2.1, draadloos 5.1 of soundbar

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19:54

TommyGun

Stik er maar in!

Topicstarter
Heren,

Ik ben op zoek naar een fatsoenlijk en betaalbaar audiosetje (of een soundbar) voor bij de televisie. De toekomstige oplossing zal met name ingezet worden voor films en in mindere mate voor muziek. Nu ben ik niet bepaald thuis op audio-gebied, maar het moet natuurlijk wel goed klinken (al is dat uiteraard aan perceptie onderhevig). Ik heb wel wat ervaringen met Sennheiser, Logitech en Philips en eigenlijk luistert alles wel prima naar mijn mening dus wellicht geeft dat een beeld qua eisen.

Wat betreft het budget wil ik er niet veel meer dan zo'n 700 euro aan uitgeven, minder mag ook ;), en voor dat geld zijn er wel verschillende mogelijkheden. De pricewatch: Philips Fidelio E5 vind ik interessant, met name vanwege de draadloze achterspeakers, dat scheelt weer gedoe met kabels. Qua 2.1 set ben ik nog niet echt iets tegengekomen, maar is een soundbar in dat geval niet net zo goed, of zeg ik dan iets gevaarlijks? ;) De pricewatch: Sonos Playbar bijvoorbeeld.

Samenvattend ben ik er dus nog niet over uit of ik 5.1 wil of een 2.1 dan wel soundbar opstelling. 5.1 biedt naar mijn beleving vooral bij films wel degelijk toegevoegde waarde maar het gedoe met plaatsing en kabels zit me wat dat betreft wel tegen, dus een draadloze oplossing zou dan ideaal zijn. Laatstgenoemde moet echter niet ten koste gaan van de kwaliteit.

Een puntje van aandacht is dat het in een appartement met laminaat komt te staan. Dat benoem ik niet alleen voor mijn eigen beleving, maar ook die van de (onder)buren :+. Moet ik om die reden nog op bepaalde kenmerken letten?

Alvast bedankt!

[ Voor 11% gewijzigd door TommyGun op 12-10-2015 23:12 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Welke oplossing het beste bij je wensen past, kun je alleen zelf bepalen. Een soundbar is eenvoudig te plaatsen maar zal voor een muziek-liefhebber een no-go zijn. Zelf geef je aan dat de focus op films ligt dus dan heeft hebben van een surround opstelling een pre. Dan is de beleving beter dan bij een soundbar of 2.1 opstelling.

Misschien zou je de pricewatch: Philips HTL9100 eens kunnen bekijken. Is een soundbar met afneembare draadloze achterspeakers. Misschien wel een ideaal compromis en jouw situatie.

De genoemde Sonos playbar is ook een aardig product; vooral met de streaming mogelijkheden. Als je dan ook nog achterspeakers wil hebben, wordt dit wel al snel een erg prijzige oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19:54

TommyGun

Stik er maar in!

Topicstarter
De HTL9100 ziet er ook interessant uit, maar gezien de verschijningsdatum en beschikbaarheid lijkt het erop dat deze op het punt staat uitgefaseerd / vervangen te worden of zie ik dat verkeerd? Bedankt!

[ Voor 25% gewijzigd door TommyGun op 13-10-2015 15:49 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".