Ik zoek een?
Misschien een andere voeding, tenzij die ik nu heb voldoende is.
Wat is je budget?
Geen limiet.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet specifiek, maar ik begreep dat Seasonic en Super Flower voedingen wel binnen het topsegment zitten, maar ik sta overal voor open.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ok, het gaat dus om het volgende:
Ik heb een X99 systeem draaien met de volgende onderdelen:
Rampage V Extreme (10W??)
Intel Core I7 5820K (stock) (140W)
32 GB DDR4 3000 Mhz Corsair LPX (100W???)
Inno3D GTX 980 iChill Air Boss Ultra (165W)
EVGA GTX 960 ACX SSC 2.0+ (120W)
2x 256GB SSD (SATA) (20W)
1x 128GB M.2 (10W)
1x 4TB HDD (10W)
2x optisch (20W)
cardreader (10W)
Sound Blaster Z (40W)
RM 850
Nou zou je zeggen waarschijnlijk; leuk systeem. Dat is het ook, en is als 12jaren plan bij elkaar gespaard zullen we maar zeggen
alleen is er één probleem met het systeem, hij boot af en toe random niet op. geeft dan de melding "overclocking failed" (terwijl ik niet eens overklok), en vervolgens moet ik de BIOS in, niets wijzigen en weer afsluiten waarna hij gewoon boot.
Nu heb ik eens zitten kijken in de manual, en daar staat dat bij twee videokaarten een PSU van meer dan 1000W aan te raden is.
Ik heb de TDP's en verbruiken eens na zitten kijken (in de lijst er naast gezet, welke ik niet wist gegokt), en volgens mijn berekening kom ik op een maximaal belast vermogen van 635W.
Ik neem dan dus aan dat mijn voeding (Corsair RM850) meer dan voldoende vermogen over zou moeten hebben om het systeem te kunnen draaien. Echter als ik wel overklok (waardoor verbruik toeneemt) boot hij sowieso niet op. Met geen mogelijkheid. Pas als ik weer op standaard herstel start hij weer gewoon.
Wat denken de tweakers hier van?? Moet ik een voeding plaatsen met meer vermogen of is het iets anders?? Ik heb veel geprobeerd maar krijg de random boot fails er niet uit.
Misschien een andere voeding, tenzij die ik nu heb voldoende is.
Wat is je budget?
Geen limiet.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet specifiek, maar ik begreep dat Seasonic en Super Flower voedingen wel binnen het topsegment zitten, maar ik sta overal voor open.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ok, het gaat dus om het volgende:
Ik heb een X99 systeem draaien met de volgende onderdelen:
Rampage V Extreme (10W??)
Intel Core I7 5820K (stock) (140W)
32 GB DDR4 3000 Mhz Corsair LPX (100W???)
Inno3D GTX 980 iChill Air Boss Ultra (165W)
EVGA GTX 960 ACX SSC 2.0+ (120W)
2x 256GB SSD (SATA) (20W)
1x 128GB M.2 (10W)
1x 4TB HDD (10W)
2x optisch (20W)
cardreader (10W)
Sound Blaster Z (40W)
RM 850
Nou zou je zeggen waarschijnlijk; leuk systeem. Dat is het ook, en is als 12jaren plan bij elkaar gespaard zullen we maar zeggen
Nu heb ik eens zitten kijken in de manual, en daar staat dat bij twee videokaarten een PSU van meer dan 1000W aan te raden is.
Ik heb de TDP's en verbruiken eens na zitten kijken (in de lijst er naast gezet, welke ik niet wist gegokt), en volgens mijn berekening kom ik op een maximaal belast vermogen van 635W.
Ik neem dan dus aan dat mijn voeding (Corsair RM850) meer dan voldoende vermogen over zou moeten hebben om het systeem te kunnen draaien. Echter als ik wel overklok (waardoor verbruik toeneemt) boot hij sowieso niet op. Met geen mogelijkheid. Pas als ik weer op standaard herstel start hij weer gewoon.
Wat denken de tweakers hier van?? Moet ik een voeding plaatsen met meer vermogen of is het iets anders?? Ik heb veel geprobeerd maar krijg de random boot fails er niet uit.

"If you're not part of the solution, you're part of the problem."