Photoshop-pc upgrade

Pagina: 1
Acties:

• JayBro
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-09 16:48

JayBro

Glory to Arstotzka!

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk fotobewerking. Voor de rest de standaard dingen, beetje gaming zou leuk zijn.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Max 850,-

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Kast: GigaByte Poseidon 310,Zilver
Power: OCZ StealthXStream,Retail, 600Watt
HD's: Samsung 840 EVO Basic en wat Samsung Spinpoints

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Moederbord, CPU, geheugen en grafische kaart

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik dacht zelf aan:
Moederbord: MSI B85-G41 PC Mate
Video: MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G
CPU: Intel Core i7-4790K Boxed
Geheugen: Crucial Ballistix Sport 16 GB DDR3
(of moet ik naar DDR4?)

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Mijn photoshop-bestanden worden tegenwoordig > 1gb, mijn filters duren een half uur om uit te werken.
(Ik heb nu een Q6600 cpu, 8GB DDR2 geheugen en XFX Radeon HD 6870 grafische kaart).
Dat schiet dus niet op, en ik wil sneller en beter.

Ga je overklokken?
Nee

Wat verwacht je van ons?
Bang-for-buck, een advies richting moederbord en geheugen, misschien aanpassing voor grafische kaart?

[ Voor 16% gewijzigd door JayBro op 13-10-2015 10:12 . Reden: Drukte per ongeluk al op enter ]

PC: Ryzen 5600X / RTX3090 Gaming OC 24G / 48G RAM / X570 Aorus Elite / 2TB M.2 / LG 4K

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08:59

Racing_Reporter

Contentmaker

DDR4 past niet op je CPU. Ook geen meerwaarde.

Die videokaart is echt meer om te gamen, je kan meer met je budget schuiven naar een andere CUDA-kaart. Maar slechts een deel vd effecten wordt met de GPU gedaan. Als je echt puur workstationwerk wil gaan doen, moet je een Quadro halen, maar of dat heel veel zin heeft voor jou..

[ Voor 21% gewijzigd door Racing_Reporter op 13-10-2015 10:14 ]

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

• JayBro

JayBro

Glory to Arstotzka!

Topicstarter
Racing_Reporter schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 10:12:
DDR4 past niet op je CPU. Ook geen meerwaarde.

Die videokaart is echt meer om te gamen, je kan meer met je budget schuiven naar een andere CUDA-kaart. Maar slechts een deel vd effecten wordt met de GPU gedaan. Als je echt puur workstationwerk wil gaan doen, moet je een Quadro halen, maar of dat heel veel zin heeft voor jou..
Quadro gaat denk ik best ver ja.
Heb je een voorstel voor een grafische kaart, cpu en moederbord?

PC: Ryzen 5600X / RTX3090 Gaming OC 24G / 48G RAM / X570 Aorus Elite / 2TB M.2 / LG 4K

• KevinT
  • Registratie: April 2013
  • Nu online
De CPU die je hebt is meer dan voldoende, videokaart zou ik toch neigen naar de Nvidia kant sinds deze CUDA cores heeft zoals al eerder vermeld is in dit topic. Dan kun je bijvoorbeeld kijken naar een GTX970 ofzo sinds je geen quadro wil. Moederbord maakt in jou geval niet al teveel uit. Ik zou gewoon kijken naar 3 merken en dat is Asus, Gigabyte en MSI. Jij wilt niet overklokken en daarom is het beste om na tegaan welke IO poorten jij allemaal nodig hebt om vervolgens het goedkoopste moederbord uit te kiezen uit die 3 merken.

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08:59

Racing_Reporter

Contentmaker

Wel een moederbord met goede reviews dan. Maar inderdaad, je processor moet erop passen, videokaart en SSD. Voor de rest boeit het niet erg veel. Een zescore kost 400 euro ipv 350 nu, biedt niet echt veel meerwaarde omdat je niet echt een power user bent die de hele dag door bewerkt. K-versie overbodig. Je kan er zelfs nog geld vanaf slaan, lever je een klein beetje in op CPU-gebied door er een 4690K in te hangen. Scheelt 120 euro tov een 4790K. Beetje gamen lukt toch ook wel op een GTX960?

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

• JayBro

JayBro

Glory to Arstotzka!

Topicstarter
Racing_Reporter schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 10:55:
Wel een moederbord met goede reviews dan. Maar inderdaad, je processor moet erop passen, videokaart en SSD. Voor de rest boeit het niet erg veel. Een zescore kost 400 euro ipv 350 nu, biedt niet echt veel meerwaarde omdat je niet echt een power user bent die de hele dag door bewerkt. K-versie overbodig. Je kan er zelfs nog geld vanaf slaan, lever je een klein beetje in op CPU-gebied door er een 4690K in te hangen. Scheelt 120 euro tov een 4790K. Beetje gamen lukt toch ook wel op een GTX960?
Oei! Dan kom ik op bijna 600,- Scheelt nogal :)

MB: MSI B85-G41 PC Mate
Video: MSI GeForce GTX 960 GAMING 4G
CPU: Intel Core i5-4690K Boxed
Geheugen: Crucial Ballistix Sport 16 GB DDR3

Dank! Ik ga nog even goed kijken naar specifieke versies, merken e.d. maar dit is een goeie indicatie

• JaHalloZeg
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 26-11 18:23
Aangezien je niet wil overklokken kan je wellicht beter naar deze processor kijken: pricewatch: Intel Xeon E3-1231 V3 Boxed. Heeft wel hyperhtreading zoals een i7, maar geen iGPU (maar goed als je een dedicated GPU hebt is dat geen probleem).
Pagina: 1