korting? Ik ben van plan exact dezelfde configuratie te bestellen maar wacht nog op antwoord van Dell voor de korting, heb zaterdag een mailtje gestuurd.. :(

[ Voor 3% gewijzigd door jugger naut op 19-10-2015 15:31 ]

• brazooka
jOnAt schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 18:01:
@brazooka en @ikbenthomas, ben heel benieuwd om straks van jullie te horen hoe hij bevalt. Heb in het verleden 2x een dell XPS gehad, maar met beiden problemen gehad (1x oververhitting en 1x defecte HDD). Ben met name benieuwd wat de fan gaat doen op basis van UHD en i7.

Zou voor mij eventueel een opvolger van mijn vaio S zijn. Eindelijk weer eens een 'lichte' laptop met dedicated GPU.
Ja ik heb nu ook een xps 15 alleen dit beesje houdt het nog geen minuut meer vol zonder aan de lader te liggen. Heb heel lang getwijfeld tussen apple en dell, aangezien beide machines goed zijn. Dell bood echter betere specs en mijn bekendheid me windows zorgde ervoor dat ik dell verkoos boven apple. Ben benieuwd wat voor impact uhd heeft op mijn batterij straks

Leverdatum is 12-11-2015

• BokitoD
jugger naut schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 15:31:
[...]

Is de 1198.59 inclusief shipping en de 10% korting? Ik ben van plan exact dezelfde configuratie te bestellen maar wacht nog op antwoord van Dell voor de korting, heb zaterdag een mailtje gestuurd.. :(
Dat is correct, extra korting voor de verzending kreeg ik niet.

• Onitnas
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 23-09 10:43
Heeft een van jullie toevallig geprobeerd een VIP code te gebruiken om een Belgische configuratie te kopen vanuit Nederland, want de code werkt niet ofzo en dit is de 2e code die ze hebben gestuurd.

Als je van de belgische site een configuratie wilt kopen, moet je bij Dell_EMEA_VIP@dell.com om een belgische voucher code vragen!!

Ik ga zelf deze binnenkort bestellen: http://www.dell.com/be/p/...del_id=xps-15-9550-laptop

Is net zo duur als de Nederlandse tegenhanger maar dan wel met een 4K scherm.

[ Voor 46% gewijzigd door Onitnas op 20-10-2015 13:41 . Reden: nieuwe info ]

• brazooka
Onitnas schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 13:18:
Heeft een van jullie toevallig geprobeerd een VIP code te gebruiken om een Belgische configuratie te kopen vanuit Nederland, want de code werkt niet ofzo en dit is de 2e code die ze hebben gestuurd.

Als je van de belgische site een configuratie wilt kopen, moet je bij Dell_EMEA_VIP@dell.com om een belgische voucher code vragen!!

Ik ga zelf deze binnenkort bestellen: http://www.dell.com/be/p/...del_id=xps-15-9550-laptop

Is net zo duur als de Nederlandse tegenhanger maar dan wel met een 4K scherm.
Dit is toch het model wat ik heb besteld en volgens mij zijn ze beide even duur...

• Onitnas
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 23-09 10:43
Inderdaad joh je hebt helemaal gelijk! Het aanraak functionaliteit icoontje staat er bij de Nederlandse niet bij vandaar dat ik het niet zag!

• MSI2
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-11 20:14
Gaat gamen op de 1920x1080 resolutie net zo goed op een 4k scherm dan op een native full hd scherm?

Verwijderd

Ik zou graag de configuratie met i7 processor en fullHD scherm willen, maar die is niet beschikbaar in Nederland. Heeft iemand hier ervaring met een laptop bestellen uit de USA? (waar ze wel de i7 met fullhd aanbieden)

En hoe groot is het verschil tussen de nieuwe i7 en i5? Het gedoe om 'm uit de US te laten komen waard? Ik wil de laptop ook gebruiken voor CAD (al dan niet heel grote projecten).

