Toon posts:

Klipsch REF 28F Complete 5.1 set

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen allemaal,

Ben een nw tweaker sinds vandaag en val maar gelijk met de deur in huis.
Over enkele maanden mijn nw huis klaar en mag een nw set uitzoeken.

Ik zat aan deze set te denken KLipsch ref 28f Complete 5.1 set inl een receiver van onkyo/denon/yamaha.

Dat laatste ben ik nog niet over uit.

Heeft iemand ervaring met deze speakers.... Ik moet ook mijn vrouw nog overtuigen van vloerstaande speakers en dat wordt nog een ding.... 8)7

bedankt voor jullie reactie alvast

gr

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-01 15:25
Ken wel de RP serie. Hoor overal behoorlijk goede ervaringen over Klipsch. Niet zulke dure speakers, maar wel goede. Voor puur audio zullen er mensen zijn die andere speakers wensen. Is audio geen hoofdzaak en als ik het zie aan 5.1, dat je ook de nodige films / series ermee wil horen, dan zit je wel goed.
Heb zelf onlangs de RP-260F serie aangeschaft. Momenteel alleen nog m'n fronts binnen. Center / rears / sub moeten nog komen.
In jouw geval kun je ook eens kijken naar de RP serie.
Weet niet wat je budget voor de speakers en receiver is? Afhankelijk van de ruimte kun je voor grotere of kleinere speakers gegaan.

Oh oh Mr. B, oh oh!

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:41
Ik heb de Klipsch R-28F staan i.c.m. met Marantz ( 5 x MA-500). De speakers hebben wel wat ruimte nodig om echt goed tot hun recht te komen (kijk goed naar de afmetingen), maar ze klinken erg lekker! :)

Maar het beste advies dat je kan krijgen: ga luisteren en probeer ze ook in combinatie met verschillende receivers. ;)

[ Voor 23% gewijzigd door GermanPivo op 13-10-2015 09:50 ]

9040 Wp | Zendure 15,4 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Verwijderd

Topicstarter
Thanx voor de snelle reactie. Het is inderdaad bedoeld voor zowel film als audio. Ik zal ook eens naar de rp serie kijken. De ruimte is ongeveer 45m2 met open keuken. De 5.1 opstelling zal ongeveer 25 m2 in beslag nemen. (ik hoop dat ik het duidelijk verwoord) .

Onkyo receivers, zijn die kwalitatief oke? Zie nl op veel reviews dat ze best voorop lopen met techniek ed....
( ik weet dat daar ook een keerzijde aan zit).

Moet inderdaad nog even luisteren maar zag een goede aanbieding op een site en dacht misschien moet ik hier snel bij zijn...

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-01 15:15

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Verwijderd schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 10:17:
Thanx voor de snelle reactie. Het is inderdaad bedoeld voor zowel film als audio. Ik zal ook eens naar de rp serie kijken. De ruimte is ongeveer 45m2 met open keuken. De 5.1 opstelling zal ongeveer 25 m2 in beslag nemen. (ik hoop dat ik het duidelijk verwoord) .

Onkyo receivers, zijn die kwalitatief oke? Zie nl op veel reviews dat ze best voorop lopen met techniek ed....
( ik weet dat daar ook een keerzijde aan zit).

Moet inderdaad nog even luisteren maar zag een goede aanbieding op een site en dacht misschien moet ik hier snel bij zijn...
Je moet vooral jezelf niet laten leiden door de goede aanbieding van nu. :)
Bij audiozaken is er altijd te praten over prijs als je een hele set zoals dit in 1 keer koopt.

Wat "goed" is is afhankelijk van je smaak. Wat vind jij lekker klinken? Probeer de luidsprekers te beluisteren en kijk ook of je verscshillen hoort als je de luidsprekers op een andere receiver aansluit.

Onkyo levert zeker wel ok receivers.Het is en blijft belangrijk dat je gehoord hebt wat je gaat kopen.

Over de WAF: Ik heb mijn vriendin uiteindelijk meegenomen naar de winkel en die heeft zelf de grotere luidsprekers uitgekozen, omdat ze beter klonken. Dan heb je wel draagvlak voor thuis.

