upgraden van een acer 7720Z laptop

Pagina: 1
Acties:

• opaben
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13-09-2023
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
een andere processor,er zit nu een pentium T2310 in die op 1,47Ghz draait, er zit 2 Gb geheugen in, 2 x 1Gb DDR2, snelheid weet ik niet. wiler graag 4 Gb van maken, dat zou volgens de website moeten kunnen, ik heb dat in het verleden eens gedaan bij een zelfde laptop maar die slikte de 2e 2gieg niet en diet moet het dus met 3 gieg doen.?

Wat is je budget?
Het zal om 2e hands spulletjes gaan lijkt me dus ik kan er geen priijsidee aankoppelen, iets van 20 euro voor de processor en hetzelfde voor het geheugen lijkt me maar dat kan natuurlijk afwijken.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
het mobo is gebonden aan een intelprocessor, voor het geheugen maakt dat niets uit.

het gaat dus om een ACER laptop,model 7720Zmisschien heeft iemand ooit aleens zo'n ding onderhanden genomen en wil die ervaing met me delen?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14:22
Laptop upgraden(buiten ram en ssd/hdd en wifi) is 9/10 keer niet mogelijk. En als het mogelijk is zal het verdomde lastig zijn. Dus een ssd kan snelheid winst geven ook bij de wat oudere modelen. En die kan je ook meenemen naar je volgende laptop.

• rayfano
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 05-02 19:05
Als ik jou was zou ik gaan voor een nieuwe laptop als ik eerlijk ben. Je huidige laptop is minimaal 5 jaar oud en is zeer waarschijnlijk niet de moeite waard om up te graden. Ook is vaak het geval dat de processor en dergelijke gesoldeerd is. Het enige wat vaak vervangbaar is, is de ram, opslag en wifikaart -_-

Je kan voor ram eventueel nog kijken voor 2 ram modules van 2GB die je in de plek van de 2 1GB stopt, want waarschijnlijk heb je maar 2 slots.

Je kan eventueel kijken voor een chromebook als dat voldoende is voor de dingen die je erop wilt doen en je budget niet heel groot is. Ook heb je prima laptops voor onder de 350 euro.

De laatste optie kan natuurlijk zijn 2e hands kopen van een laptop, want je huidige laptop is zeer waarschijnlijk wel aan vervanging toe... :)

• opaben
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13-09-2023
bedankt voor jullie reacties.
Ik had gehoopt de processor (net als bij een desktop) er uit te plukken en een snellere terug te plaatsen. Inderdaad, hij is al een beetje oud en waarschijnlijk is het enige dat de moeite waard is om er een SSD in te zetten en de RAM naar 4 Gb te brengen.