• Doktart
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 28-06-2023
Ik zou alleen al vanwege de klantenservice geen laptop bij dell kopen als particulier. En wel hierom (mijn ervaringen toen ik misschien een XPS13 wilde kopen):
  • Dell heeft geen winkels, dus voor aankoopadvies of nog erger als je laptop kapot gaat ben je veroordeeld tot de klantenservice
  • Dell heeft geen telefonische klantenservice voor particulieren, dus je moet een chatsessie beginnen op de website en kan nooit iemand persoonlijk spreken waaruit zou blijken of diegene zijn best voor je wilt doen om je vraag op te lossen.
  • De chatfunctionaliteit op de website is dramatiesch, het lukt vaak niet om contact te maken of het ligt er regelmatig door technisch onderhoud uit
  • De medewerkers van de klantenservice weten werkelijk niets van hun producten en zijn enkel opgeleid om een aantal standaardzinnen te versturen, daarnaast kunnen ze bij een ingewikkelde vraag simpelweg onaardig worden en de chatsessie afsluiten zonder de vraag te beantwoorden
Zoals je misschien merkt was ik tijdens het aankoopproces al zeer ontevreden over de service van Dell en ik moest er niet aan denken wat er zou gebeuren als ik een dell laptop had die kapot zou zijn.

Mijn advies, die XPS laptop serie is erg aantrekkelijk, maar neem niet alleen de laptop zelf mee in je overweging. Denk goed na over wat voor service je kan verwachten en hoe bereikbaar het bedrijf zal zijn bij problemen.

Ik wil natuurlijk ook niet zeggen dat mijn korte ervaring met Dell representatief is voor hoe ze altijd handelen, maar het heeft mij behoorlijk afgeschrokken.

Mochten mensen willen weten wat ik uiteindelijk heb gekocht: Een 13 inch Macbook Pro. Reden: Ik ben voor mijn studie niet gebonden aan een OS en ben erg onder de indruk van de snelheid van Mac OSX, de service van apple (ik woon op tien minuten van de applestore en als er iets kapot is duurt het hoogstens een dag voordat ik m'n laptop terug heb) en van de bouwkwaliteit van de laptop.

Jeetje wat een lange comment heb ik getypt... Dat was helemaal niet m'n plan ;)

• CMD-Snake
  • Laatst online: 13-11-2022
Doktart schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 23:21:
Mijn advies, die XPS laptop serie is erg aantrekkelijk, maar neem niet alleen de laptop zelf mee in je overweging. Denk goed na over wat voor service je kan verwachten en hoe bereikbaar het bedrijf zal zijn bij problemen.
Ik heb zowel privé als zakelijk ervaringen met Dell en die zijn behoorlijk goed. Van de telefonische verkopers hoef je niet heel veel te verwachten, maar garantie afhandeling is prima. Ze doen wat er beloofd wordt en ik heb nooit echt moeite hoeven doen om garantie te krijgen. Een belletje was meestal voldoende. Met zakelijk heb ik zelfs wel eens meegemaakt dat ondanks dat het Next Business Day moest zijn ze laat in de middag soms nog het onderdeel langsbrachten. Best fijn om een server eerder dan verwacht gemaakt te hebben. :)
Mochten mensen willen weten wat ik uiteindelijk heb gekocht: Een 13 inch Macbook Pro. Reden: Ik ben voor mijn studie niet gebonden aan een OS en ben erg onder de indruk van de snelheid van Mac OSX, de service van apple (ik woon op tien minuten van de applestore en als er iets kapot is duurt het hoogstens een dag voordat ik m'n laptop terug heb) en van de bouwkwaliteit van de laptop.
Fysieke winkels kunnen mij jeuken voor dit soort dingen, daar ga ik niet heen. Daar is het personeel nooit competenter dan de telefonisch verkopers. ;)

• Doktart
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 28-06-2023
CMD-Snake schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 07:05:

