8GB ram aangeschaft, laptop ziet 12 GB ram

Pagina: 1
Acties:

• skill0wnya
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 09-04-2025
Hallo,

Vandaag is mijn DDR3L SODIMM 8 GB RAM binnen gekomen. Ik heb mijn oude 6GB ram dus vervangen met de nieuwe, ik start mijn pc op en kijk bij de eigenschappen van deze pc. En tot mijn verbazing staat er dat ik 12 GB RAM in mijn laptop heb zitten. Het vreemde hier aan is dat ik maar 1 geheugen slot heb en ik heb nog nooit 1x12GB geheugen heb gezien. Weet iemand misschien wat hier aan de hand is?

Ook met software als Speccy en gewoon bij het taakbeheer staat dat ik 12GB RAM tot mijn beschikking heb.

• Trucker Her
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online

Trucker Her

Someone ate my cookie :(

Ik heb ook nog nooit 6GB ram gezien. Waarschijnlijk zit er onder je toetsenbord ook een DIMM. En is diegene die je eruit hebt getrokken, 2 GB. Dus 8+4 = 12 ;) Wat me een heel stuk logischer lijkt.

Dit was ook het geval met mijn vorige laptop. En dat gaf me 4+4+4 = 12. Geen idee hoe dat bij jou zit, iets meer informatie over de betreffende pc/laptop/whatever zou wel handig zijn.

[ Voor 15% gewijzigd door Trucker Her op 12-10-2015 20:56 ]

Gestoord word je toch...

Verwijderd

Plaats eens een foto van het reepje geheugen wat je eruit hebt getrokken.
Of installeer eens CPU-Z en kijk bij de tab SPD naar wat er voor reepje geheugen in welk slot zit. :)

• skill0wnya
Ik heb de ASUS R510LDV, daar staat ook bij de specs dat hij maar over 6gb ram beschikt. Zover ik heb kunnen zien zit er maar 1 geheugenslot in mijn laptop.

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:55
Er bestaat een mogelijkheid dat de laptop op een andere plek (vastgesoldeerd) al 4 GB heeft. Je zou kunnen proberen of de laptop opstart indien je de 8GB eruit haalt?

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

• freggel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-01 00:43
Nou, ik zou allereerst kijken wat er op de oude geheugenmodule vermeld staat. Ik heb namelijk net als Trucker het donkerbruine vermoeden dat er een 2GB module uit is gekomen. :)

• c0burn
  • Registratie: April 2010
  • Nu online

c0burn

Feed your head

Van http://www.techzine.nl/pr...r510ldv-dm529h-specs.html :
Memory form factor: On-board + SO-DIMM

Remember what the dormouse said

• Mount
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-02 21:38
Ik heb regelmatig gezien dat bij recentere asus modellen al standaard geheugen op het mainboard gesoldeerd is. Dit is vaak 2GB of 4GB..

• freggel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-01 00:43

• skill0wnya
hij is gwn opgestart zonder de ram, ik zal even kijken hoeveel ram er nog in zit

• skill0wnya
Er zit nu 4GB in zonder de nieuwe RAM, dus ik denk inderdaad dat het er op gesoldeerd zit.

• skill0wnya
Bedankt iedereen, nu weet ik in ieder geval hoe het zit :)
Pagina: 1