Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rann
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 05-05 13:26
Afgelopen week kon mijn vrouw ineens niet meer bellen/sms/internetten. Haar telefoon gaf aan dat alleen nooddiensten beschikbaar waren.

Na de gebruikelijke testen (aan/uit/netwerkzoeken etc.) hebben we de support gebeld en gaf aan ons aan dat we anders even bij de Tmobile winkel moesten langsgaan. Daar konden ze ons vast beter helpen.

Helaas zit die bij ons natuurlijk niet om de hoek..

Vanochtend is ze bij een Tmobile shop langsgeweest, en de medewerker vertelde ons dat Tmobile alle oude SIMs (al dan niet ongeluk) geblokkeerd. Haar SIM was een ~10 jaar oud.

Dus mochten er mensen zijn die dit probleem ook ervaren.. Dan heb je nu een mogelijke onderzaak.

Ze zien toch (neem ik aan) dat bepaalde SIM kaart nummers nog actief zijn.. En dan toch blokkeren? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 03:23

Fiber

Beaches are for storming.

Je vertelt er niet bij hoe het 'probleem' uiteindelijk is opgelost. Lijkt me toch ook wel leuk om te horen... O-)

[ Voor 24% gewijzigd door Fiber op 13-10-2015 10:39 ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

nieuws: Vodafone en T-Mobile: klanten niet getroffen door 'simkaart-hack' ?
Klanten met een simkaart van voor 2002 kunnen vatbaar zijn, maar T-Mobile weet niet of die er nog zijn. Alle simkaarten met het logo van T-Mobile erop lijken dus veilig: Deutsche Telekom gebruikt die merknaam pas sinds 2003 in Nederland.
Oftewel; er is ooit eens wat in het nieuws geweest en gezien de leeftijd van een mogelijke SIMkaart, had T-Mobile proactief wel iets kunnen aangeven bij de klanten. Aangezien ik ze al enige tijd geleden vaarwel heb gezegd, weet ik dus niet of (bepaalde) klanten een brief hebben gehad waar ergens in een alinea staat weggemoffeld dat je een nieuwe SIM moest aanvragen.

[ Voor 18% gewijzigd door MAX3400 op 13-10-2015 10:42 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09-05 22:11
MAX3400 schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 10:40:
nieuws: Vodafone en T-Mobile: klanten niet getroffen door 'simkaart-hack' ?

[...]

Oftewel; er is ooit eens wat in het nieuws geweest en gezien de leeftijd van een mogelijke SIMkaart, had T-Mobile proactief wel iets kunnen aangeven bij de klanten. Aangezien ik ze al enige tijd geleden vaarwel heb gezegd, weet ik dus niet of (bepaalde) klanten een brief hebben gehad waar ergens in een alinea staat weggemoffeld dat je een nieuwe SIM moest aanvragen.
Je reactie is wat voorbarig, ik heb twee jaar geleden al een nieuwe SIM gehad omdat deze verouderd was en dit verzoek+sim kreeg ik idd per briefpost... maar ik heb dan ook een abonnement en dan is de eigenaar makkelijk te achterhalen. Mijn vermoeden is dat deze SIM zeer wss een prepaid is en nooit op naam geregistreerd... zo niet dan is het een gevalletje onoplettendheid geweest van de gebruiker, of misschien verouderde gegevens bij T-mobile etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

MicGlou schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 10:49:
[...]

Je reactie is wat voorbarig...
Eens; desondanks trok ik wel die conclusie op basis van de leeftijd van de SIM. Het is verder allicht niet netjes van T-Mobile om zomaar iets dicht te gooien maar volgens mij staat er in de kleine letters van bepaalde (oudere) prepaid-abbo's dat als je 3 maanden er niets mee doet of opwaardeert, dat je officieel ook in de Recycle Bin terecht komt. Maar dat doe ik even uit mijn hoofd.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rann
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 05-05 13:26
Fiber schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 10:38:
Je vertelt er niet bij hoe het 'probleem' uiteindelijk is opgelost. Lijkt me toch ook wel leuk om te horen... O-)
Doh..Vergeten erbij te typen, we hebben een nieuwe simkaart gekregen...
Alleen kunnen we niet op gebeld worden, alleen mee bellen, helpdesk gebeld, moeten uiteindelijk weer langskomen... |:(

Deze sim is ooit via Orange aangevraagd. Volgens mij ook altijd een abonnement geweest. TMobile weet toch welk nummer en contract informatie daar aan gekoppeld is..

Vanavond dus weer aan de helpdesk gehangen, ik was verre van de enige die gebeld heeft hierover..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• choogen
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

choogen

Has anyone seen my stapler?

