Die zijn nog niet leverbaar, het betreft pre-orders. Dan kun je net zo goed wachten totdat ze beschikbaar zijn, want tegen die tijd zal de keuze ook breder zijn dan dit toch wel erg karige lijstje (37 laptops van de 1731 die terwijl ik dit schrijf in de Pricewatch staan). Maar ook voor niet-Skylake laptops is op dit moment de keuze erg karig te noemen in vergelijking tot een aantal weken geleden.
Mijn advies zou zijn: wacht als dat kan nog in ieder geval twee weken, wellicht een maandje. Op dit moment is het echt een enorm treurige situatie op de laptopmarkt, alle voordelige deals met Haswell en Broadwell zijn inmiddels wel uitverkocht maar de Skylake-generatie laat op zich wachten. We zitten nu in een raar gat dat is ontstaan waarin je slechts kunt kiezen om voor ongunstige prijs een laptop van de vorige generatie te kopen of te wachten op Skylake. Wat mij betreft is ongeacht of Skylake uiteindelijk de moeite van het wachten waard wordt, het op dit moment eigenlijk al te laat is om niet te wachten. Skylake is min of meer vanzelf de moeite van het wachten waard aan het worden omdat de interessante laptops van de vorige generatie uitverkocht zijn