Ik heb zowel privé als zakelijk ervaringen met Dell en die zijn behoorlijk goed. Van de telefonische verkopers hoef je niet heel veel te verwachten, maar garantie afhandeling is prima. Ze doen wat er beloofd wordt en ik heb nooit echt moeite hoeven doen om garantie te krijgen. Een belletje was meestal voldoende. Met zakelijk heb ik zelfs wel eens meegemaakt dat ondanks dat het Next Business Day moest zijn ze laat in de middag soms nog het onderdeel langsbrachten. Best fijn om een server eerder dan verwacht gemaakt te hebben. :)
Oke, dan zal dat mijn persoonlijke verwachting geweest zijn van Dells service... :) Zoals ik zei, ik schrok al dusdanig voor de verkoop dat ik dat niet heb gedaan. Daarnaast zeg je dat een belletje genoeg is, ik heb ze de afgelopen maanden geprobeerd te bellen... dat lukt dus niet. Een telefoonnummer vinden was al een avontuur en toen ik het had bleek het nummer buiten gebruik te zijn. Geven ze klanten na aankoop een geheim nummer mee dat wel werkt? ;)
CMD-Snake schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 07:05:

Fysieke winkels kunnen mij jeuken voor dit soort dingen, daar ga ik niet heen. Daar is het personeel nooit competenter dan de telefonisch verkopers. ;)
Dat is dus de reden dat ik naar Apple ben gegaan, ze investeren een deel van dat hoge bedrag dat je moet neerleggen in het hebben van personeel dat heel veel van de producten weet. Daarnaast heeft iedere winkel ook reparateurs die ter plekke de meeste mankementen kunnen verhelpen. Voor die service betaal ik graag extra :P

• brazooka
Ik vind de customer care van dell ook ronduit slecht hoor. Vaak verschillende antwoorden of gewoon geen antwoord op mijn vragen. Als je zelf een beetje bekend bent met de specs en ervaringen met de machines van Dell zijn het prima laptops. Hetgeen wat mij toch bij Dell heeft gehouden ipv Apple is windows, touchscreen en toch de usb c poort waarmee ik voorbereid bent wanneer dit groter wordt.

• brazooka
Verwijderd schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 14:21:
Ik zou graag de configuratie met i7 processor en fullHD scherm willen, maar die is niet beschikbaar in Nederland. Heeft iemand hier ervaring met een laptop bestellen uit de USA? (waar ze wel de i7 met fullhd aanbieden)

En hoe groot is het verschil tussen de nieuwe i7 en i5? Het gedoe om 'm uit de US te laten komen waard? Ik wil de laptop ook gebruiken voor CAD (al dan niet heel grote projecten).
Ik heb mij laten vertellen dat Dell alleen bezorgd per land. Volgens mij is het vanuit de USA dus niet mogelijk.

Verwijderd

brazooka schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 15:04:
[...]

Ik heb mij laten vertellen dat Dell alleen bezorgd per land. Volgens mij is het vanuit de USA dus niet mogelijk.
Jammer. Ik zou zo voor een nette Macbook Pro gaan (mede door de goede klantenservice van Apple), alleen heb ik Windows nodig voor de CAD applicatie. Kan deze nieuwe i5 ipv de i7 dat ook aan? En klopt het dat de batterij in de versie van 1500 euro (1 TB HDD en i5 processor) slechter is dan in de duurdere versies?

• CMD-Snake
  • Laatst online: 13-11-2022
Doktart schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 08:36:
Dat is dus de reden dat ik naar Apple ben gegaan, ze investeren een deel van dat hoge bedrag dat je moet neerleggen in het hebben van personeel dat heel veel van de producten weet. Daarnaast heeft iedere winkel ook reparateurs die ter plekke de meeste mankementen kunnen verhelpen. Voor die service betaal ik graag extra :P
Heel veel extra bij Apple...

Ik ga voor computerzaken gewoon niet meer naar winkels toe. Wat ik nodig heb bestel ik online, en die keren dat ik garantie nodig had kon dat ook netjes telefonisch afgehandeld worden. Enige wat de telefonist hoefde te doen was het ophalen van het defecte apparaat te verzorgen.

