Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Help! Laptop maakt geen verbinding met router.

Pagina: 1
Acties:

• Kezzaa
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-10 16:54
Beste heren en dames technici,

Ik zit met een bijzonder vreemd probleem. Ik heb vandaag een nieuwe, zakelijke laptop ontvangen. Nu ben ik thuis aan het proberen om e.e.a. via VPN op te starten. Met de nadruk op proberen, omdat de laptop continue aangeeft geen verbinding met het draadloze netwerk te kunnen maken. Let wel, het draadloze netwerk op de benedenverdieping, via het draadloze netwerk op de bovenverdieping werkt alles prima.

Via een netwerkkabel (direct in de router) werkt alles eveneens prima. Om het nog vreemder te maken; alle andere apparaten in huis maken probleemloos verbinding met het draadloze netwerk op de benedenverdieping, alleen de laptop heeft kuren. :/

Ik heb alles geprobeerd wat binnen mijn kennis ligt; wie heeft er nog een suggestie waar dit aan kan liggen?

Alvast bedankt! :)

• .Niek.
  • Registratie: November 2014
  • Nu online
Hallo,
Staat je router beneden ingesteld op b/g/n mixed only n of b/g? het kan zijn dat je laptop de b/g technieken niet meer ondersteund aangezien n de laatste techniek is. Ik raad je aan in te loggen op de router beneden en de instellingen te veranderen naar b/g/n mixed.

succes!

Verwijderd

Staat het kanaal van de router beneden op een kanaal hoger dan 11? Het kan zijn dat jij een Amerikaanse driver hebt op de laptop, en die "kijkt" niet verder dan kanaal 11.

• EverLast2002
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 28-11 00:22
Welke band staat beneden actief, 2.4 of 5GHz ? Sommige nieuwe laptops ondersteunen niet beide snelheden maar alleen 2.4GHz.
Misschien is boven wel 2.4GHz actief ?

• EverLast2002
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 28-11 00:22
Verwijderd schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 20:37:
Staat het kanaal van de router beneden op een kanaal hoger dan 11? Het kan zijn dat jij een Amerikaanse driver hebt op de laptop, en die "kijkt" niet verder dan kanaal 11.
Dit zou de gouden tip kunnen zijn, is al eens eerder voorbijgekomen bij een ander topic :)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:45

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Sowieso, we zijn niet helderziend - geef even exact aan welke router, welke laptop met welke NIC en welke WiFi settings (zoals kanaal)

Oslik blyat! Oslik!

• Kezzaa
Excuses voor de late reactie. Betreft een Netgear R8000 Nighthawk. Kanaal staat op auto. Zowel het 2.4 GHz als het 5 GHz werkt niet. Laptop is een DELL Latitude e5550.

Wat is NIC?

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Gebruik je een MAC adres filter?

p.s. NIC is je netwerkkaart. welke netwerkkaart gebruik je?

[ Voor 49% gewijzigd door Zeehond op 13-10-2015 20:29 ]

200 fish found!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
sowieso zou ik de kanalen vast zetten ipv automatisch..

404 Signature not found

• Kezzaa
Welk kanaal raden jullie aan om in te stellen? Welk voordeel heeft dat?

De NIC is een Intel Dual Band Wireless-AC 7265.

Er staat geen MAC filter / toegangscontrole aan.

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
kanaal waar zoveel mogelijk vrij omheen is? zeker voor de 2.4 ghz met die overlappende kanalen :P

404 Signature not found

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Handigste lijkt mij om eerst kanaal 1, 6 of 11 te proberen.

200 fish found!

• Kezzaa
Het wordt nog iets vreemder....

Plotseling lukt het me wel om verbinding te maken met beide 5GHz kanalen. De 2.4 GHz lukt nog steeds niet.
Pagina: 1