jack2 schreef op zondag 14 februari 2016 @ 22:31:
Bij mij is ook een T-Mobile prepaid simkaart van een aantal jaar oud geblokkeerd, en dat terwijl ik er voor zorg dat de simkaart actief blijft. Dit is overigens de tweede keer dat mij dit is gebeurd, dus het kan geen toeval zijn.
Op 30 mei 2015 verstuurde ik een sms. Het tegoed was toen nog 11,23 euro. Vijf maanden later bleek de simkaart niet meer te werken. Volgens de T-Mobile klantenservice was het nummer op 6 juli 2015 komen te vervallen. Ik had binnen een maand na het blokkeren moeten reageren want nu waren alle gegevens verwijderd... En dat terwijl op de T-Mobile site staat:
[...]
Conclusie en waarschuwing: T-Mobile prepaid is dusdanig onbetrouwbaar dat het niet geschikt is voor mensen die voornamelijk bereikbaar willen zijn en zelf niet veel bellen, zoals oudere familieleden.
Helemaal eens, onbetrouwbare bende . En ik kan het nog sterker maken. Toen ik destijds in 2008 mijn Tmobile prepaidkaartje kocht stond in de bijgeleverde handleiding de volgende tekst mbt geldigheidsduur van het beltegoed:
Iedere keer dat je actief gebruik maakt van je simkaart wordt de geldigheidsduur van het totale beltegoed verlengd met 6 maanden. Je maakt actief gebruik van je simkaart als je gebeld wordt, je beltegoed opwaardeert, gebruik maakt van t-zones, of je sms-berichten verstuurt.
Inmiddels zijn deze voorwaarden aangepast en valt voor Tmobile
gebeld worden niet langer onder hun definitie van actief gebruik (zo zie ik op hun website), maar je moet niet denken dat ze naar mij als klant daar ooit iets over hebben gecommuniceerd. Handige manier om geld te verdienen. De klant meent dat door zijn prepaid nummer te bellen hij de geldigheidsduur van zijn tegoed verlengt, maar dat klopt opeens niet meer.
Inmiddels blijken mijn simkaart en beltegoed dan ook al sinds eind oktober 2015 verlopen te zijn. Volgens de klantenservice wordt er nog wel automatisch een sms-je gestuurd om de klant erop te wijzen dat er bijna 6 maanden niet gebeld is, maar dat heeft natuurlijk geen enkele zin indien je telefoon langere tijd uitstaat. Ik heb zo'n smsje dan ook nooit gezien. Wel kreeg ik geregeld marketing emails van Tmobile, maar omdat ze "niet wisten" of het bewuste emailadres nog klopte, stuurden ze daar geen emails ter waarschuwing naar toe.
Ook kan ik niet meer aantonen dat ik in het half jaar voorafgaand aan het verlopen van de simkaart nog wel degelijk aktief gebruik heb gemaakt van mijn simkaart, want daarvoor zou ik mijn belgegevens via de Tmobile website in moeten kunnen zien. En dat kan niet meer, want het nummer is opgeheven.
De conclusie is duidelijk. Tmobile kan het verder schudden bij mij. Ik haal wel zo'n Vodafone prepaid simkaartje, daar blijft het nummer bestaan, mits ik 1 keer per jaar opwaardeer met minimaal 10 euro. Nog steeds niet ideaal, maar beter dan dit gepruts van Tmobile.