Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohem
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-05 12:54
Ik heb 2 jaar terug een Sim-Only abonnement afgesloten bij HI. Toen 19,95 voor 150 min en 500MB data. Sinds ongeveer een half jaar is HI over gegaan naar KPN. Ik heb toen 4G en 250MB data kado gekregen. Ik betaal dus nu 19,95 voor 150 min, 750MB data en 4G.

Uiteraard zelf als zoekende geweest. Momenteel twijfel ik tussen Youfone en SimYo. Youfone is wat goedkoper, maar lees ik wat meer slechte verhalen over. Dus ben ook vooral benieuwd naar de ervaringen hier:) Wil beginnen met een jaar abonnement en verlengen als het bevalt.

Ik zoek een?
Sim-only abonnement met +/- 500 tot 700 MB en +/- 100 belminuten/smsjes. 4G zou mooi zijn, maar niet superbelangrijk. 3G red ik me ook prima mee.

Wat is je budget?
Plusminus 15 euro per maand / 180 euro per jaar.

Ik wil het abonnement gaan gebruiken om ......
Overal en altijd bereikbaar te zijn 8)7 Nu zonder gekheid. Het abonnement moet mijn huidige HI/KPN abonnement gaan vervangen omdat het te duur is, ook al is het verschil met een youfone / simyo icm 4G klein. 4G is dan ook geen pre.

Wat heb je zelf al gevonden?
+ 1 jaar SimYo: 500 MB + 100 min/sms (3G 14,4 Mbps down, 3,6 Mbps up)
Aansluitkosten: 15 euro, deze week 10 euro vriendenkorting
Abonnement: 12 x 11 = 132 euro
Totaal: 137

+ 1 jaar SimYo: 1000 MB + 100 min/sms (3G 14,4 Mbps down, 2,0 Mbps up)
Aansluitkosten: 15 euro, deze week 10 euro vriendenkorting
abonnement: 12 x 14 = 168 euro
Totaal: 173 euro

+ 1 jaar Youfone 700 MB + 100 min/sms
Aansluitkosten: 10 euro
Abonnement: 12 x 11 = 132
Totaal: 142 euro

+ 1 jaar Youfone 1500 MB + 100 min/sms
Aansluitkosten: 10 euro
Abonnement: 12 x 15 = 180
Totaal: 190 euro

+ Voordelen providers:
Youfone: goedkoop
Simyo: Lijkt wat betrouwbaarder dan Youfone, wellicht omdat het een 100% KPN-dochter is?

- Nadelen providers:
Youfone & Simyo: beiden rekenen 5 euro extra voor gebruik 4G.

Welke vragen heb je hier nog over?
1. Wat zijn de ervaringen met Youfone? Wat Googelen en zoeken op het forum geeft veelal negatieve ervaringen, Simyo kent uiteraard ook negatieve reviews maar voor mijn gevoel stuk minder.

2. Hoe betrouwbaar is het meten van het dataverbruik? Vooral hier lees je over dat dit slecht / onnauwkeurig wordt gedaan.

3. Schiet ik veel op met 4G? Ik gebruik een iPhone 6, maar gebruik vooral thuis en op kantoor de Wifi verbinding. Browsen gaat prima en een enkele keer een spelletje spelen ook. Ik heb nu sinds 1 week de 4G verbinding uitgezet zodat ik enkel op 3G zit en dit werkt eigenlijk prima. Is het die 5 euro waard?

4. Zijn er nog interessante aanbieders of sim-only abonnementen die ik gemist heb? Voorkeur is wel het KPN-netwerk

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acidd91
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:29
Ik gebruik nu al ruim een jaar met tevredenheid Simyo. Altijd bereik, nagenoeg altijd ook vol bereik. Ik heb zelf niet de behoefte aan 4G, vind de internetsnelheid prima voor wat ik er mee doe (nieuws checken e.d.)

Het meten van het dataverbruik komt nagenoeg altijd overeen met de meting van mijn telefoon, geen problemen mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohem
acidd91 schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 09:22:
Ik gebruik nu al ruim een jaar met tevredenheid Simyo. Altijd bereik, nagenoeg altijd ook vol bereik. Ik heb zelf niet de behoefte aan 4G, vind de internetsnelheid prima voor wat ik er mee doe (nieuws checken e.d.)

Het meten van het dataverbruik komt nagenoeg altijd overeen met de meting van mijn telefoon, geen problemen mee gehad.
Thnx voor je reactie! Klinkt goed:)
Nog mensen hier met ervaringen bij Youfone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Laatst online: 14-08-2024
Waarom alleen Simyo of Youfone? Waarom niet - bijvoorbeeld - Tele2? Hollands Nieuwe? Weet ik veel?

