2x3.5mm naar USB

Pagina: 1
Acties:

• Tkunne
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 28-04-2024
Heej,

Ik zoek een goede converter om van 2x 3.5mm naar usb te gaan. Heb namelijk een headset met audio + microfoon aansluiting en zou deze graag op m'n laptop gebruiken. Heb hier alleen geen ervaring mee en weet dus niet of een goedkope oplossing in dit geval duurkoop is.

iemand suggesties?
bij voorbaat dank

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Sorry dat gaat niet lukken. Over die jack aansluitingen (3.5mm) gaat een totaal ander signaal dan over een usb-verbinding. Zitten er dan helemaal geen jack-aansluitingen op je laptop?

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:53

Umbrah

The Incredible MapMan

Wat je zoekt is een USB geluidskaart. Die vind je hier:
http://tweakers.net/categorie/53/geluidskaarten/producten/

Filteren op USB, en klaar is kees. Zonder ervaring met het product te hebben ziet pricewatch: Creative Sound Blaster Play! er uit als een redelijk component (met natuurlijk de randopmerking dat Creative, net zoals nVidia, er om bekend staat dat ze erg langzaam zijn met drivers zeker als er een nieuwe OS versie komt. nVidia is echter dit keer wel weer bij, hoewel er nog steeds een hoop Creative is wat géén Windows 10 drivers heeft.

[ Voor 61% gewijzigd door Umbrah op 12-10-2015 23:34 ]

• Tkunne
temp00 schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 23:33:
Sorry dat gaat niet lukken. Over die jack aansluitingen (3.5mm) gaat een totaal ander signaal dan over een usb-verbinding. Zitten er dan helemaal geen jack-aansluitingen op je laptop?
Er zit ook zo'n enkele jack op. Is daar wel een goede optie voor?

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Nou zoals ik jouw post interpreterde leek 't alsof je een soort verloopstuk/stekker zocht en dat bestaat niet van jack naar usb maar je kan evt. wel een externe usb geluidskaart overwegen zoals Umbrah ook zegt.

Is die ene jack aansluiting audio uit? Want dan kan je ook overwegen om de onboard mic. van je laptop te gebruiken (ervanuitgaande dat je die hebt) en je headset voor het geluid.

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

• Tkunne
temp00 schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 23:44:
Nou zoals ik jouw post interpreterde leek 't alsof je een soort verloopstuk/stekker zocht en dat bestaat niet van jack naar usb maar je kan evt. wel een externe usb geluidskaart overwegen zoals Umbrah ook zegt.

Is die ene jack aansluiting audio uit? Want dan kan je ook overwegen om de onboard mic. van je laptop te gebruiken (ervanuitgaande dat je die hebt) en je headset voor het geluid.
ik wist niet of zo'n verloopstekker bestond. Maar dan is een externe geluidskaart denk idd de best optie, microfoon van de laptop pakt veel te veel omgevingsgeluid mee. Bedankt heren!

• donderdraak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-07-2017
Mij is het nog steeds niet duidelijk wat voor laptop je hebt en wat voor headset je hebt. Daarnaast wat is je vraag en wat wil je ermee bereiken?

Omdat je inmiddels wel een soort van antwoord hebt zal ik nog wat toevoegen zodat je het schil ook begrijpt

Logitech heeft bij boorbeeld een usb headset

Een oude analoge heaset heeft twee mini jacks (3.5mm) een groene en een rode stekker

De meeste laptops hebben zowel de beiden mini jack aansluitingen voor audio en microfoon.

Als ik je vraag goed lees dan heb ik het vermoeden dat je 2 apparaten wilt ontvangen op 1 headset.

"Twee 3.5mm naar 1x USB (female)" zodat je daarmee een usb heaset kunt luisteren.

Klopt dat? :)

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-01 14:17
Ik heb jaren geleden voor een dollar of 2 zo'n USB geluidskaartje opgepikt, gebruik die nu nog altijd voor mijn raspberry pi 1

Dit lijkt een geavanceerde versie: http://www.ebay.com/itm/U...56265?hash=item4d35f25729

en dit lijkt exact op wat ik toen kocht en nu dus nog gebruik:
http://www.ebay.com/itm/U...06346?hash=item2a54c9522a

Als ik het goed begrijp heb je op je laptop enkel 1 3.5mm gat waar zowel een speaker als een microfoon in kan (1 tegelijk!) en jij wil dus die aansluitingen los van elkaar ten behoeve van je headset die er twee tegelijk nodig heeft, am I close?

[ Voor 19% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 13-10-2015 00:55 ]

Pagina: 1