Ik heb 2 jaar terug een Sim-Only abonnement afgesloten bij HI. Toen 19,95 voor 150 min en 500MB data. Sinds ongeveer een half jaar is HI over gegaan naar KPN. Ik heb toen 4G en 250MB data kado gekregen. Ik betaal dus nu 19,95 voor 150 min, 750MB data en 4G.
Uiteraard zelf als zoekende geweest. Momenteel twijfel ik tussen Youfone en SimYo. Youfone is wat goedkoper, maar lees ik wat meer slechte verhalen over. Dus ben ook vooral benieuwd naar de ervaringen hier:) Wil beginnen met een jaar abonnement en verlengen als het bevalt.
Ik zoek een?
Sim-only abonnement met +/- 500 tot 700 MB en +/- 100 belminuten/smsjes. 4G zou mooi zijn, maar niet superbelangrijk. 3G red ik me ook prima mee.
Wat is je budget?
Plusminus 15 euro per maand / 180 euro per jaar.
Ik wil het abonnement gaan gebruiken om ......
Overal en altijd bereikbaar te zijn
Nu zonder gekheid. Het abonnement moet mijn huidige HI/KPN abonnement gaan vervangen omdat het te duur is, ook al is het verschil met een youfone / simyo icm 4G klein. 4G is dan ook geen pre.
Wat heb je zelf al gevonden?
+ 1 jaar SimYo: 500 MB + 100 min/sms (3G 14,4 Mbps down, 3,6 Mbps up)
Aansluitkosten: 15 euro, deze week 10 euro vriendenkorting
Abonnement: 12 x 11 = 132 euro
Totaal: 137
+ 1 jaar SimYo: 1000 MB + 100 min/sms (3G 14,4 Mbps down, 2,0 Mbps up)
abonnement: 12 x 14 = 168 euro
Totaal: 173 euro
+ 1 jaar Youfone 700 MB + 100 min/sms
Aansluitkosten: 10 euro
Abonnement: 12 x 11 = 132
Totaal: 142 euro
+ 1 jaar Youfone 1500 MB + 100 min/sms
Abonnement: 12 x 15 = 180
Totaal: 190 euro
+ Voordelen providers:
Youfone: goedkoop
Simyo: Lijkt wat betrouwbaarder dan Youfone, wellicht omdat het een 100% KPN-dochter is?
- Nadelen providers:
Youfone & Simyo: beiden rekenen 5 euro extra voor gebruik 4G.
Welke vragen heb je hier nog over?
1. Wat zijn de ervaringen met Youfone? Wat Googelen en zoeken op het forum geeft veelal negatieve ervaringen, Simyo kent uiteraard ook negatieve reviews maar voor mijn gevoel stuk minder.
2. Hoe betrouwbaar is het meten van het dataverbruik? Vooral hier lees je over dat dit slecht / onnauwkeurig wordt gedaan.
3. Schiet ik veel op met 4G? Ik gebruik een iPhone 6, maar gebruik vooral thuis en op kantoor de Wifi verbinding. Browsen gaat prima en een enkele keer een spelletje spelen ook. Ik heb nu sinds 1 week de 4G verbinding uitgezet zodat ik enkel op 3G zit en dit werkt eigenlijk prima. Is het die 5 euro waard?
4. Zijn er nog interessante aanbieders of sim-only abonnementen die ik gemist heb? Voorkeur is wel het KPN-netwerk
Uiteraard zelf als zoekende geweest. Momenteel twijfel ik tussen Youfone en SimYo. Youfone is wat goedkoper, maar lees ik wat meer slechte verhalen over. Dus ben ook vooral benieuwd naar de ervaringen hier:) Wil beginnen met een jaar abonnement en verlengen als het bevalt.
Ik zoek een?
Sim-only abonnement met +/- 500 tot 700 MB en +/- 100 belminuten/smsjes. 4G zou mooi zijn, maar niet superbelangrijk. 3G red ik me ook prima mee.
Wat is je budget?
Plusminus 15 euro per maand / 180 euro per jaar.
Ik wil het abonnement gaan gebruiken om ......
Overal en altijd bereikbaar te zijn

Wat heb je zelf al gevonden?
+ 1 jaar SimYo: 500 MB + 100 min/sms (3G 14,4 Mbps down, 3,6 Mbps up)
Abonnement: 12 x 11 = 132 euro
Totaal: 137
+ 1 jaar SimYo: 1000 MB + 100 min/sms (3G 14,4 Mbps down, 2,0 Mbps up)
abonnement: 12 x 14 = 168 euro
Totaal: 173 euro
+ 1 jaar Youfone 700 MB + 100 min/sms
Abonnement: 12 x 11 = 132
Totaal: 142 euro
+ 1 jaar Youfone 1500 MB + 100 min/sms
Abonnement: 12 x 15 = 180
Totaal: 190 euro
+ Voordelen providers:
Youfone: goedkoop
Simyo: Lijkt wat betrouwbaarder dan Youfone, wellicht omdat het een 100% KPN-dochter is?
- Nadelen providers:
Youfone & Simyo: beiden rekenen 5 euro extra voor gebruik 4G.
Welke vragen heb je hier nog over?
1. Wat zijn de ervaringen met Youfone? Wat Googelen en zoeken op het forum geeft veelal negatieve ervaringen, Simyo kent uiteraard ook negatieve reviews maar voor mijn gevoel stuk minder.
2. Hoe betrouwbaar is het meten van het dataverbruik? Vooral hier lees je over dat dit slecht / onnauwkeurig wordt gedaan.
3. Schiet ik veel op met 4G? Ik gebruik een iPhone 6, maar gebruik vooral thuis en op kantoor de Wifi verbinding. Browsen gaat prima en een enkele keer een spelletje spelen ook. Ik heb nu sinds 1 week de 4G verbinding uitgezet zodat ik enkel op 3G zit en dit werkt eigenlijk prima. Is het die 5 euro waard?
4. Zijn er nog interessante aanbieders of sim-only abonnementen die ik gemist heb? Voorkeur is wel het KPN-netwerk