[ Voor 18% gewijzigd door PinokkioTV op 14-10-2015 18:15 ]

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:54
Waarschijnlijk omdat TS op het KPN Netwerk wil blijven.

Indien TS ook buitenlandbundels gebruikt, worden partijen als Youfone en Simyo een heel stuk minder interessant omdat ze die simpelweg niet aanbieden en Hi/KPN mijn inziens goede buitenlandvoorwaarden heeft.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohem
PinokkioTV schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 18:12:
Waarom alleen Simyo of Youfone? Waarom niet - bijvoorbeeld - Tele2? Hollands Nieuwe? Weet ik veel?
Jassy schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 18:16:
Waarschijnlijk omdat TS op het KPN Netwerk wil blijven.

Indien TS ook buitenlandbundels gebruikt, worden partijen als Youfone en Simyo een heel stuk minder interessant omdat ze die simpelweg niet aanbieden en Hi/KPN mijn inziens goede buitenlandvoorwaarden heeft.
Ik wil inderdaad op het KPN netwerk blijven, vandaar specifiek deze partijen. Buitenland bundels zijn voor mij op dit moment niet belangrijk, daar kom ik maar heel weinig. Hooguit met een vakantie en dan zorg ik wel dat ik op de WIFI zit voor een keer een mail of whatsapp berichtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Laatst online: 14-08-2024
Helder :)

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohem
Ik mis nog mensen die ervaringen hebben met Youfone.. Daar ben ik eigenlijk ook wel heel er benieuwd naar. Die zijn nog net iets goedkoper dan Simyo namelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TechHunter
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 25-05 23:05
Ik heb op dit moment een simyo abonnement, kan ik kort over zijn, gaat allemaal uitstekend. Ik ga dit topic volgen ivm eventuele overstap naar Youfone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milkow
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 28-09-2024
Ik gebruik nu al eventjes youfone, en mijn ervaringen zijn prima.
Werkt allemaal zoals het moet werken. Prijs is laag, de prestaties en het bereik zijn hoog.

Ze hebben me nog niet genaaid, in tegenstelling tot een aantal andere providers (ik noem maar geen namen).

[ Voor 25% gewijzigd door milkow op 18-10-2015 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Bij Simyo kun je wat besparen door eerst prepaid te nemen en dat om te zetten in een abo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohem
milkow schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 19:48:
Ik gebruik nu al eventjes youfone, en mijn ervaringen zijn prima.
Werkt allemaal zoals het moet werken. Prijs is laag, de prestaties en het bereik zijn hoog.

Ze hebben me nog niet genaaid, in tegenstelling tot een aantal andere providers (ik noem maar geen namen).
Klinkt goed. Hoe is het verder gesteld met de klantenservice? En waar ik vooral ook nieuwsgierig naar ben zijn de vele opmerkingen/klachten die ik lees met betrekking tot het grote verschil in gemeten en werkelijk verbruikte mobiele data door het afronden.. Hoe ervaar je dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milkow
Rohem schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 12:03:
[...]

Klinkt goed. Hoe is het verder gesteld met de klantenservice? En waar ik vooral ook nieuwsgierig naar ben zijn de vele opmerkingen/klachten die ik lees met betrekking tot het grote verschil in gemeten en werkelijk verbruikte mobiele data door het afronden.. Hoe ervaar je dit?
Ik heb nog niet echt gebruik gemaakt van de klantenservice, dus ik kan er helaas ook niet over oordelen..

Er zit wel verschil tussen gemeten en verbruikte data, maar bij 1000 MB is dat verschil niet erg schokkend (tenzij je elke MB heel hard nodig hebt). Het metertje op mijn telefoon zegt dat ik 140 heb verbruikt, maar youfone zegt 150. Als je dus 1500 mb zou hebben is er ongeveer 100 MB niet bruikbaar. Bij 1000 MB is dat verschil nog minder. Ik weet niet precies of ik dit wel goed bereken, ik weet niet precies hoe het allemaal zit met MB's.

Ik kom nooit in de buurt bij MB's op dus voor mij is het probleem niet groot, als je nou echt een grootverbruiker bent moet je hier wel rekening mee houden.

Zeker voor de lage prijs bij youfone vind ik het probleem niet erg groot.

Als iemand het niet met mij eens is, zeg dat dan svp :)

Groet,
Milko

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohem
milkow schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 12:17:
[...]