Van telefonische verkoop ga ik ook geen wonderen verwachten. Als je belt met je internet provider krijg je ook altijd een student aan de lijn die een script voorleest.
Verwijderd schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 15:36:
Jammer. Ik zou zo voor een nette Macbook Pro gaan (mede door de goede klantenservice van Apple), alleen heb ik Windows nodig voor de CAD applicatie. Kan deze nieuwe i5 ipv de i7 dat ook aan? En klopt het dat de batterij in de versie van 1500 euro (1 TB HDD en i5 processor) slechter is dan in de duurdere versies?
Het ligt aan je CAD pakket hoeveel load je krijgt op je CPU. Indien dat zo is dan gaat alles sneller met een i7 dan met een i5. Maar let ook op je grafische kaart. Een goede kaart is een must, en bij voorkeur ook eentje die gecertificeerd is voor je pakket. Indien dat niet zo is kan ondersteuning krijgen lastig worden.

Eventueel gewoon heel OS X eraf smijten en alleen Windows draaien. >:)

• filou
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21-11 09:20
hey, ik heb een vraag. Ik heb een kortingscode als student aangevraagd en gekregen van de deel VIP support.

Nu heb ik deze bij het betalen van mijn dell xps 15 ingevoerd maar hij werd precies niet aanvaard.

heeft iemand hier ervaring mee en iemand een idee voor wat hier aan kan gedaan worden?

alvast bedankt

Filip

• Xypriz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-11 15:10

Xypriz

Ook ik had als leverdatum 12-11-2015. Order had ik reeds geplaatst op 8-10-2015. Lang wachten, maar hopelijk de moeite waard, dus laat maar gaan dacht ik. Vandaag zonder begeleidend schrijven oid opnieuw een orderbevestiging gekregen van Dell, met een nieuwe leverdatum, te weten 2-12-2015. Eerste reactie: WTF?! 8)7 Wat blijkt? Ze hebben de oude order ZELF geannuleerd, en een nieuwe order aangemaakt. En dat allemaal zonder mij op wat voor een manier dan ook op de hoogte te stellen. Zoals jullie je wellicht kunnen voorstellen was ik niet bepaald amused. Extra fijn maakt het dan dat ze telefonisch gewoon NIET te bereiken zijn. Je verdwaalt simpelweg in de menu's, wordt doorverwezen naar het Internet of komt bij de verkeerde afdeling terecht. Heb zojuist uit ellende dan maar een boos bericht gestuurd via de website. Mag nu 1-2 werkdagen wachten op antwoord. :-(

Had zin om te gaan werken op een mooie nieuwe Dell, maar die zin is aardig bekoeld door deze onzin. Ik houd m'n hart vast als ik vroeg of laat support nodig van ze heb als ik een hardware probleempje mocht krijgen.

• brazooka
Xypriz schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 17:56:
[...]

Ook ik had als leverdatum 12-11-2015. Order had ik reeds geplaatst op 8-10-2015. Lang wachten, maar hopelijk de moeite waard, dus laat maar gaan dacht ik. Vandaag zonder begeleidend schrijven oid opnieuw een orderbevestiging gekregen van Dell, met een nieuwe leverdatum, te weten 2-12-2015. Eerste reactie: WTF?! 8)7 Wat blijkt? Ze hebben de oude order ZELF geannuleerd, en een nieuwe order aangemaakt. En dat allemaal zonder mij op wat voor een manier dan ook op de hoogte te stellen. Zoals jullie je wellicht kunnen voorstellen was ik niet bepaald amused. Extra fijn maakt het dan dat ze telefonisch gewoon NIET te bereiken zijn. Je verdwaalt simpelweg in de menu's, wordt doorverwezen naar het Internet of komt bij de verkeerde afdeling terecht. Heb zojuist uit ellende dan maar een boos bericht gestuurd via de website. Mag nu 1-2 werkdagen wachten op antwoord. :-(

