• Giio
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 29-11-2023
Hi all,

Heb net een nieuwe WD Blue interne hd geplaatst in m'n kast. Voeding + sata kabel aangesloten en hoor bij het opstarten van pc dat ie wat geluid maakt. Begint te draaien en daarna zachte tik. Pc start ook een stuk trager op nu ik deze aangesloten heb. In schijfbeheer zie ik niks nieuws staan. Ook niks te zien in apparaatbeheer.

Ik vraag mij af of ik iets in het bios eerst moet aanzetten/aanpassen? Of zou deze hd kapot zijn?

• Koen179
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07:17
Ik zou eerst in de bios kijken of hij daar wordt herkend. Als hij daar niet herkend word zou ik een andere sata poort nemen en dan nogmaals checken. Volgens mij hoef je niets in de BIOS aan te passen om hem te herkennen. Je kunt wel instellingen aanpassen (zoals AHCI mode en dergelijke), maar puur het herkennen van de schijf is hier niet afhankelijk van.

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-01 08:40

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

En kijken of hij niet ineens voor in de boot volgorde staat ivm het langzamer opstarten

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

• Giio
Sata poorten:

Sata4: hierin start ie traag op
Sata5: start weer snel op zoals normaal
Sata6: weer erg traag

In bios staan 4, 5 en 6 als leeg. Alleen 1, 2 en 3 zijn bezet (hd, ssd en dvdrom).

Niks gezien bij boot volgorde.

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14:18

Nemesizz

Untouchable

Welk moederbord gebruik je?

Was een bepaalde serie (ten tijde van Sandybridge geloof ik) moederborden waarin een bug zat met betrekking tot de sata poorten.

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:30

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Jep de p67 series, waarvan je de B3 revisie moet hebben, anders kwam je dit probleem tegen.

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

• Giio
Ik heb een ASUS Z87-A moederbord. Maar zou dan de rest ook niet moeten werken? SSD, HDD en dvdrom doen het goed zonder klachten.

HDD werd bezorgd in een papieren/kartonnen envelop zonder bescherming eromheen. Zou me niet verbazen als ie onderweg paar keer ergens tegenaan is gekomen.
Pagina: 1