Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zteve
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 28-08 22:09
Ik zoek een?
Misschien een andere voeding, tenzij die ik nu heb voldoende is.

Wat is je budget?
Geen limiet.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet specifiek, maar ik begreep dat Seasonic en Super Flower voedingen wel binnen het topsegment zitten, maar ik sta overal voor open.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ok, het gaat dus om het volgende:
Ik heb een X99 systeem draaien met de volgende onderdelen:
Rampage V Extreme (10W??)
Intel Core I7 5820K (stock) (140W)
32 GB DDR4 3000 Mhz Corsair LPX (100W???)
Inno3D GTX 980 iChill Air Boss Ultra (165W)
EVGA GTX 960 ACX SSC 2.0+ (120W)
2x 256GB SSD (SATA) (20W)
1x 128GB M.2 (10W)
1x 4TB HDD (10W)
2x optisch (20W)
cardreader (10W)
Sound Blaster Z (40W)
RM 850

Nou zou je zeggen waarschijnlijk; leuk systeem. Dat is het ook, en is als 12jaren plan bij elkaar gespaard zullen we maar zeggen :+ alleen is er één probleem met het systeem, hij boot af en toe random niet op. geeft dan de melding "overclocking failed" (terwijl ik niet eens overklok), en vervolgens moet ik de BIOS in, niets wijzigen en weer afsluiten waarna hij gewoon boot.
Nu heb ik eens zitten kijken in de manual, en daar staat dat bij twee videokaarten een PSU van meer dan 1000W aan te raden is.
Ik heb de TDP's en verbruiken eens na zitten kijken (in de lijst er naast gezet, welke ik niet wist gegokt), en volgens mijn berekening kom ik op een maximaal belast vermogen van 635W.

Ik neem dan dus aan dat mijn voeding (Corsair RM850) meer dan voldoende vermogen over zou moeten hebben om het systeem te kunnen draaien. Echter als ik wel overklok (waardoor verbruik toeneemt) boot hij sowieso niet op. Met geen mogelijkheid. Pas als ik weer op standaard herstel start hij weer gewoon.
Wat denken de tweakers hier van?? Moet ik een voeding plaatsen met meer vermogen of is het iets anders?? Ik heb veel geprobeerd maar krijg de random boot fails er niet uit. 8)7

"If you're not part of the solution, you're part of the problem."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philpend
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 06-09 10:46
Te weinig vermogen kan het niet zijn. Als dit hele systeem met forse overklok 400w verbruikt zit ik denk ik al veel te hoog met die schatting.

Wat natuurlijk wel kan is dat er iets mis is met je voeding, heb je de mogelijkhied om als test een andere voeding te proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zteve
Nee dat niet, dan zou ik dus als test een zwaardere voeding erin moeten zetten en ga ik mijn doel een beetje voorbij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee juist niet, ALS je de mogelijkheid hebt om een voeding met hetzelfde vermogen (of in de buurt ervan) te testen en hierbij geen foutmelding krijgt weet je waar het probleem zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21:32
Corsair maakt nou geen top voedingen en hoor veel klachten over deze dingen. Je zou zelfs een 300 watt vording er op aan kunnen sluiten en hem natuurlijk niet onderload gaan testen. Evt. Graka er uit halen dan moet het zeker kunnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om even terug te komen op mijn andere reactie, je hebt nu 2 pci-e 3.0 x16 videokaarten op je Rampage V extreme zitten i.c.m een Intel i7 5820k.
De Intel i7 ondersteund 28 PCI-e lanes
terwijl je er volgens je moederbord een processor moet hebben die 40 PCI-e lanes ondersteund.
in jou geval zou je je videokaarten op x16 / x8 moeten aansluiten.
kijk bij specificaties van de Rampage V extreme.
correct me if i'm wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zteve
Hij zit al op x16/x8 aangesloten ;)
Zal wel eens kijken of ik op de een of andere manier aan een zwaardere voeding kan komen.

Mvg, Stephan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-09 07:12
Muahh is een vreemd fenomeen, ik overclock dan welliswaar wel. Maar krijg dit ook wel eens, in je bios en opslaan zonder dingen aan te passen en hij boot wel.

Nog niet kunnen ontdekken waar het door komt.
Maar waarom heb je een 980 & 960? 8)7 8)7

Dit topic is je vriend : Voeding advies en informatie topic - Deel 31
Een PM aan Douwe/ The mask is ook prima :P

[ Voor 31% gewijzigd door rolandos582 op 12-10-2015 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:17
Demian Brunt schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 22:16:
Corsair maakt nou geen top voedingen en hoor veel klachten over deze dingen.
???

Een Corsair RM850 is een high-end voeding, heel veel beter vind je niet.
Of je moet de pech hebben dat je er net toevallig 1 hebt die niet voldoet, maar dat lijkt me sterk.

Het kan misschien wel zo zijn dat je zonder hierover na te denken teveel op één 12V rail hebt aangesloten, al weet ik niet zeker of dat bij deze voeding uberhaupt wel kan.
(iets met over current protection, kijk eens in het boekje van de voeding wat zij aanraden)

Ik zou persoonlijk ook eens testen met minder geheugen reepjes of op een lagere snelheid.

PS: je moederbord verbruikt VEEL meer, maar enkele andere onderdelen weer minder.
Zoals gezegd komt je waarschijnlijk niet boven de 400W uit (of je meot het voor elkaar krijgen alles op 100% te zetten, maar dan nog houdt het wel op bij 500W (zonder OC)).