Had zin om te gaan werken op een mooie nieuwe Dell, maar die zin is aardig bekoeld door deze onzin. Ik houd m'n hart vast als ik vroeg of laat support nodig van ze heb als ik een hardware probleempje mocht krijgen.
Zelfde verhaal waarschijnlijk hier... Mijn order is gewoon geannuleerd zie ik zojuist. Ik heb geen nieuwe orderbevestiging oid ontvangen... Ik word hier zo sch**ijtziek van zeg. Dell klantenservice (voor zover je het een klantenservice kunt noemen) is geen beginnen aan. Ik begin spijt te krijgen dat ik WEER voor Dell heb gekozen. Mocht mijn levering in problemen komen dan wil ik mn geld terug en ga ik voor Apple. Ik vind dit echt geen service en het zijn geen kleine bedragen waar we over praten. :(

• brazooka
Hmmm zojuist een nieuwe orderbevestiging gehad. 2-12 leverdatum.

• k---evi-n
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-11 15:35
Mensen heb misschien nieuws voor jullie. Als student kun je blijkbaar wel nogsteeds een korting krijgen op de laptops door middel van een mail te sturen naar bovenstaand adres (Dell_EMEA_VIP@dell.com) en hier om een offerte te vragen.

Actueel kost de laptop 1899 euro incl btw. nu volgens de offerte hoef ik maar 1,691.10 euro incl btw te betalen. Dus denk dat ik wel een mooie offerte heb gekregen en ik ga er zeker op in :)
Alleen een vraagje aan jullie, hoe moet ik hierop ingaan? Moet ik een mail terug sturen of hoe werkt dit?

• MSI2
De klantenservice van DELL is echt episch slecht. Niet eens een telefonische verkoopservice beschikbaar voor het kopen van een laptop van 2400 euro. Mijn mails blijven onbeantwoord. De leverdata worden willekeurig aangepast en ook de prijzen worden tussentijds met 20 euro verhoogd. De laptop ziet er echt heel tof uit, maar op deze manier hoeft het voor mij niet meer.

• Viince1
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22-08 20:31
k---evi-n schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 11:39:
Mensen heb misschien nieuws voor jullie. Als student kun je blijkbaar wel nogsteeds een korting krijgen op de laptops door middel van een mail te sturen naar bovenstaand adres (Dell_EMEA_VIP@dell.com) en hier om een offerte te vragen.

Actueel kost de laptop 1899 euro incl btw. nu volgens de offerte hoef ik maar 1,691.10 euro incl btw te betalen. Dus denk dat ik wel een mooie offerte heb gekregen en ik ga er zeker op in :)
Alleen een vraagje aan jullie, hoe moet ik hierop ingaan? Moet ik een mail terug sturen of hoe werkt dit?
Kun je deze vraag niet beter bij Dell neer leggen door terug te mailen?
In de regel accordeer je een offerte door weer contact op te nemen met degene die de offerte heeft aangeleverd en te zeggen dat je op basis van deze offerte over wilt gaan naar een aankoop.

[ Voor 11% gewijzigd door Viince1 op 30-10-2015 12:52 ]

• k---evi-n
Viince1 schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 12:50:
[...]

Kun je deze vraag niet beter bij Dell neer leggen door terug te mailen?
In de regel accordeer je een offerte door weer contact op te nemen met degene die de offerte heeft aangeleverd en te zeggen dat je op basis van deze offerte over wilt gaan naar een aankoop.
Heb ik al gedaan. Heb meteen een antwoord terug dat de desbetreffende tot 8 november op vakantie is...
Ga nu via de chat proberen om contact te krijgen met de collega die het over neemt. :)
Ik laat nog wel iets weten hoe het afgehandeld wordt.

overigens de leverdatum is 02-12..

Edit: via de chat kunnen ze mij niet helpen.. zal moeten wachten op een mail terug..

