Gelid Solutions ICY installatie in CF

Pagina: 1
Acties:

• M. Smid
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 21-08-2024
Hallo,

Graag hulp ik wil voor mijn r9 290x deze cooler aanschaffen gezien ik naar crossfire ga. 1 maakt al herrie/warmte zat zoals bekend. 2 zal te heet worden tenzij ik de reference op haardroger stand zet. Mijn vraag is ik heb wat op het forum gelezen dat hij niet meteen op de r9 290x past. Indien dat klopt zou iemand mij kunnen wijze op wat ik er nog meer voor nodig heb?(een linkje zou geweldig zijn) als het hierdoor moeilijk wisselen wordt hoor ik het ook graag. Ben pas recent naar pc overgestapt. Is nog een beetje proberen voor mij.

Mvg,

M. Smid

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:20

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Hoewel ze een hoop herrie maken, is de reference cooler wel optimaal voor CF gebruik, ipv de hete lucht in de behuizing/ tegen de bovenste kaart te blazen, wat de icY doet, en nog eens een stuk hoger wordt.

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

• M. Smid
Dat klinkt idd wel logisch. Een manier om ze zonder zoveel herrie te runnen op reference? ik run hem OC op het moment dat moet met CF niet meer nodig zijn. Fan speed die hij nu haalt is 51% wat al veel luider is als ik zou graag zou willen. Temp is geen probleem verder. Andere onderdelen worden er op het moment niet door (over)verhit. kan altijd nog een fan tussen de aarten in laten blazen met de icy's anders.

• legendareN
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-09-2025
Je kan er niks aan doen, met een reference kaart (zelf ook 290 reference). Al is de airflow nog zo optimaal, in gpu intensieve spellen moet je gewoon in ieder geval richting de 45% fan speed of meer. En dat komt met geluid.

En met er niks aan doen bedoel ik, zonder de koeler te vervangen. Handmatig fan speed instellen kan, per spel verschillend, gewoon monitoren en dan de sweetspot zoeken tussen geluid / temperatuur. Sommige mensen zijn bang bij 80 graden, andere (zoals ik) laten de kaart gewoon rond de 88 hangen. Veel hoger krijg ik wat last van drops.

[ Voor 43% gewijzigd door legendareN op 12-10-2015 21:27 ]

• M. Smid
Zou de icy koeler in CF een probleem zijn denk je? Ik gebruik mijn pc voor high end gaming, witcher 3, warthunder, gta etc.

• legendareN
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-09-2025
Welke resolutie speel je? want als je 1080 zegt dan vraag ik me af waarom je een 2e kaart wilt.

Vooral omdat je recent pas PC games speelt, lijkt me best veel van t goede :p

Over je vraag kan ik geen uitspraak doen.

[ Voor 11% gewijzigd door legendareN op 12-10-2015 21:57 ]

• M. Smid
1080p op het moment. Witcher 3 of gta kan ik niet max runnen op 60. witcher run ik op high zonder hairworks en dropt soms naar de 30-40 range. 1kaart is net niet genoeg. 2kaarten is idd een beetje overkill maar verwacht deze setup lang te behouden.

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14:41

Esumontere

Floep, banaan.

M. Smid schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 22:08:
1080p op het moment. Witcher 3 of gta kan ik niet max runnen op 60. witcher run ik op high zonder hairworks en dropt soms naar de 30-40 range. 1kaart is net niet genoeg. 2kaarten is idd een beetje overkill maar verwacht deze setup lang te behouden.
Och, het CF profile van Witcher 3 is matig, de game is geoptimaliseerd voor nVidia kaarten en sowieso is de schaling van CF over het algemeen niet de moeite waard in de huidige games, zeker niet op 1080p. Ik draai TW3 op een 280X probleemloos op tweaked Ultra, dus ik herken je probleem niet? Waarom wil je per sé constant 60fps? Zeker bij een spel als TW3 is dat niet bepaald nodig :/

• M. Smid
Het is zwaar vervelend als vsync van 30-60 blijft switchen of er screen tear plaatsvind. Buiten dat is 60fps een stuk fijner om te bekijken als 30fps in gaming(Witcher is niet het enige spel dat gespeeld wordt). Ik zou alleen graag terugkeren op de vraag over de koeling I.P.V. grafische voorkeuren :)

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20:34

br00ky

Moderator Harde Waren
Vsync uitzetten dan? Om de icy geschikt te maken zul je inderdaad wat moeten knutselen en is niet altijd even gemakkelijk.

Ook is het maar de vraag of het goed gaat passen in CF, omdat die vrij fors is. Welk moederbord heb je precies?

En while we're on it, welke voeding?

• M. Smid
Seasonic m12 850watt psu zeer geschikt. B85 killer van asrock als mobo. Weet jij wat ik nodig heb om de icy cooler passend te krijgen? Vsync uit zorgt voor screen tearing. Geen echte monitor namelijk. Alvast bedankt!

• Zeara
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:02
Je hebt dan ook een nieuw mobo nodig als je CF wilt gaan. Je moederbord ondersteund het niet.

Of beter gezegd, ja je moederbord ondersteund CF maar het tweede slot is maar 4x uitgevoerd. En volgens mij wil je dat niet hebben met 2x 290x.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Zeker niet nee, dat wordt een stevige bottleneck.

De Gelid Icy, tja, een nadeel is ook dat hij 2 slots dik is, dus je kaart wordt een 3-slotter, veel mobo's vinden dat niet zo heel prettig, vaak zit je dan aan een E-ATX plank, je huidige mobo is er imo echt te krap voor, de fans zullen dan zo goed als tegen de andere kaart zitten, wat de airflow de nek omdraait natuurlijk.

Maar, wat betreft het plaatsen van een Icy op een 290 of 290x, tja, met het juiste gereedschap is het natuurlijk zo gepiept. 1 koelblokje overmidden zagen/snijden en in de grote VRM heatsink wat grotere gaatjes boren, en presto. Al heeft Gelid ook gewoon een kit voor 290's, waardoor je dat niet hoeft te doen.

Wat je ook kan doen is nieuwe koelpasta op de referencekoeler doen. Wat erop zit is behoorlijke meuk, zowel bij mijn XFX als mijn vaders Sapphire ook veel te veel, dus vervangen met minder, maar wel echte kwaliteitspasta helpt al behoorlijk. Als je toch bezig bent, kun je ook het koelblok zelf even goed schoonmaken, zal vast vol stof zitten.

Overigens zou ik geen geleidende pasta nemen als je 'm gaat repasten, het stikt van de elektronische dingetjes rond de GPU, een druppeltje AS5 op de verkeerde plek en je kan een probleem hebben. Iets als pricewatch: Arctic Cooling MX-4 Thermal Compound (4g) is prima spul.

People as things, that’s where it starts.

• M. Smid
Bottleneck kan later opgelost worden. Als het voor nu past doe ik er volgende maand wel weer een nieuw mobo in. Ik heb 2sapphire reference 290x. Alvast bedankt voor de koelpasta link! Heeft iemand nog een link naar de ready to go kit of een andere fan die er beter bij past? Een mobo wat geschikt is? Cpu is een i5 4690k clocked op 4,4ghz die moet er dus ook inpassen :) zit een coolermaster op voor koeling. Heel erg bedankt voor alle tips en info!

Ps hij is stofvrij geleverd. Heb hem even opengeschroeft niets op aan te merken

[ Voor 8% gewijzigd door M. Smid op 13-10-2015 13:24 ]

Pagina: 1