Advertentie status van 'Gereserveerd' -> 'Verkocht'

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Topicstarter
Het is me niet helemaal duidelijk hoe ik een advertentie van 'Gereserveerd' naar 'Verkocht' kan zetten.

In advertentiebeheer heb je normaal gesproken een aantal opties maar als de advertentie op 'Gereserveerd' staat kan hij niet eenvoudig naar 'Verkocht'.

Nu doe ik:
Advertentie wijzigen van gereserveerd -> preview modus -> plaatsen -> advertentiebeheer -> verkocht.

Lijkt me omslachtig. Is er een betere manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:11

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

Ik ga meestal naar vraag en aanbod op de frontpage. Daarna klik ik rechtsonder mijn advertentie aan en kies ik voor advertentie aanpassen om daarna de advertentiestatus te veranderen in verkocht.

[ Voor 37% gewijzigd door mydogisgone op 13-10-2015 11:35 ]

Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:08
Ik vind dit systeem persoonlijk ook nogal omslachtig.. Geen flauw benul waarom je eerst naar ad wijzigen zou moeten gaan om de ad alsnog op verkocht te zetten. Hier zelf ook een tijdje mee bezig geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06 22:22

PcDealer

HP ftw \o/

Een ad op verkocht zetten is toch een wijziging? Ik zie de logica wel.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

PcDealer schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 09:59:
Een ad op verkocht zetten is toch een wijziging? Ik zie de logica wel.
Ik krijg het bijna m'n strot niet uit, maar vooruit; het systeem wat Marktplaats hanteert is eenvoudiger en gebruiksvriendelijker.

Via advertentiebeheer met klik een advertentie kunnen reserveren of op verkocht zetten. Het aanpassen via het wijzigen van de advertentie werkt uiteraard prima, maar is omslachtiger. Wellicht is een 'één druk op de knop' optie een overweging en zal het aantal advertenties die nu na verkoop blijven hangen in 'gereserveerd' misschien terugdringen.. :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Dat mensen te lui zijn om hun zaken op te ruimen ligt m.i. niet aan het systeem, maar aan de gebruikers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

PcDealer schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 10:06:
Dat mensen te lui zijn om hun zaken op te ruimen ligt m.i. niet aan het systeem, maar aan de gebruikers.
Als je een 'drempel verlagende' optie biedt dan werkt dat alleen maar positief. Mensen die echt lui zijn verander je niet, dat klopt. Neemt niet weg dat een optie 'a la Marktplaats' gebruiksvriendelijker is, iets wat je als website uiteraard nastreeft.

Ik zeg ook niet dat de huidige methodiek goed of fout is, alleen dat er 'gebruiksvriendelijkere' opties technisch mogelijk zijn. Ik zou het in ieder geval een prettige optie vinden om via een selectie mogelijkheid een advertentie op gereserveerd of verkocht te kunnen zetten. Drempel verlagend, gebruiksvriendelijker en makkelijker... :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Topicstarter
mydogisgone schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 11:32:
Ik ga meestal naar vraag en aanbod op de frontpage. Daarna klik ik rechtsonder mijn advertentie aan en kies ik voor advertentie aanpassen om daarna de advertentiestatus te veranderen in verkocht.
Dat is het hem juist, ik heb deze optie volgens mij niet. Ik moet hem eerst van gereserveerd naar actief zetten en daarna kan ik hem in advertentiebeheer pas op status 'verkocht' zetten.
PcDealer schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 10:06:
Dit heeft niks met lui zijn te maken. Het is een onduidelijk proces. Normaal kan je in advertentiebeheer je status aanpassen van actief naar vervallen, verkocht of gereserveerd.

Als de advertentie echter gereserveerd is kan je hem niet omzetten naar verkocht, iets wat mijn inziens een logische vervolgstap zou moeten zijn.

[ Voor 35% gewijzigd door Jay-v op 14-10-2015 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Jay-v schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 12:35:
[...]

Dat is het hem juist, ik heb deze optie volgens mij niet. Ik moet hem eerst van gereserveerd naar actief zetten en daarna kan ik hem in advertentiebeheer pas op status 'verkocht' zetten.

[...]

Dit heeft niks met lui zijn te maken. Het is een onduidelijk proces. Normaal kan je in advertentiebeheer je status aanpassen van actief naar vervallen, verkocht of gereserveerd.

Als de advertentie echter gereserveerd is kan je hem niet omzetten naar verkocht, iets wat mijn inziens een logische vervolgstap zou moeten zijn.
Ok, dat maakt het helder. Zo is het inderdaad niet zo logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
Dat exact. Je moet dan in de ad zelf gaan sleutelen wil je hem op verkocht zetten. M.i een vreemde manier van werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:04
Heel bijzonder, ik liep hier vanavond ook tegenaan. Dit mag echt nog wel verbeterd / aangepast worden Tweakers.net!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:05

Compizfox

Bait for wenchmarks

Even los van het feit dat dit topic meer dan een jaar oud is: ik snap het probleem niet, onlangs nog gewoon een advertentie gewijzigd van "gereserveerd" naar "verkocht".

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06:28

P_Tingen

omdat het KAN

Compizfox schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 23:26:
Even los van het feit dat dit topic meer dan een jaar oud is: ik snap het probleem niet, onlangs nog gewoon een advertentie gewijzigd van "gereserveerd" naar "verkocht".
De crux is: direct of via een tussenstap?

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• davevleugel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17-06 16:46
Ik laat deze topic weer herleven, want ik liep er vanavond ook tegenaan. Ik heb het zelfs moeten google haha. Thanks voor de topic, omslachtig de actie om eerst te wijzigen en dan wijzigen naar verkocht.

PVOutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Als je naar https://tweakers.net/aanbod/admanager/ gaat dan zie je in 1x je advertenties en kan je ze met 1 klik een andere status geven :)

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
spone schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 13:49:
Als je naar https://tweakers.net/aanbod/admanager/ gaat dan zie je in 1x je advertenties en kan je ze met 1 klik een andere status geven :)
Niet wanneer de status al staat op gereserveerd ;)
Pagina: 1