Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Eos M10

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het 3"-touchscreen heeft 1,04 miljoen beeldpunten maar zit langer vast op zijn plaats.
Beeldpunten? Is dat het overnemen van reclame taal van de camera fabrikanten?
Zijn dat pixels of subpixels?

Ik vind het beter als tweakers de informatie zoveel mogelijk weergeeft in een referentiekader dat we overal voor LCD schermen gebruiken. Bijvoorbeeld een scherm van 720x480 pixels

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:02
Goed punt. Het zijn subpixels. Fabrikanten geven zelf niet eens op wat de feitelijke resolutie is in de spec sheets, zie: http://www.canon.nl/Image...M_FINAL_tcm16-1307640.pdf

Canon gebruikt een 3:2 scherm met 1,04 miljoen subpixels, dus we kunnen dan zelf uitrekenen dat het in feite een scherm is met 720x480 pixels.

De reden dat ik beeldpunten aanhoud is omdat alle camerafabrikanten dit doen en het daardoor binnen de categorie camera's eenvoudig is te vergelijken.

Aan de andere kant is het geen slecht idee om eens te overwegen of we dit niet beter anders kunnen doen. Ik gooi het in de groep, bedankt voor je opmerking!

Edit: Ik heb bij de Canon-berichtgeving van vandaag in ieder geval de 'echte' pixels aangehouden. Wat mij betreft ook een goed idee om dat in de toekomst te blijven doen, mits de resolutie te achterhalen is.

[ Voor 13% gewijzigd door Xtuv op 13-10-2015 10:10 ]