Ik heb nog niet echt gebruik gemaakt van de klantenservice, dus ik kan er helaas ook niet over oordelen..

Er zit wel verschil tussen gemeten en verbruikte data, maar bij 1000 MB is dat verschil niet erg schokkend (tenzij je elke MB heel hard nodig hebt). Het metertje op mijn telefoon zegt dat ik 140 heb verbruikt, maar youfone zegt 150. Als je dus 1500 mb zou hebben is er ongeveer 100 MB niet bruikbaar. Bij 1000 MB is dat verschil nog minder. Ik weet niet precies of ik dit wel goed bereken, ik weet niet precies hoe het allemaal zit met MB's.

Ik kom nooit in de buurt bij MB's op dus voor mij is het probleem niet groot, als je nou echt een grootverbruiker bent moet je hier wel rekening mee houden.

Zeker voor de lage prijs bij youfone vind ik het probleem niet erg groot.

Als iemand het niet met mij eens is, zeg dat dan svp :)

Groet,
Milko
toon volledige bericht
Hmm dat verschil valt me allersinds mee dan. Ik zit gemiddeld tussen de 250 en 500 mb per maand. Had een keer uitschieten naar net geen 700 MB. Dus daar moet ik wel mee wegkomen.

Dan ga ik vanavond maar eens even een en ander rondmaken en van KPN naar Youfone overstappen. Kijken hoe dat voor jaartje bevalt. Thnx voor de reacties in ieder geval!:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milkow
Rohem schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 15:38:
[...]

Hmm dat verschil valt me allersinds mee dan. Ik zit gemiddeld tussen de 250 en 500 mb per maand. Had een keer uitschieten naar net geen 700 MB. Dus daar moet ik wel mee wegkomen.

Dan ga ik vanavond maar eens even een en ander rondmaken en van KPN naar Youfone overstappen. Kijken hoe dat voor jaartje bevalt. Thnx voor de reacties in ieder geval!:)
Nog eventjes gekeken op bellen.com, en wat ik verneem:
Youfone wordt veel meer aangeraden, dan bijvoorbeeld Telfort, Vodafone en Tele2

Ik denk dat het een prima keuze is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohem
Thnx voor alle reacties! Gisteravond besloten toch over te stappen naar Youfone. 100min/700MB voor 11 euro per maand. En via simonly.nl ook nog eens zonder enige aansluitkosten:) Abonnement gaat ergens half november in, dus ben benieuwd hoe het gaat bevallen. In ieder geval m'n dataverbruik maar eens goed bijhouden ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 28-05 12:24
3 jaar tevreden bij Simyo geweest, toevallig ga ik deze maand over naar Vodafone.

Ik weet dat Simyo er alles aan zal doen om klanten tevreden te houden en ook een goede service te verlenen. Het bedrijf is wat kleiner dan andere zoals ik als eerste opmerk en dat is opzich ook wel fijn.

Ik zou persoonlijk voor Simyo gaan, hier ronden ze de minuten heel anders af dan bij Youfone. Als je een abbo koopt wat precies op maat is en waar je net genoeg aan hebt dan kan dat nog al eens vervelend uitpakken.

De consumentenbond heeft Simyo ook al een aantal keren verkozen tot de beste provider, dat wil ook wel iets zeggen. Al heeft Youfone ook hoog gescoord.

Als ik echt puur op mijn eigen ervaringen zou moeten afgaan dan zou ik je Simyo aanraden. Voor de prijs hoef je het niet te laten, Simyo is in verhouding iets duurder maar qua afronding zit je ook voordeliger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:51

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

GlowMouse schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 19:51:
Bij Simyo kun je wat besparen door eerst prepaid te nemen en dat om te zetten in een abo.
Sta momenteel voor dezelfde keuze als TS. Kun je je nader verklaren? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
MikeyMan schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 08:36:
[...]

Sta momenteel voor dezelfde keuze als TS. Kun je je nader verklaren? :)
Bij prepaid krijg je voor 15 euro een simkaart met 22,50 beltegoed. Dat kun je gratis omzetten naar een abonnement, waarbij het beltegoed als korting wordt meegenomen. Zou je direct een abonnement afsluiten, betaal je 15 euro aansluitkosten. Per saldo bespaar je 22,50 euro door eerst prepaid te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:51

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Thanks! Das een leuke korting inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:55

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Het kicken van een oud topic is nergens voor nodig en niet toegestaan. Mocht je nog op zoek zijn naar een nieuw abonnement kijk dan in: Telecomproviders en Leveringen en maak daar even een topic aan als je er niet uitkomt.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.