Mijn oude T-mobile prepaid kaartje (dat ik slechts zelden gebruik) geeft zojuist de melding "Registratie SIM-kaart mislukt".

Toch heb ik dit nummer volgens mij nog wel gebruikt in het afgelopen half jaar, al weet ik het niet zeker. Sowieso ontving ik af en toe wel emails van T-mobile en ik ben daarin nooit gewaarschuwd voor het dreigende afsluiten van mijn simkaart. Mocht dat toch gebeurd zijn, dan heeft T-mobile het bij mij goed verbruid.

Bij Skype krijg ik gewoon een email om me erop te wijzen dat bijv. het tegoed weer geactiveerd dient te worden. Waarom kan T-Mobile dat niet ook op die manier aanpakken? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
T-Mobile simkaart van een tante bleek ook opeens niet meer geldig, ze had er twee maanden tevoren nog mee gebeld, en was ook zeker van die datum, omdat ze toen met de trein weg was geweest, en naar haar zoon had gebeld, die haar 's avonds bij het station zou ophalen.
Ze heeft nu Vodafone, een keer per jaar 'n tientje opwaarderen en verder geen gezeur. Vergeet je zelfs dat opwaarderen (je krijgt twee weken van tevoren ook nog een brief), kun je binnen drie maanden opnieuw actieveren, door alsnog op te waarderen.
Dit is veel handiger voor oudere mensen, die anders altijd moeten bijhouden, wanneer ze voor 't laatst gebeld hebben, en dan kan 't nog misgaan, zoals we hier zien. Nu is ze door m.i. verkeerde zuinigheid ruim 16 euro beltegoed en haar nummer kwijt.
Mijn 70+ buurvouw is ditzelfde enkele jaren geleden ook gebeurd, eveneens met T-Mobile prepaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 444220

Klanten krijgen bij een verouderde simkaart gewoon gratis een nieuw exemplaar opgestuurd. Zeker wanneer deze nog uit de Orange periode afstammen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PH Yaris
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 25-04 22:49
Anoniem: 444220 schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 22:56:
Klanten krijgen bij een verouderde simkaart gewoon gratis een nieuw exemplaar opgestuurd. Zeker wanneer deze nog uit de Orange periode afstammen.
Hoe krijg je dat voor elkaar?
Afgelopen zondag 31-01-16 kregen 2 familieleden in Amsterdam in 2 T-Mobile-shops (Kalverstraat en Rokin) geen gratis nieuwe kaarten.
Dit was alleen mogelijk tegen betaling van 10 euro of 5 euro via de post.
Het zijn beide Dutchtone-nummers: 06-284xxxxx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 444220

PH Yaris schreef op maandag 08 februari 2016 @ 02:01:
[...]

Hoe krijg je dat voor elkaar?
Afgelopen zondag 31-01-16 kregen 2 familieleden in Amsterdam in 2 T-Mobile-shops (Kalverstraat en Rokin) geen gratis nieuwe kaarten.
Dit was alleen mogelijk tegen betaling van 10 euro of 5 euro via de post.
Het zijn beide Dutchtone-nummers: 06-284xxxxx
Hadden zij ook nog daadwerkelijk Dutchtone simkaartjes?

Stuur me via PM even hun telefoonnumers, dan kijk ik of ik iets kan doen voor ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack2
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08:37
Bij mij is ook een T-Mobile prepaid simkaart van een aantal jaar oud geblokkeerd, en dat terwijl ik er voor zorg dat de simkaart actief blijft. Dit is overigens de tweede keer dat mij dit is gebeurd, dus het kan geen toeval zijn.

Op 30 mei 2015 verstuurde ik een sms. Het tegoed was toen nog 11,23 euro. Vijf maanden later bleek de simkaart niet meer te werken. Volgens de T-Mobile klantenservice was het nummer op 6 juli 2015 komen te vervallen. Ik had binnen een maand na het blokkeren moeten reageren want nu waren alle gegevens verwijderd... En dat terwijl op de T-Mobile site staat:
Elke keer dat u actief gebruikmaakt van uw T-Mobile PrePaid-simkaart, verlengen wij de gebruiksduur van uw simkaart en de gebruiksduur van uw totale beltegoed met 6 maanden. Onder 'actief gebruik' verstaan wij uitgaande telefoongesprekken naar betaalde telefoonnummers, het gebruik van internet/t-zones, uitgaande sms-berichten én het opwaarderen van uw beltegoed.
Conclusie en waarschuwing: T-Mobile prepaid is dusdanig onbetrouwbaar dat het niet geschikt is voor mensen die voornamelijk bereikbaar willen zijn en zelf niet veel bellen, zoals oudere familieleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• choogen
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

choogen

Has anyone seen my stapler?

jack2 schreef op zondag 14 februari 2016 @ 22:31:
Bij mij is ook een T-Mobile prepaid simkaart van een aantal jaar oud geblokkeerd, en dat terwijl ik er voor zorg dat de simkaart actief blijft. Dit is overigens de tweede keer dat mij dit is gebeurd, dus het kan geen toeval zijn.