[ Voor 22% gewijzigd door mitsumark op 12-10-2015 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-09 19:42
Rampage is Asus toch? Overclocking failed duidt op een gare instellingbin bios. Asus is beruchtcdat het wel eens picky is met geheugen. Veel geheugen heeft een xml profiel met geheugensnelheden. Dit gecombineerd met elkaar geeft mij het gevoel dat je ram mss een beetje koppig doet in je systeem. Is er toevallig een bios update beschikbaar voor betrte ram support? Ik zou dat eerst proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Ardjee schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 23:59:
Rampage is Asus toch? Overclocking failed duidt op een gare instellingbin bios. Asus is beruchtcdat het wel eens picky is met geheugen. Veel geheugen heeft een xml profiel met geheugensnelheden. Dit gecombineerd met elkaar geeft mij het gevoel dat je ram mss een beetje koppig doet in je systeem. Is er toevallig een bios update beschikbaar voor betrte ram support? Ik zou dat eerst proberen
https://www.asus.com/nl/M...XTREME/HelpDesk_Download/

Met 1701 update nog niet weer gehad, run deze nu een weekje dus wellicht heb je gelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zteve
Hallo allemaal, bedankt voor alle reacties, zal proberen om eea te beantwoorden. Heb een 980/960 waarbij de 960 als dedicated physx kaart draait. Heb inmiddels eea geprobeerd, lijkt inderdaad geheugen gerelateerd te zijn, want als ik het allemaal op automatisch zet blijft hij wel booten. Heb dan wel een geheugensnelheid van 2133mhz. Beetje jammer van de 3000. Heb bios 1701 ook al draaien maar hielp niet veel. Heb inmiddels ook mijn 980 van een bios update voorzien, maakt ook geen verschil, maar goed je weet het nooit. Zal Asus dan maar even om support vragen. Bedankt in ieder geval allemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:18
sjwbos schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 00:52:
Hallo allemaal, bedankt voor alle reacties, zal proberen om eea te beantwoorden. Heb een 980/960 waarbij de 960 als dedicated physx kaart draait. Heb inmiddels eea geprobeerd, lijkt inderdaad geheugen gerelateerd te zijn, want als ik het allemaal op automatisch zet blijft hij wel booten. Heb dan wel een geheugensnelheid van 2133mhz. Beetje jammer van de 3000. Heb bios 1701 ook al draaien maar hielp niet veel. Heb inmiddels ook mijn 980 van een bios update voorzien, maakt ook geen verschil, maar goed je weet het nooit. Zal Asus dan maar even om support vragen. Bedankt in ieder geval allemaal!
http://ark.intel.com/nl/products/82932

Maximale geheugengrootte (afhankelijk van het geheugentype) 64 GB
Geheugentypes DDR4 1333/1600/2133
Maximum aantal geheugenkanalen 4
Maximale geheugenbandbreedte 68 GB/s
ECC-geheugen ondersteund ‡ No

lijkt me duidelijk dat je CPU geen 3000 ghz ondersteunt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
loki504 schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 07:28:
[...]

Wat een bullshit, mijn 5930K zou ook maar tot 2133 kunnen volgens :
http://ark.intel.com/nl/p...-15M-Cache-up-to-3_70-GHz

Hij loopt nu gewoon prima op 2666, met een beetje spelen komt hij ook tot 3000.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brid
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-07-2024

brid

Onze excuses voor het ongemak

Kijk anders voor het gebruik eens bij pcpartpicker.com kijken.
als je geheugen af en toe niet wil kun je het voltage net iets hoger dan 1.35v zetten.

[ Voor 4% gewijzigd door brid op 13-10-2015 08:21 ]

DIY NAS, Hoofd PC
Unchain your pc/laptop, buy a SSD!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zteve
loki504 schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 07:28:
[...]

Inderdaad onzin, met beetje spelen met timings draait hij nu gewoon stabiel op 3000 mhz. Is ook niet echt on topic. Maar goed maakt verder niet uit, het probleem is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:18
wel vreemd dat Intel dan zegt maar tot 2133 te ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brid
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-07-2024

brid

Onze excuses voor het ongemak

loki504 schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 08:44:
wel vreemd dat Intel dan zegt maar tot 2133 te ondersteunen.
Zelfde geld voor skylake, die gaat officieel ook maar tot 2133Mhz. Officieus gaan ze 3400MHz+ getest door de moederbord fabrikanten.

Heb trouwens even op pcpartpicker gekeken met 2x 980 in sli zou het systeem op 663W komen
http://pcpartpicker.com/p/4VGRWZ . heb natuurlijk wel wat vrijheid genomen in welke componenten je hebt

[ Voor 24% gewijzigd door brid op 13-10-2015 09:16 ]

DIY NAS, Hoofd PC
Unchain your pc/laptop, buy a SSD!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beetje offtopic, misschien intressant, je moederbord zal denk ik rond de 40-50w verbruiken, en je geheugen 10-20. Ram gebruikt bijna niets. Zeker geen 100W ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:17
Wellicht dat je geheugen wel hoger wil draaien op een hoger voltage, daar kun je een beetje mee spelen.
Draai je sowieso wel applicaties die gebottlenecked worden door je geheugen snelheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zteve
Uiteindelijk de oplossing gevonden,timings goed instellen van het geheugen. Werkt nu als een zonnetje. Nogmaals iedereen bedankt voor het meedenken!

Pagina: 1