Belangrijkste vraag die je jezelf moet stellen: Wat is je budget? Je kunt voor 600 euro een setje neerzetten, maar het is geen probleem om 6000 euro aan een 5.1 set uit te geven, Je kunt het zo gek maken als je zelf wilt. Maar uiteindelijk wil je binnen je budget het maximale er uit halen.

Verwijderd

Topicstarter
Wel handig om budget te vermelden :). Max 2000 euries kan ik uitgeven en dat is echt max...Tv moet ook nog aangeschaft worden.
Ik heb hem nu los samengesteld en achteraf is het geen aanbieding :). Zo zie je maar dat je er snel in kan tuinen.

Zal binnenkort effe luisteren naar deze set. Ik zal dan proberen om mijn vrouw naar binnen te lokken.

Als iemand nog een goed advies heeft voor receiver tov budget hoor ik het graag.

thanx allemaal.

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-01 15:15

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Verwijderd schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 10:45:
Wel handig om budget te vermelden :). Max 2000 euries kan ik uitgeven en dat is echt max...Tv moet ook nog aangeschaft worden.
Ik heb hem nu los samengesteld en achteraf is het geen aanbieding :). Zo zie je maar dat je er snel in kan tuinen.

Zal binnenkort effe luisteren naar deze set. Ik zal dan proberen om mijn vrouw naar binnen te lokken.

Als iemand nog een goed advies heeft voor receiver tov budget hoor ik het graag.

thanx allemaal.
Hoewel dit op verkooppraat begint te lijken: Mocht je in de buurt van een Hi-Fi Klubben winkel wonen, zou ik daar eens naar binnen hobbelen. Ze matchen sowieso internetprijzen, maar ik heb er echt een hele bulk af weten te praten als setprijs, van 5.1 (Dali + Marantz SR6008.) Ik vind het echt een hele fijne winkel en nee ik heb er verder geen banden mee, maar ik wil ze best promoten, want goede prijs en goede service mag gedeeld worden.

Is er een reden waarom je per se de Klipsch luidsprekers wilt? (Is persoonlijk natuurlijk, maar is dat vanwege de aanbieding die er was, of heb je een andere reden.) Je kunt in het Klipsch topic kijken wat voor receivers mensen daar hebben gekozen en waarom.

Zelf ben ik geen grote kenner van de Klipsch en kan dus geen direct advies geven.
Het enige is dat Onkyo soms wat buggy receivers op de markt heeft gezet en ik door verleden wel fan ben van Marantz. Dat was daardoor mijn keuze, maar dat kan wel boven budget zijn, als de hele set gekocht moet worden.

Verwijderd

Topicstarter
Hifi klubben zit in de rijnstraat toch... Zal ik ook nog even langsgaan. In verleden wel vaak geweest.

Oa door de complete set aanbieding inderdaad. Ik was al zoek naar een betere 5.1 set die wel alle lagen haalt. Tevens ik zag op de eisa site dat de rp serie een award heeft gehaald. Tevens prijstechnisch natuurlijk...DIt is dan de rf serie...Ik kan hem nu aanschaffen incl sub van 1600 voor nog geen 1250 euries. Heb net nog ff gebeld... Eventueel met een onkyo txnr 535 en die is 399 dacht ik........(dat is in ieder geval het idee) :)

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag bij HIFI klubben geweest , inderdaad niet voor reclame maar ze zijn zeer behulpzaam en vriendelijk en uitleg is ook perfect, Dali speakers geluisterd hangend aan een denon receiver. Prijs aan de hoge kant maar moet zeggen mooi geluid,
Nu mijn vrouw overtuigen. :) 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2015 12:24 ]

• PatrickPR
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-01 10:24
Verwijderd schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 12:24:
Vandaag bij HIFI klubben geweest , inderdaad niet voor reclame maar ze zijn zeer behulpzaam en vriendelijk en uitleg is ook perfect, Dali speakers geluisterd hangend aan een denon receiver. Prijs aan de hoge kant maar moet zeggen mooi geluid,
Nu mijn vrouw overtuigen. :) 8)7
Mag ik vragen welke Dali speakers je precies hebt gehoord? Ben mezelf ook aan het oriënteren op een setje vloerstaanders.
Pagina: 1