[ Voor 6% gewijzigd door k---evi-n op 30-10-2015 13:25 ]

• brazooka
k---evi-n schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 11:39:

eerlijk is eerlijk. kijk voor die bedragen naar apple. je betaald miss zelfs meer, maar je hebt serivice. Je hebt een product wat je kan aanraken en testen in de winkel. Maar echt die service heeft het voor mij echt verpest bij dell. Ik heb zelf een boze mail gestuurd dat ik het niet vind kunnen dat ze zomaar mijn order annuleren en niet de moeite nemen mij hiervan op de hoogte te stellen. Dan heb ik het nog niet eens over de slechte service in de vorm van hun chatservice, telefoonservice en layout van hun website. Heb jaren Dell gehad, maar die gasten hebben me echt teleurgesteld |:( |:(

• k---evi-n
brazooka schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 23:10:
[...]

eerlijk is eerlijk. kijk voor die bedragen naar apple. je betaald miss zelfs meer, maar je hebt serivice. Je hebt een product wat je kan aanraken en testen in de winkel. Maar echt die service heeft het voor mij echt verpest bij dell. Ik heb zelf een boze mail gestuurd dat ik het niet vind kunnen dat ze zomaar mijn order annuleren en niet de moeite nemen mij hiervan op de hoogte te stellen. Dan heb ik het nog niet eens over de slechte service in de vorm van hun chatservice, telefoonservice en layout van hun website. Heb jaren Dell gehad, maar die gasten hebben me echt teleurgesteld |:( |:(
Ik geef je gelijk als het om het service gedeelte gaat. Dat is waardeloos maar dat zie je helaas wel bij steeds meer bedrijven en vooral computer fabrikanten gebeuren...
Nu vind ik wel dat dell goed en netjes is met de *1 dags service* die hun bieden. Daar heb ik bij mijn vorige laptop gebruik van moeten maken en ik ben eerlijk ze hebben het goed opgelost.

Nu is het appel verhaal al helemaal niet voor mij weggelegd als je naar de specs etc gaat kijken want die verschillen toch wel ook qua prijs helaas.
Ik ga dell nog 1 laatste kans geven en hopen dat het een goede aankoop wordt :)

• Viince1
Ik ga dell nog 1 laatste kans geven en hopen dat het een goede aankoop wordt :)
Ik volg het met interesse. Zag zelf deze PC ook zitten maar vanuit de slechte ervaringen (van mede-tweakers) met Dell twijfel ik ontzettend. Mwah, twijfel, uit principe heb ik Dell eigenlijk afgeschreven.

• archi_wouter
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 14-11-2020

archi_wouter

Weebee

idem als hierboven, ik ga ook even volgen, ben aan het kijken voor een nieuwe laptop, twijfel serieus tussen een XPS, macbook pro of GS60 (of andere) maar heb nog niet veel goeds van Dell gehoord qua service...

Form follows whatever the f*ck I want

• Jordakoes
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 22-09-2023
De Dell XPS 15 is een heel krachtige laptop die normaal gesproken lang mee moet kunnen gaan, Ik heb zelf reeds een ouder model gekocht omdat ik als arme student niet beschik over 2000euro.

Ik heb een Dell XPS 15 gekocht uit eind 2012, hier ga ik een SSD in zetten.

Ben tot nu toe er tevreden met de performance.

• k---evi-n
Weer een kleine update. Heb net bericht terug gekregen dat de bestelling is geplaatst. (Heb hem zondag avond betaald)
Geschatte leverdatum is 7-12 dus meer als een maand levertijd helaas..
Heb de i7 met 4k scherm en 1TB HDD, 32GB SSD besteld. Nu maar wachten dus en ondertussen maar hopen dat er niks negatiefs veranderd in de bestelling O-)

• brazooka
ik heb vandaag een mail terug gehad van Dell:

Ik kan u melden dat uw bestelling momenteel onderweg is naar de koeriersdienst.

Nu is het zo dat de fabriek altijd een zeer ruime te verwachten leverdatum aangeeft, maar in de praktijk worden systemen meestal eerder aangeleverd.

U ontvangt van de koeriersdienst dan ook een aparte e-mail op het moment dat deze door hen ontvangen wordt en zullen u een exacte dag van levering laten weten.