Op 30 mei 2015 verstuurde ik een sms. Het tegoed was toen nog 11,23 euro. Vijf maanden later bleek de simkaart niet meer te werken. Volgens de T-Mobile klantenservice was het nummer op 6 juli 2015 komen te vervallen. Ik had binnen een maand na het blokkeren moeten reageren want nu waren alle gegevens verwijderd... En dat terwijl op de T-Mobile site staat:

[...]

Conclusie en waarschuwing: T-Mobile prepaid is dusdanig onbetrouwbaar dat het niet geschikt is voor mensen die voornamelijk bereikbaar willen zijn en zelf niet veel bellen, zoals oudere familieleden.
Helemaal eens, onbetrouwbare bende . En ik kan het nog sterker maken. Toen ik destijds in 2008 mijn Tmobile prepaidkaartje kocht stond in de bijgeleverde handleiding de volgende tekst mbt geldigheidsduur van het beltegoed:

Iedere keer dat je actief gebruik maakt van je simkaart wordt de geldigheidsduur van het totale beltegoed verlengd met 6 maanden. Je maakt actief gebruik van je simkaart als je gebeld wordt, je beltegoed opwaardeert, gebruik maakt van t-zones, of je sms-berichten verstuurt.

Inmiddels zijn deze voorwaarden aangepast en valt voor Tmobile gebeld worden niet langer onder hun definitie van actief gebruik (zo zie ik op hun website), maar je moet niet denken dat ze naar mij als klant daar ooit iets over hebben gecommuniceerd. Handige manier om geld te verdienen. De klant meent dat door zijn prepaid nummer te bellen hij de geldigheidsduur van zijn tegoed verlengt, maar dat klopt opeens niet meer.

Inmiddels blijken mijn simkaart en beltegoed dan ook al sinds eind oktober 2015 verlopen te zijn. Volgens de klantenservice wordt er nog wel automatisch een sms-je gestuurd om de klant erop te wijzen dat er bijna 6 maanden niet gebeld is, maar dat heeft natuurlijk geen enkele zin indien je telefoon langere tijd uitstaat. Ik heb zo'n smsje dan ook nooit gezien. Wel kreeg ik geregeld marketing emails van Tmobile, maar omdat ze "niet wisten" of het bewuste emailadres nog klopte, stuurden ze daar geen emails ter waarschuwing naar toe.

Ook kan ik niet meer aantonen dat ik in het half jaar voorafgaand aan het verlopen van de simkaart nog wel degelijk aktief gebruik heb gemaakt van mijn simkaart, want daarvoor zou ik mijn belgegevens via de Tmobile website in moeten kunnen zien. En dat kan niet meer, want het nummer is opgeheven.

De conclusie is duidelijk. Tmobile kan het verder schudden bij mij. Ik haal wel zo'n Vodafone prepaid simkaartje, daar blijft het nummer bestaan, mits ik 1 keer per jaar opwaardeer met minimaal 10 euro. Nog steeds niet ideaal, maar beter dan dit gepruts van Tmobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-05 21:24
Voor de mensen die dit probleem hebben: reageer even op het forum van T-Mobile. Daar worden dat soort dingen meestal wel netjes opgelost nog.

Vervelend zo'n actie, maar aan de andere kant begrijpelijk. Kost waarschijnlijk best wat om al die nummers in de lucht te houden, dus af en toe zal dan wel een opruimactie gehouden worden. Waarschijnlijk effectiever dat 5% van de mensen die is afgesloten gaat klagen en heraangesloten moet worden dan 100% in de lucht houden waarvan 95% toch niet meer gebruikt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack2
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08:37
Nou nee, dat wordt helemaal niet netjes opgelost. Ik ben naar de T-Mobile winkel gegaan en daar werd mij verteld dat ze weinig kunnen doen voor prepaid klanten en ze verwezen mij naar de T-Mobile website. Daar een chat gestart met een medewerker, en die vertelde dat ze verder niets meer voor me konden doen.

Ik snap best dat je als provider af en toe een schoonmaakactie houdt, maar T-Mobile houdt zich niet aan de beloftes die op hun eigen website staan. Ze schrijven dat je een simkaart actief kunt houden door om de 6 maanden een belletje of sms-je te doen, maar in de praktijk is dat dus niet het geval.
Pagina: 1