iPhone 5S loopt continue vast

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweade
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-09 11:52
Sinds kort loopt m'n iPhone 5S continue vast, ik moet het toestel dan resetten (home + aan /uit toets) waarna het toestel weer gewoon opstart en even werkt.

Het toestel draait op iOS 9.0.2, zowel deze update als de vorige (9.0) heb ik via iTunes geïnstalleerd. Het probleem manifesteert zich vanaf iOS 9, maar niet direct.

Het probleem doet zich sporadisch voor, zowel tijdens gebruik als bijvoorbeeld aan de oplader of onderweg. Vanmiddag bijvoorbeeld na het maken van een foto vanaf het startscherm.

Gisteren heb ik ruimte gemaakt op m'n toestel omdat m'n opslag bijna vol zat, maar dat heeft geen verschil gemaakt. iCloud (zat ook bijna vol) en Photostream heb ik uitgeschakeld.

Iemand suggesties wat ik verder nog kan doen, behalve een volledige reset?

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Citroentaart
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 13-06 17:10
Ik heb daar ook last van. Ook vaak als ik mijn iPhone 5s pak dan wil ik hem unlocken en dan geeft ie direct het witte scherm met een apple logo. Hij start opnieuw op. Als ik dan bekijk in het mulittask venster dan zie ik allemaal apps open staan die ik niet heb gebruikt. Batterij gaat ook erg snel leeg dan. Ik heb een volledige reset gedaan en een back-up terug gezet. Maar ook dat helpt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweade
Vreemd. Maar dan weet ik dat ik in ieder geval geen volledige reset hoef te doen, dat scheelt dan ook weer.

Ik had gehoopt dat het met de update naar 9.0.2 opgelost zou zijn, wellicht maar wachten op 9.1. Al heb ik nu al de neiging 'm in de kliko te mikken, het is de tweede keer al dit jaar dat ik problemen heb met m'n iPhone. Maar toen had ik een rood scherm en deed ie verder helemaal niks meer, dat heb ik nu nog niet.

[ Voor 4% gewijzigd door Tweade op 12-10-2015 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Studiocitroen schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 19:46:
Ik heb een volledige reset gedaan en een back-up terug gezet. Maar ook dat helpt niet.
Als er een softwarefout in jouw installatie geslopen is zet je die fout gewoon weer terug samen met de backup.

De TS zou dus eens een schone herinstallatie kunnen proberen en daarna de telefoon als nieuwe iPhone configureren. Als de telefoon dan nog steeds vastloopt zal je ermee naar Apple moeten gaan. (Een echte Apple Store het liefst, geen reseller)

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Citroentaart
fsfikke schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 20:01:
[...]

Als er een softwarefout in jouw installatie geslopen is zet je die fout gewoon weer terug samen met de backup.

De TS zou dus eens een schone herinstallatie kunnen proberen en daarna de telefoon als nieuwe iPhone configureren. Als de telefoon dan nog steeds vastloopt zal je ermee naar Apple moeten gaan. (Een echte Apple Store het liefst, geen reseller)
Sja.. dat zou ook kunnen, dat is niet zo prettig want dan moet je dus alles weer helemaal opnieuw instellen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweade
Zojuist alle instellingen en gegevens gewist, ik zet nu een reservekopie terug van vorige maand vanaf iCloud. Als dat niet helpt zit er waarschijnlijk niks anders op dan opnieuw beginnen, maar daar zit ik niet echt op te wachten. Bedankt zover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Waarom probeer je de telefoon niet eerst even uit voordat je de backup terugzet :?

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SL3Y4R
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11-09 18:05
Grote kans dat je batterij kapot is, zou hem eerst even helemaal resetten, heb je dan nog steeds problemen zou ik een nieuwe batterij aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweade
@ SL3Y4R: de 5S is eerder dit jaar vervangen door een refurbished exemplaar, ik neem dus aan dat de batterij nog goed is.

@ fsfikke: dat kan altijd nog. Ik denk bovendien dat de backup nog van voor de vastlopers is, dus hopelijk is het hiermee opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasmac
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-09 16:23
Waar voorheen mijn 5S nog bloedsnel was, is deze nu echt tergend traag... Mijn vriendin heeft een 6S gekocht recent en wat een verademing is dat, nu zeg ik niet dat dit vergelijkings materiaal is. Maar toen ik mijn 5S kocht 2 jaar geleden en ik startte een app op dan moest ik misschien hooguit een enkele seconde wachten. Als ik nu mijn iPhone in de auto heb bijvoorbeeld en ik rijd op de navigatie en ik switch even naar spotify of de podcast app dan loopt de maps app vast of reageert de iPhone een seconde of 15 gewoon niet. De huidige instellingen/backup gaat al een jaar of 7 mee (vanaf de iPhone 3Gs)

Zou het dan toch gewoon iOS 9.0.2 zijn die gewoon niet soepel loopt? Ik heb een 5C voor me werk en daar werkt wel alles vlot...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Citroentaart
Ik heb ook een iPhone 5c privé en die doet het prima, maar de 5s is toch wel wat traag geworden... En dan te bedenken dat ie 64bit en een sneller chip heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biersmurf
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-09 05:55
Ook hier hetzelfde probleem en 5+ X per dag ern vastloper en idd zover om hem achter het behang te gaan plakken. Ga de nieuwe windows phone proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey0416
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21-09 20:52
Misschien komt het door de nieuwe iOs, mijne loopt nog op 8.3 en werkt prima. Ga hem waarschijnlijk ook niet updaten, waarom updaten als iets prima werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icter-tje
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 17:10
Jeffrey0416 schreef op maandag 09 november 2015 @ 08:06:
Misschien komt het door de nieuwe iOs, mijne loopt nog op 8.3 en werkt prima. Ga hem waarschijnlijk ook niet updaten, waarom updaten als iets prima werkt?
Veiligheidsupdates?

Je moet connected zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey0416
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21-09 20:52

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icter-tje
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 17:10