Inmiddels in mn laptop volgens de Dell site al verzonden. Via UPS zie ik dat alles zich ergens in China bevindt... geduld hebben dus

• ElectroDonker
  • Laatst online: 29-09 17:37
Net iets geks meegemaakt:

1. Via de VIP club korting aangevraagd
2. Mail gehad dat de korting toegekend was met een URL naar opgeslagen winkelmandje
3. In mandje kijken, staat inderdaad mijn bestelling voor een XPS 15 met de korting
4. Klik op een URL om af te gaan rekenen en hoppa, bestelling weg / winkelmandje leeg
5. Niks meer te vinden, ook niet na 5x link naar winkelmandje klikken
6. Erg slechte ervaring met Dell Chat, geen enkele hulp
7. Wil ik nog een keer door de hoepels van de VIP club korting springen, is de XPS 15 op de NL site niet meer te bestelen

Jammer dit, binnenkort nog maar eens proberen...

• Olrac.Srednjim
  • Laatst online: 27-10-2022
ElectroDonker schreef op woensdag 04 november 2015 @ 14:21:
Net iets geks meegemaakt:

1. Via de VIP club korting aangevraagd
2. Mail gehad dat de korting toegekend was met een URL naar opgeslagen winkelmandje
3. In mandje kijken, staat inderdaad mijn bestelling voor een XPS 15 met de korting
4. Klik op een URL om af te gaan rekenen en hoppa, bestelling weg / winkelmandje leeg
5. Niks meer te vinden, ook niet na 5x link naar winkelmandje klikken
6. Erg slechte ervaring met Dell Chat, geen enkele hulp
7. Wil ik nog een keer door de hoepels van de VIP club korting springen, is de XPS 15 op de NL site niet meer te bestelen

Jammer dit, binnenkort nog maar eens proberen...
Wanneer heb je de vipcode aangevraagd?
Heb je geen code die je kan invullen op de site via de normale bestelling?

Dell XPS 15 9550 FHD

• ElectroDonker
  • Laatst online: 29-09 17:37
Deze week, via vip emea @ dell email adres wat op dit forum te vinden is. Heb geen code gekregen, alleen een 'winkelmandje' URL wat dus niet soepel ging...

• PlakkieKaas
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 04-11-2015
Ik zit echt te denken aan een XPS 15, maar zoals ik dit commentaar zie begin ik te twijfelen.

• MSI2
Ik hoef geen XPS meer.

1. De website van Dell is Knallegaar
2. Het VIP programma beantwoordt mijn mails eenmalig en vervolgens tot 3x niet
3. Telefonische verkoopservice voor particulieren bestaat niet langer
4. De online chat is compleet waardeloos. Volledig copy-paste reacties.
5. Klantenservice reageert middels 1 regel: wij plaatsen geen orders.

Ben inmiddels 2 weken aan het bellen en aan het mailen voor een studentenkorting. Krijgen ze niet voor elkaar. Moet er niet aan denken dat ik deze gasten moet bellen omdat er iets aan mn laptop is.

Bekijk het maar!

• brazooka
jupp, het is dat ik het niet zo heeeell erg vind om zelf te researchen naar specs en dergelijke, maar ik snap echt wel dat 9 vd 10 mensen weggaan bij dell. Het is dat de specs van Dell op papier beter zijn dan bijv Apple en dat ik gewoon bekend ben met windows.

Ik ben inderdaad ook erg bang waar ik aan toe ben mocht er iets mis zijn/gaan met mijn laptop straks...

• Jordakoes
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 22-09-2023
Ik heb ongeveer hetzelfde meegemaakt als boven beschreven, Ik wou graag een Dell Inspirion kopen. De 7000reeks. Maar wist niet zeker welke voor mij geschikt was. Ik gaf aan de online chat een aantal eisen aan en ze bleven me door verwijzen naar een laptop die over de 1000 euro heen ging.

Ook bij vragen die dieper op de specs ingingen kon er geen antwoord worden gegeven.

Erg ontevreden over Dell service, wel ben ik tevreden over de bouw kwaliteit van de meeste laptops.
De laptops die verkocht worden zijn sterk maar de service is dat duidelijk niet.

