Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

adapter spontaan naar public en geen internet

Pagina: 1
Acties:

• edgar72
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 26-11 17:45
Vandaag veranderde een van mijn netwerk adapters spontaan naar public. Netwerk kabel in andere adapter gestoken en er was weer internet. Andere adapter gewist en opnieuw geinstalleerd. Daarna kabel er weer ingestoken en ook daar weer internet. Maar bij het zoeken op het netwerk was mijn NAS ontzichtbaar. Dus opnieuw opgestart en wederom adapter was veranderd naar public. Adapter op private gezet, toen wel weer een gedeeltelijk netwerk, maar geen NAS en geen internet. Virus, malware, driver probleem?

Het gaat om deze adapter; Intel(R) 82574L Gigabit Network Connection
De adapter die het wel doet is; Intel(R) 82579V Gigabit Network Connection.

Dit alles is gemonteerd op een asus p8p67 ws revolution bord.

En alles draait onder win 10.

Iemand een idee?

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
klinkt als een hardware probleem. Ik zou hem in de BIOS uitzetten en lekker de andere gebruiken en er verder gen aandacht aan schenken, behalve als je garantie hebt, dan zou ik hem opsturen.

Qua controle kan je kijken of het met een Linux Live USB stick ook zo vreemd werkt, of je zou eens kunnen kijken of windows er iets over te loggen heeft. Stel dat de adapter een ongeldig of wisselend MAC-adres heeft, dan kan het zijn dat Windows's z'n gare netwerkprofielensysteem er ongelukkig van wordt.

Heel soms heb je ook nog wel eens antivirussoftware die filters installeert op netwerk interfaces en op die manier rommel maakt op je systeem, maar daar lees ik niks over in je post.

netsh ip reset ook al gehad? en andere cmd opties om je netwerk te wissen en opnieuw te beginnen?

• edgar72
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 26-11 17:45
Nog eens verder gelezen en het lijkt erop dat er meer problemen zijn met de desbetreffende NIC. Dat is jammer, want ik had wel gekeken of er intell op zat. Afijn windows staat vol met warnings en errors met betrekking tot deze NIC. Ik zet hem uit en hoop dat de andere het nog een beetje volhoud. Onder tussen weer sparen voor wat anders.

In ieder geval bedankt. Mocht het niet lukken dan zal ik eens kijken of een ip reset helpt.

Weer verder gekeken, maar nu eens wat beter. Kwam er achter dat mijn gateway ip adres was veranderd naar x.x.x.100 ipv x.x.x.1. Op x.x.x.100 zit een acces point en op onverklaarbare wijze stond de dhcp daar nog aan.Wel vreemd was/is dat een andere computer op het netwerk hier helemaal geen last van had? Misschien toch een virus of malware/etc. Ik ga verder met kijken.

[ Voor 30% gewijzigd door edgar72 op 13-10-2015 14:00 ]