Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

1 toetsenbord/muis op Mac & Pc

Pagina: 1
Acties:

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Topicstarter
Goeie avond,

Momenteel bestaat mijn setup uit de PC uit mijn signature & een Retina MacBook Pro 13,3''. Daarbij gebruik ik de Mac voornamelijk onderweg, en de PC (uiteraard) thuis. Op mijn PC heb ik 3 schermen aangesloten, te weten een 2K scherm (27'') en 2 1080p schermen (27'' & 24'').

Nu vind ik deze setup in principe prima werken, maar ik zou graag wat meer met OSX werken dan enkel van en naar de studie. Nu ligt mijn Mac thuis vaak niets te doen, en dat terwijl ik OSX als alledaags OS vele malen fijner vind werken dan Windows 10.

Ik ben dus voornemens om een dock te kopen voor mijn Mac, waar ik deze in kan zetten. Zoiets bijvoorbeeld:
Afbeeldingslocatie: http://store.storeimages.cdn-apple.com/4425/as-images.apple.com/is/image/AppleInc/aos/published/images/H/FH/HFHT2/HFHT2?wid=572&hei=572&fmt=jpeg&qlt=95&op_sharpen=0&resMode=bicub&op_usm=0.5,0.5,0,0&iccEmbed=0&layer=comp&.v=1438160137139

Daar wil ik dan 1 scherm op aansluiten. Aangezien ik 3 schermen momenteel een beetje te druk vind (vooral qua ruimte op mijn bureau) overweeg ik de 2 1080p schermen te vervangen voor 1 4K scherm. Dit scherm wil ik dan aansluiten op mijn Mac als deze in de dock staat.

Daarnaast wil ik dan voor de games die ik af en toe speel mijn overgebleven 2K scherm gebruiken, aangesloten op mijn PC. Kortweg dus: 1 MacBook Pro Retina in een dock met een 4K scherm, en een PC met een 2K scherm.

Nu mijn probleem: invoerapparatuur, oftewel toetsenbord en muis. Hoe kan ik dit het beste (en efficiëntste) organiseren? 2 muizen en 2 toetsenborden lijkt mij erg omslachtig. Dan is er de mogelijkheid een KVM-switch te gebruiken. Heeft iemand hier goeie ervaringen mee?

Verder kan ik nog de Synergy software gebruiken. Dit werkt dan (denk ik zelf) nog het beste.

Graag jullie mening/ervaringen. Alvast bedankt!

Tesla M3LR '21