• brazooka
Update! Heb vandaag mijn nieuwe XPS in ontvangst mogen nemen. Echt een superding! Wel raar of toevallig dat ik eerst een mail naar Dell stuurde met de vraag waarom mn order geannuleerd was, dag later was alles verzonden.

nu stond mijn laptop heel lang bij UPS zonder statusupdate. Weer gemaild met Dell en een dag later heb ik em in huis. Misschien toeval, misschien ook niet...

Vraagje tussendoor; weet iemand waar je cases voor deze laptop kunt bestellen? Dell is helaas niet zo populair als Apple onder accessoire makers

• Olrac.Srednjim
brazooka schreef op woensdag 11 november 2015 @ 00:48:
Update! Heb vandaag mijn nieuwe XPS in ontvangst mogen nemen. Echt een superding! Wel raar of toevallig dat ik eerst een mail naar Dell stuurde met de vraag waarom mn order geannuleerd was, dag later was alles verzonden.

nu stond mijn laptop heel lang bij UPS zonder statusupdate. Weer gemaild met Dell en een dag later heb ik em in huis. Misschien toeval, misschien ook niet...

Vraagje tussendoor; weet iemand waar je cases voor deze laptop kunt bestellen? Dell is helaas niet zo populair als Apple onder accessoire makers
Dat is een hele goeie... mijn vriendin heeft een hardcover op de macbook pro zitten en heel storend vindt ik het niet.
Helaas denk ik dat er voor de dell xps 15 nog weinig tot niets te vinden is....

Ik ben ook benieuwd of er al iemand iets heeft gevonden.

Dell XPS 15 9550 FHD

• Digimusic
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 19-08 20:09
Een eerste échte review staat sinds kort op youtube: YouTube: Dell XPS 15 Infinity (9550) Review

Voor diegene die nog twijfelen... De prijzen zijn vandaag wederom omhoog gegaan, ik meen 100 euro. Of het is direct een vraag-aanbod kwestie, of ze bereiden zich voor op "zogenaamde kortingen" op black friday/cyber monday.

De eerste gebruikers deelt zijn ervaringen momenteel op http://forum.notebookrevi...play-2015.776840/page-222 . De negatieve zaken die ik voorbij zag komen:
  • CPU wordt niet volledig benut wanneer je de AC-adapter opnieuw verbindt (alle gebruikers)
  • Backlight keyboard dat zonder activiteit weer uitgaat (alle gebruikers)
  • Spatiebalk die weerstand geeft (incidenteel)
  • Harde schijf niet gevonden/recovery-partie werkt niet (incidenteel)
  • Inkijkhoek vanuit links-/rechtsboven niet goed (ik zit toch echt recht achter mijn laptop)
  • Scherm glanst meer dan Macbook Pro (gebruikerservaring)
  • Slechte kwaliteit speakers (wordt beter na enig gebruik, matched niet bij iedereens verwachting)
  • Accuduur minder door dell beloofd (duh)
  • HDMI geen 2.0/output op 4K monitor op 30 Hz

[ Voor 57% gewijzigd door Digimusic op 13-11-2015 13:42 ]

• Flipswix
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 20-11 10:25
Zojuist weer 100 euro duurder geworden, wat is dit voor nonsens. Het model met de 512gb hdd kan je in amerika voor 1600 dollar krijgen.................

• MSI2
Komt doordat de Euro in waarde is verminderd de afgelopen weken.

[ Voor 94% gewijzigd door MSI2 op 13-11-2015 19:34 ]

• Viince1
Het is toch te zot voor woorden. Erkent Dell zelf ook de problemen? Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar een reactie.

• Olrac.Srednjim
Viince1 schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 20:10:
Het is toch te zot voor woorden. Erkent Dell zelf ook de problemen? Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar een reactie.
Waar reageer je precies op?

Dell XPS 15 9550 FHD

• Wodann
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Voor degenen die ook graag de (non-touch) XPS 15 willen hebben, maar dat in een net iets andere configuratie willen (bv. zoals in de VS: http://www.dell.com/us/p/xps-15-9550-laptop/pd?~ck=mn), is er een petitie gaande om meer configuraties in Europa aan te bieden. Voor wat het waard is:

https://www.change.org/p/...ization-options-in-europe
Pagina: 1